• Mirri

Kalrstadbrudar del 5

Välkommen till Karlstadtråden som mer har blivit något av en Värmlands tråd! Här hänger blivande brudar och redan blivna fruar i trakterna kring Karlstad och byter erfarenheter, tips idéer och annat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 21:54
    Måste bara lägga till att "Kalrstad" som rubriken antyder att vi är ifrån inte är ett riktigt ställe så vitt jag vet men att många här har en koppling till Karlstad som är en mycket trevlig och högst befintlig ort

• Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5
  • Lecia

Överstebostaden ligger vid scandic på brogmästarholmen, ett rött stort hus, finns en sandstrand där på sommaren osv.
    Vi ska gifta oss 23 maj och har inte bestämt festlokal ännu, börjar bli dags!
    någon mer som ska gifta dig i maj?

• Nightingale

Jag hänger på här jag oxå, gifte mig 080808. Kan säkert bidra med några tips.

Kan rekommendera min fotograf Jennie-Lee. Hon bor visserligen i dalarna men kan säkert tänka sig att åka till nordvärmland iallafall.

hemsida: jennie-leeart.com

• starlet2
    Lecia skrev 2009-01-17 21:36:16 följande:
    Överstebostaden ligger vid scandic på brogmästarholmen, ett rött stort hus, finns en sandstrand där på sommaren osv.Vi ska gifta oss 23 maj och har inte bestämt festlokal ännu, börjar bli dags! någon mer som ska gifta dig i maj?
    Vi gifter oss i slutet på april
  • Mirri

Flisa: Det tror jag kan bli jätte snyggt. Lova visa bilder sen på hur du gjorde *nyfiken*

MyochErlend: No probems Jojomensan! Vi har över 3000 bilder tror jag... Men jag ska leta lite så kan jag inboxa dig igen... Om jag bara kan klura ut hur man gör med bilder där... Vad mer specifikt är det du vill se?

Lecia: Välkommen Börjar definitivt bli dags att bestämma lokal Hoppas ni hittar något bra. Jag vet inte heller något om överstebostaden. Hur många personer ska ni få plats med?

Night: Din gamla räv Välkommen till nya tråden

• Mirri

Night: Håller förresten med. Hon verkar vara en super duktigt fotograf. Bilderna på er är ju jätte snygga men det har jag sagt förut Sånt får man ju faktiskt inte med amatörfotografer även om det också kan bli jätte bra. Vi blev ju nöjda men det är ju inte samma grej faktiskt.

• MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-19 23:06:36 följande:
    Flisa: Det tror jag kan bli jätte snyggt. Lova visa bilder sen på hur du gjorde *nyfiken*MyochErlend: No probems Jojomensan! Vi har över 3000 bilder tror jag... Men jag ska leta lite så kan jag inboxa dig igen... Om jag bara kan klura ut hur man gör med bilder där... Vad mer specifikt är det du vill se?Lecia: Välkommen Börjar definitivt bli dags att bestämma lokal Hoppas ni hittar något bra. Jag vet inte heller något om överstebostaden. Hur många personer ska ni få plats med?Night: Din gamla räv Välkommen till nya tråden
    om du vill kan du maila till mig istället:
    myzinkell@hotmail.com

Det jag vill se är hur ni ordnat det i salen..gärna dukning, hur borden står, hur mycket plats det finns över m.m.
    Men alla olika bilder är självklart välkomna ;)

Tusen tack för att du hjälper mig :)
  • Lecia

Mirri: Tack! Gästlistan ligger på ca 55.

• Flisa80
    Mirri skrev 2009-01-19 23:06:36 följande:
    [citat]
    Flisa: Det tror jag kan bli jätte snyggt. Lova visa bilder sen på hur du gjorde *nyfiken*

I promise!!
  • Nightingale
    Mirri skrev 2009-01-19 23:11:39 följande:
    Night: Håller förresten med. Hon verkar vara en super duktigt fotograf. Bilderna på er är ju jätte snygga men det har jag sagt förut Sånt får man ju faktiskt inte med amatörfotografer även om det också kan bli jätte bra. Vi blev ju nöjda men det är ju inte samma grej faktiskt.
    Hon är ingen fotograf, bara en vanlig tjej med bra kamera!
    talang kanske?? Jag är hursomhelst hur nöjd som helst!
  • EmmaCaroline
    Maliinka skrev 2009-01-09 21:47:45 följande:
    Mirri, svar från förra tråden: Träfotere är Gravas hembygdsgård. Jag var där i midsomras, jag tror att de har midsommarfirande där varje år. De hade julmarknad där i december också, men jag var inte där. Det är jättefint och idylliskt där i alla fall. Flera små hus och en stor gräsmatta där man kan vara. För två hus som tar 50 respektive 100 personer så betalar vi endast 2500 kr för fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Vi tror att det blir jättebra, särskilt om det blir fint väder! Hoppas Dessutom så ligger det ju relativt nära kyrkan där vi ska gifta oss.Aah, såg sen att du redan är gift Grattis grattis Vi har också haft lite stiltje men nu börjar det bli dags att sätta fart. Ska försöka göra inbjudningarna nu under helgen. Måste in till Panduro i morgon... Eller vet ni något annat ställe där man kan köpa billiga otryckta kort, alltså sådana där vikkort som man skriver i själv?
    Vi hade vår bröllopsfest där i Augusti och det var perfekt. Däremot har dom inte det tjusigaste porslinet, vi hyrde därför porslin från vår cateringfirma.
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5