Tyvärr är det inte så lätt att bara byta innebörd på en symbolik för att man själv tycker att det ska vara så. Jag tycker att det är synd att kvinnors rätt som kämpats för i oändlighet inte tas på större allvar än så.
Att det blir en debatt är något man ska vara glad för då de argument som lagts fram alla bottnar i hur kvinnan en gång blivit sedd. För jag antar att ni brudar är för att kvinnor ska bli sedda som jämlika sina män?
Mycket som vi tar för givet idag beror på vad folk kämpat för tidigare. Tex. rätten att rösta för kvinnor, hade ingen tagit upp kampen för det hade vi kanske än idag inte haft rätt att få vara med och bestämma hur vårt land ska styras.
Så avsky inte en debatt - det är tack vare dem som människor syn på saker och ting kan förändras.
Jessie Gustav skrev 2009-01-13 11:34:38 följande:
Men jag tror ju att vi som vill gå in i kyrkan med våra fäder eller någon annan än sin blivande make inte ser det som överlämning på det gamla viset utan vi ser det som att man har någon man tycker mycket om och som man känner sig trygg med vid sin sida.Visst kan man gå in med sin blivande men det är faktiskt en ganska mysig upplevelse att se sin blivandes blick när man kommer in i kyrkan.Jag säger som flera andra här inne,jag förstår inte varför det ska bli en sån debatt av en sån enkel fråga som ts gav.Inse bara det att alla är vi olika och har olika åsikter.jag blev INTE överlämnad,jag hade bara min pappa brevid mig på vägen in i kyrkan.........