Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

Kalrstadbrudar del 5

vi tar varmrätt från kalasmakarna troligtvis... men resten ska vi göra själva..
    Hur upplevde du att ha festen i rottneros??
    Hur många var ni?
    Hur gjorde ni med maten??
    Var det en bra festlokal??

Mvh
    My

• MyochErlend
    Allez skrev 2009-01-09 22:24:05 följande:
    Eftersom ni frågar så måste jag ju berätta... (det är ju ett ämne jag gärna tar upp såklart).I söndags fyllde jag 30 och dessutom fyllde även min sambo år. Att vi delar fördelsedag är en av anledningarna till att vi är tillsammans. Vi träffades på en nyårsfest för två år sedan och att vi fyller samma dag blev ett av våra samtalsämnen under natten. Dessutom gav det oss en chans att höra av oss till varandra och gratulera bara några dgar efter festen vilket ledde till att vi träffades igen och då blixtrade det till rejält, vilket vi nog båda förstod att det skulle göra.Nu har jag redan svamlat bort mig märker jag. I alla fall fyllde vi ju år och jag hade den stora 30:årsdagen. På förmiddagen pysslade vi i lägeneheten vi håller på att flytta in i. Sedan åkte vi till min familj och blev grattade och därefter till hans familj. Det var roligt och trevligt och dagen var liksom så speciell från början. När vi kom hem gick jag ut och sprang, duschade och gjorde mig fin för vi skulle ut och äta. När jag var klar tog min pojkvän med mig till vardagsrummet där han hade tänt ljus och öppnat en flaska bubbel. Så bad han mig slå mig ner i soffan och han höll ett "tal" om oss och om vilken speciell dag vår födelsedag är, sedan frågade han om jag ville gifta mig med honom. Jag log stärre än någonsin medan tårarna bara forsade fram men jag tror jag sa JA för ringen satt plötsligt på mitt finger.Sedan gick vi ner till stan hand i hand. Det var mörkt ute men luften var full i frostkristaller som virvlade omkring och gjorde att det såg ut som om någon strödde ett underbart glitterkonfetti på oss.Vilken dag, den var helt underbar. Vi bara satt och fånlog på middagen.
    åh jag blir så glad när jag läser sådant här...
    Hurra :)
    Tack för att du delar det med oss...
    Det måste varit helt underbart :)
    När blir bröllopet ??
    Kram på dej!!
  • MyochErlend
    Flisa80 skrev 2009-01-09 17:03:27 följande:
    Kalasmakarna? Vilka är det??För mig rullar det på i lagom takt. Vi är klara med de stora sakerna som lokal, kyrka, VF, frisör, catering och kläder. Återstår ringen! Ja och så håller vi på med inbjudningarna nu...
    Kalasmakarna är en cateringfirma från gräsmark som de rekomenderade på rottneros...

Jag känner att jag har en steg att ta nu med inbjudningarna...
    usch... jag känner att jag egentligen inte vill ta tag i dem för jag är ingen sån pysselmänniska...

Någon som har ngt tips???
  • MyochErlend
    Maliinka skrev 2009-01-10 09:05:33 följande:
    Allez, låter helt underbart romantiskt MyochErlendInbjudningskort behöver väl egentlien inte vara så "spacade" och unika? Finns det inte färdigköpta att köpa, som det gör till dop t.ex? Där man bara fyller i datum, plats o.s.v.?
    jo du har kanske rätt i det..
    men det är bara det att ändå ska gå i stil med resten ;)
    men..jaja..man kan inte få allt..
    jag tror iaf jag ska göra det enkelt för mig som du säger...
    Och det kan säkert bli roligt om jag och min käre sätter oss ner tillsammans och låter kreativiteten flöda ;)

*hehe*
    Lättare sagt än gjort ;)
  • MyochErlend

föresten är det någon som kan tipsa om fotograf i värmland????

behöver inte vara ngt proffs...
    Har ngn en kompis som är duktig som är en glad amatörfotograf...
    Bättre än genomsnittet...dvs. bättre än en vanlig svensson...

• MyochErlend

Mattias och Jenny skrev 2009-01-10 11:21:22 följande:

Vi ska anlita en väninna till oss om e jätteduktig på att fotografera :)
    hon vill inte ta jobb och fotografera på ett bröllop i september i Sunne?? ;)
  • MyochErlend

har hon några bilder som man kan se nu ??
    eller skulle du kunna skicka över ngn bild från ert bröllop sen som hon tagit??
    För ni skulle gifta er i maj, sant??

• MyochErlend

Mattias och Jenny skrev 2009-01-10 12:19:09 följande:

ja jag komemr att lägga in  i mitt galleri här inne sen så får du se :)
    super :)
    hur går det med planeringen då?? :)
  • MyochErlend

jo vi har haft lite stiljtje nu ett tag...
    men fixad är:
    *lokal
    *kyrka
    *pastor
    *snart catering
    *brudklänning köpt
    *tärnklänning mönster hittat
    *värdpar klara
    *bil klar
    *musiker klara och all musik klar
    *brudbukett (färdig i tanken)
    *brudnäbb tillfrågad
    *ringar snart köpta :)

Ja..det går frammåt...:)

Hur går det för alla er andra??

• MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-12 14:17:44 följande:
    [citat]
    Ojojoj här händer det grejer!MyochErlend: Rottneros var ett underbart ställe att ha festen på.

Tusen tack för all info :)
    Det betyder jättemycket för oss...
    Ansvarig..är det hon Inger Ericsson du menar??
    än så länge har hon vart trevlig mot oss men men uppfattade henne som något stressad första gången vi möttes...
    Men du, när ni hade festen där...upplevde du att det var trångt med 100 pers där?? Hur hade ni borden?? Har du några ev.bilder som du kan maila??
    Jag är tacksam för all info :)
  • MyochErlend

Är det någon här som känner till fotografen Marielle Magnusson???

• MyochErlend

nu har vi iaf bestäsmt oss...
    det blir marielle magnusson...
    väldigt trevlig och väldigt fina bilder :)

har ngn annan ngt nytt att berätta ?? :)

• MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-16 12:52:47 följande:
    MyochErlend: Jag inboxar dig istället så behöver inte hela tråden fördjupa sig i Rottnerosdetaljer Flisa: Inbjudningarna blev jätte fina verkligen. Kan man inte skriva ut adresserna till kuveret i något trevligt typsnitt och sedan printa det på färgat papper i någon färg ni redan tar upp i inbjudningen, klippa ut adressen och klistra på kuvertet?Vi skrev adresserna på kuvertet med guldpenna och embossade ett hjärta uppe i vänstra hörnet. På baksidan satte vi ett sigill i guld (finns på panduro) med hjärtan på.
    tusen tack för all hjälp :)
    fantastiskt :)
    men du ...har du fler bilder från er bröllopsfest i spegelsalen..eller fler bilder som ni tagit ute.. ??
    *nyfiken och intresserad* ;)
    kram
  • MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-19 23:06:36 följande:
    Flisa: Det tror jag kan bli jätte snyggt. Lova visa bilder sen på hur du gjorde *nyfiken*MyochErlend: No probems Jojomensan! Vi har över 3000 bilder tror jag... Men jag ska leta lite så kan jag inboxa dig igen... Om jag bara kan klura ut hur man gör med bilder där... Vad mer specifikt är det du vill se?Lecia: Välkommen Börjar definitivt bli dags att bestämma lokal Hoppas ni hittar något bra. Jag vet inte heller något om överstebostaden. Hur många personer ska ni få plats med?Night: Din gamla räv Välkommen till nya tråden
    om du vill kan du maila till mig istället:
    myzinkell@hotmail.com

Det jag vill se är hur ni ordnat det i salen..gärna dukning, hur borden står, hur mycket plats det finns över m.m.
    Men alla olika bilder är självklart välkomna ;)

Tusen tack för att du hjälper mig :)
  • MyochErlend
    Mirri skrev 2009-01-22 12:24:30 följande:
    MyochErlend: Jag har lite fullt upp nu med jobb och konserter och grejer men jag mailar dig lite bilder på lokalen och så så snart jag hinner. Lecia: Be att få komma och titta på lokalen då om ni undrar hur det ser ut. Det måste ju finnas någon ansvarig som kan visa er runt och svara på frågor och ge tips på hur folk brukar ställa bord och sånt. Men om ni inte är så många finns det ju fler lokaler man kan titta på om ni inte blir nöjda med överstebostaden. Night: What!!? Är det sant!? Jag trodde verkligen att hon jobbade som fotograf. Men uppenbarligen kommer man långt med lite talang, bra kamera och bra photoshop kunskaper för redigering. Cooolt!
    ja..gör det när du hinner :)
    super tack :)
  • MyochErlend

vi ska köra i en liten röd bubbla :)
    väldigt fin

• MyochErlend
    Allez skrev 2009-04-03 10:48:11 följande:
    Jag måste berätta något knasigt. Var hos mina föräldrar igår en sväng. Plötsligt plockade pappa fram en säck med 7 stora fina dukar som han köpt till mig för 15 kronor styck på någon utförsäljning efter en finrestaurang eller något. Att min pappa skulle köpa dukar är liksom helt overkligt men tydligen kan ett bröllop få många människor att bli lite konstiga.Nu ska ag byta mina lakarn mot hans dukar. Vi betalade ju lika mycket. Lakarna är det ju bara att färga och vips har man ammas material till snygga trasmattor.Det var även en stor lättnad att mamma (efter att pappa plockat fram dukarna) började ställa tusen frågor om bröllopet för hon har inte sagt ett ord tidigare. Jag trodde hon ställde sig negativ till det hela.
    Åh så kul :)
    ja..det är så roligt när folk bli poitivt intresserade :)
    Mammam och pappa är så intreserade (men inte för mycket) ...
    De fixar, ringer och ordnar... :)
    Jag blir hel varm i hjärtat :)
Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5