Inlägg från: starlet2 |Visa alla inlägg
  • starlet2

Kalrstadbrudar del 5

Maliinka skrev 2009-01-12 18:22:24 följande:
    Är det någon som känner till något band som inte är så dyra, som skulle kunna spela lite under festen? Och/eller någon som är bra på smink och hår och som inte heller är så dyr?Jag har letat runt som en tok efter papper att göra kort av. Färdigvikta på Panduro kostar 8 kr, och den storleken som vi vill ha (A 65, alltså ganska långa smala) finns ingen annanstans (har kollat på Bokia, Akademibokhandeln och Åhlens också). A4-papper i samma material kostar på Bokia 6 kr, och det räcker till ett kort. Har köpt papper av en annan kvalitet (mycket billigare) också på Bokia idag, ska se om det funkar. Att det ska vara så dyrt med papper!
    Hej Maliinka. Håller med om att det är dyrt med papper. Det finns en liten butik i Haga längs kanalen som jag inte kommer ihåg vad heter just nu "pappret" någonting. De har även stämplat. Du kan ju kolla där också om du vill. Jag passade på att köpa på akademibokhandeln när de hade 20% rabatt på allt i butiken, men det blev dyrt att göra korten ändå med allt annat.
    Känns ändå kul att ha gjort dem själv..
  • starlet2
    Lecia skrev 2009-01-17 21:36:16 följande:
    Överstebostaden ligger vid scandic på brogmästarholmen, ett rött stort hus, finns en sandstrand där på sommaren osv.Vi ska gifta oss 23 maj och har inte bestämt festlokal ännu, börjar bli dags! någon mer som ska gifta dig i maj?
    Vi gifter oss i slutet på april
  • starlet2
    MadTezz skrev 2009-01-31 17:25:51 följande:
    Det var jag det som startade en tråd om solist=) Men vi vet inte än hur vi ska göra med det. Funderar även på att ev. ha en cd som spelar. Men tack för tipset!! =)Funderar...Är det någon som vet om klädtjänst hyr ut herrkläder? I såfall vad koster de på ett ungefär? Vad ingår?Funderar även om ni vet vad hon tar för att sy upp klänning, då den är något för lång?
    Klädestjänst hyr inte ut några kläder längre. Däremot finns det herrkläder att hyra på Karlstads högtidskläder på Rudsvägen på Norrstrand. Kommer tyvärr inte ïhåg vad det kostade, men har för mig att det inte var jättedyrt.

Jag har min klänning inlämnad nu på klädestjänst, som ska läggas upp och tas in lite i överdelen. Hon har satt ett cirkapris på 700kr. Jag tidigare frågade vad det kostade att lägga upp och ev. ta bort släp så sa de ca300-500kr. Vet inte när du ska gifta dig, men det är bra om du lämnar in klänningen lång tid i förväg eftersom de snart har fullt upp med alla studenklänningar som ska sys. Jag lämnade in min klänning för en månad sen och har inte hört något än.
  • starlet2

MadTezz: Lycka till! Jag tyckte det var svårt att hitta några fina skor i bröllopsbutikerna. Köpte mina på www.pernillasbrudbutik.se där man kan beställa färg och klackhöjd. Men det kommer säkert in fina vårskor snart i butikerna. Jag gifter mig i slutet på april så jag ville inte vänta.

• starlet2

MadTezz:Oj såg nu att du frågat tidigare i tråden om kemtvätt som kan stryka klänning... Vill bara tala om att om du lämnar in den för att sys på klädestjänst så stryker de den åt dig. Har också sett i någon tråd tidigare att man kan tvätta klänningen i 30 grader i maskin. Det gör de tydligen på bröllopsbutikerna. Man kan lägga klänningen i ett påslakan för att skydda den.

• starlet2
    Flisa80 skrev 2009-02-08 12:27:12 följande:
    Hej tjejer!! (Har vi någon man här inne?)Jag undrar vilken florist ni ska eller har valt??!!Det börjar bli dags att tänka på det nu, har jag kommit på...Behöver lite tips eftersom jag inte bor i Karlstad längre...
    Vi har en släkting som ska göra våra blomsterarrangemang. Jag skulle annars rekommendera Nya Drakes i Mitticity eller Rosenhill (Sjukhuset). Har både sett och hört att båda är bra på att göra brudbuketter. De är dessutom mycket trevliga och hjälpsamma.
  • starlet2

Vi har en släkting som känner någon som har en "finare bil" som ska köra oss till kyrkan och festen.

• starlet2

Är det någon som har tips på var man kan fixa naglarna inför bröllopet till ett bra pris??

• starlet2

Shit! är bara tre veckor kvar nu till bröllopet. Tror att det mesta är färdigt nu, men börjar bli nervös. Är rädd att jag ska glömma bort någonting...

Fick min möhippa i helgen som började med ett brev med instruktioner att hämta champagne, jordgubbar och ögonbindel i källaren. Fick med förbundna ögon åka bil och hamnade på skönhetssalong där mina vänner väntade med plockmat och champagne, senare vidare på restaurang och dans. Hade en "lugn" och trevlig kväll som jag hade hoppats på (är lite för gammal för att sälja pussar på torget

Är väl inte så lång kvar för vissa andra som hänger på tråden har jag för mig. Är det någon som gifter sig i maj eller är det juni som gäller här näst?

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5