Kalrstadbrudar del 5
Eftersom ni frågar så måste jag ju berätta... (det är ju ett ämne jag gärna tar upp såklart).
I söndags fyllde jag 30 och dessutom fyllde även min sambo år. Att vi delar fördelsedag är en av anledningarna till att vi är tillsammans. Vi träffades på en nyårsfest för två år sedan och att vi fyller samma dag blev ett av våra samtalsämnen under natten. Dessutom gav det oss en chans att höra av oss till varandra och gratulera bara några dgar efter festen vilket ledde till att vi träffades igen och då blixtrade det till rejält, vilket vi nog båda förstod att det skulle göra.
Nu har jag redan svamlat bort mig märker jag. I alla fall fyllde vi ju år och jag hade den stora 30:årsdagen. På förmiddagen pysslade vi i lägeneheten vi håller på att flytta in i. Sedan åkte vi till min familj och blev grattade och därefter till hans familj. Det var roligt och trevligt och dagen var liksom så speciell från början.
När vi kom hem gick jag ut och sprang, duschade och gjorde mig fin för vi skulle ut och äta. När jag var klar tog min pojkvän med mig till vardagsrummet där han hade tänt ljus och öppnat en flaska bubbel. Så bad han mig slå mig ner i soffan och han höll ett "tal" om oss och om vilken speciell dag vår födelsedag är, sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. Jag log stärre än någonsin medan tårarna bara forsade fram men jag tror jag sa JA för ringen satt plötsligt på mitt finger.
Sedan gick vi ner till stan hand i hand. Det var mörkt ute men luften var full i frostkristaller som virvlade omkring och gjorde att det såg ut som om någon strödde ett underbart glitterkonfetti på oss.
Vilken dag, den var helt underbar. Vi bara satt och fånlog på middagen.