Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Kalrstadbrudar del 5

Är det någon som vet om frisörskolan kan ställa upp och göra håruppsättning eller har tips på någon annan med riktigt budgetpris?? Försöker att få ner alla avgifter

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-01-23 22:25:50 följande:
    Tyvärr inte, jag har inte ens nån kompis eller släkting eller ens bekant som kan göra frisyrer...så vi får snällt betala... Hoppas du hittar något bra!
    Tråkigt att behöva vända på varenda krona. Tack för att du svarade. Ingen annan som vet?

Ingen som vet en väldigt duktig hobbyfotograf som kan ställa upp?
    Jag har pris på 4500 kr vilket nog kan räknas som ganska bra men tyvärr så måste jag dra ned på det betydligt
  • Boomtown
    Nightingale skrev 2009-01-25 22:17:31 följande:
    Kontakta min fotograf, inte omöjligt att hon gör det. jennie-leeart.com
    Redan gjort för ett par dagar sen men hon har inte svarat. Såg ditt tidigare inlägg att du rekommenderade henne
    Hur mycket kostar hon?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-02-19 19:11:41 följande:
    Idag har jag förmodligen (!) bestämt mig för ringen. Finns i mitt galleri. Inga konstigheter egentligen, klassiker. En sån som jag alltid har velat ha, den såg snyggast ut ihop med min förlovningsring. Har dock inte bestämt storlek än, den på bilden var snyggast men i dyraste laget. Min blivande tycker dock att vi ska strunta i det, och det är ju bra.
    Ringen är jättefin och klänningen i galleriet sitter som en dröm!
  • Boomtown
    Maliinka skrev 2009-02-20 23:38:23 följande:
    Någon som vet om någon lite billigare herrgård runt i krokarna? Eller något herrgårds-liknande ställe? Vi är lite sugna på ett vackert utomhusbröllop i romantisk/idyllisk/mäktig/pampig miljö!
    Vi ska gifta oss på Apertin i Kil. Hur fint som helst. Annars har du Sunds herrgård i Säffle. Mycket billigare. Där hade morsan sin bröllopsmiddag för några år sen.
  • Boomtown
    Maliinka skrev 2009-02-22 20:20:34 följande:
    Hur funkar det då? Hur många gäster har ni? Bjuder ni på mat där? Måste alla sova över? Ja, hur har ni tänkt er upplägget? Om du vill berätta alltså!
    Vi tänkte gifta oss borgeligt i parken på Apertin. Det blir max 30 gäster då det är en avgift på jag kommer inte ihåg exakt 2500-3500 kr för dukning och personal. Det får bli så att dom som vill får stanna kvar och äta buffe till självkostnadspris så bjuder vi på brudskål, tårta och kaffe. Vi har inte råd att bjuda alla på mat. jag vet, det är det värsta man kan säga här på Bt. Men så är det. Och inte oss emot om det blir lite folk för vi vill ha det litet och gemytligt. Vi kommer att bo i sviten och dom som vill får sova över.

Jag tror inte att det finns vatten i närheten. Har bara varit dit och kollat en snabbis. Inte runt omkring gården iallafall. Det är hur fint som helst där.
  • Boomtown

Maliinka
    På Apertin kosrat det också 600 per person att sova över men det finns inga sådana krav. Bara avgiften på 3500 kr. Där i Säffle finns det inte vatten nära. Det är mycket billigare där för dom har ingen avgift. Det är jättefint där men jag har lite åsikter om servicen där, neg.

Hör av dig om du vill ha mer info

• Boomtown

Flisa80:

Jag tror nog att tyllunderkjol passar bäst. Jag ska också ha det. Dom skulle få in det på brudaffären som ligger på sundsta. hon skulle på bröllopsmässan först i feb. Så jag ska dit och testa.

• Boomtown
    Pearldrop skrev 2009-03-15 21:38:42 följande:
    Kan du berätta lite mer om säffe?om d uredan gjort det och missat det så ber jag om ursäkt ;)är int elika aktiv som tidigare å kan ha missat det!hur är läget med alla då???vad tyckte ni om "vårt bröllop i era händer?"
    Hej!

Klart jag kan berätta lite om Säffle herrgård, Knusesund tror jag det heter. Morsan gifte sig där och vi var ett sällskap på ca 15 personer. Vi fick hela herrgården för oss själva. Jag tror att vi bara betalade för maten, jag kan kolla upp det. Hela herrgården är underbart vacker, man kan välja olika rum/salar att vara i beroende på hur många man är eller efter vilket rum man tycker är finast. På övervåningen tog dom kort på brudparet. Asfina kort för inredningen är ju superb. Det är ju ett väldigt prisvänligt alternativ för ett så vackert ställe. Men det fanns lite småsaker man störde sig på. Servitrisen serverade mig först istället för bruden, inte hela världen men morsan störde sig. När vi hade vår födelsedagsfest där så var det uppenbarligen väldigt jobbigt och irriterande att vi ville dela upp notan. Sånt förstör ju stämningen. Sura kärringar gillar jag inte. Men de är ju lite trevligare när det vankas bröllop. Vad har ni för planer annars?
  • Boomtown

hoho allihop

Har ni fixat fotograf? Jag är överlycklig. Jag har hittat en fotograf som åker till Karlstad+foto+provbilder för endast 900 kr!
    Äntligen något som kostar lite mindre än vad jag har tänkt mig

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-04-08 14:34:26 följande:
    What??Vem i hela friden har du hittat då??? Och var är provbilder???
    Får man skriva namnet här? Han är proffesionell med eget företag i Grums. Kan återkomma med namn om jag får. Provbilder är de små bilderna du får som kan vara kanske 15 gånger 15 cm eller nåt. Och en del får man ju inte det av eller så har jag fått betala 50 kr styck
  • Boomtown

Flisa80 och Fanasis!

Nu har jag inboxat er om fotografen.

• Boomtown

Valkyria:

Så ni ska gifta er i hyttruinen? Har ni någon reservplan ifall det regnar? Ni kommer ju få det jättemysigt. Vi var också inne på det, men nu blir det Apertin istället.

Gick ni igenom hur ni ville ha bilderna vid bokningstillfället? Jag ska nog boka till veckan.

• Boomtown
    Valkyria84 skrev 2009-04-08 21:04:12 följande:
    Nej vi har faktiskt ingen back up plan om det regnar, förutom ett partytält 3x3 m till oss, som vi ska så under även om det är sol. De senaste 4-5 åren har det vart strålande sol 6 juni så jag hoppas att det är det i år igen =S Apertin är ju också fantastiskt vackert. Funderade på det också men de var för dyra för oss. Men det är väldigt fint och underbar god mat! Vi firade vår 8års dag där och det var super romantiskt och god mat=)Nej vi har inte gått igneom hur vi vill ha det med fotografen än men jag kommar att ta med bilder. Han är verkar vara väldigt noga med att vi får det som vi vill. När gifter ni er??
    Vi gifter oss den 3 okt. Vi kommer att ha vigseln i parken med efterföljande brudskål. Sen kommer det att vara frivilligt att äta på restaurangen till självkostnadspris med oss. Det är vår budgetlösning på vårt drömbröllop. Vi får hålla tummarna på att det blir uppehåll. Ska ni vara i sockenstugan efteråt?
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5