Inlägg från: 23 maj 2009 |Visa alla inlägg
  • 23 maj 2009

Kalrstadbrudar del 5

Lecia skrev 2009-01-17 21:36:16 följande:
    Överstebostaden ligger vid scandic på brogmästarholmen, ett rött stort hus, finns en sandstrand där på sommaren osv.Vi ska gifta oss 23 maj och har inte bestämt festlokal ännu, börjar bli dags! någon mer som ska gifta dig i maj?
    Vad kul vi gifter oss samma datum!!! :)
    Vi bor/gifter oss några mil utanför Karlstad men om du vill finns det ett flertal lokaler jag kan tipsa om.
    Om ni vill ha en hembygdsgård kan man hya orrnäset tex.
    Ligger alldeles för sej självt i en glänta , jättevackert. De har lokal inne i huset samt i en "laduliknande" byggnad.
    Tyvärr gillade inte min m2b iden :( så vi tar en med grusplan utanför i stället ;)
  • 23 maj 2009

Vad bra att ni fått tag på lokal!
    Jättefint med älven utanför! Ni kommer säkert att bli nöjda :)
    min blivande tycker tyvärr inte att utsidan är så viktig så jag har gett med mej...på det med..
    Vi gifter oss i Brunskog och kommer ha festen där oxå :)
    Vi har inte kommit så långt med planeringen i övrigt. Sitter och spånar på inbjudningarna just nu & märker att jag hakar upp mej på smådetaljer - bridezillavarning!!

Känner även att klänningspaniken kryper på..Hoppas få lite tips och smakråd nu till helgen då vi ska försöka planera igång oss :)
    Har du klänningen klar? Köpte du i närområdet eller "kina" i så fall?
    Hur långt har ni själva kommit med övriga planeringen?
    Kram

• 23 maj 2009

Fanasis - Välkommen!!
    Vi kommer låta folk samåka mellan kyrka o festlokal men på nattkröken ordnar vi med buss - detta är vår nuvarande plan i allafall..

Lecia - jag vill ha en axelbandslös klänning kanske draperad har kollar runt en del och kommer lägga upp bilder så fort jag kan.

Har ni alla bestämt er för slutgiltig meny än?

• 23 maj 2009

Någon som kan tipsa om frisör i Karlstad - Arvika trakten?
    Gärna en med goda rekommendaationer och bra pris :)

• 23 maj 2009

Annars är häst & vagn kanske ett alternativ!?

Kanske en "skabbig" kul bil med massor av utsmyckningar för att bryta av lite.

Flakmoppen låter kul annars ;)

Svar på tråden Kalrstadbrudar del 5