Inlägg från: ario |Visa alla inlägg
  • ario

Pappa som ger bort?

jo sant, bäst att inte skriva något alls,. vissa härinne vill bara irritera andra.

MulleNuh skrev 2009-01-12 22:03:28 följande:
    Jag sitter o läser allt, men kan inte komma på något att skriva alls!!Ni bara irriterar varandra här inne nu!! Och så skriver ni exakt samma saker!
  • ario

Att vi var överens om att han skulle fråga min far om min hand.

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:07:27 följande:
    Vem var det som skulle bestämma vad då?
  • ario

låter som en bra ide:)

feministbrud skrev 2009-01-12 22:08:52 följande:
    Du har rätt. Jag ska gå och sova nu
  • ario

Han friar till mig och ber min far om min hand.

haha, va rolig det hade varit om han friade till min far..:P

nä skämtåtsido. godnatt

feministbrud skrev 2009-01-12 22:08:26 följande:
    Jag är ledsen att jag inte förstår att det är respektfullt att fråga någon om något som han inte får vara med och bestämma om. Om det är en information är det en annan sak, men då ber din pojkvän inte om din hand, då informerar han att han har tänkt att fria.
  • ario

Nej, vi båda två tycke samma sak.

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:12:06 följande:
    Var det han, dvs pojkvännen, som skulle bestämma att han skulle fråga din far??Hjälp mig. Vem var det som skulle bestämma?
  • ario

vi kom överens:)

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:21:43 följande:
    Så det var ingen som skulle bestämma som du skrev..??
  • ario

ko? haha,

Vi har ju alla olika traditioner, men jag är mkt säker på att alla sätt att visa respekt är rätt.

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:30:58 följande:
    Min far uppskattar helt klart att hans blivande svärson visar honom respekt genom att behandla hans dotter som en människa och inte som en ko.
  • ario

Tycker inte alls så, jag ser det som en välsignelse. Min far jade känt sig förolämpad om min fästman inte frågade om min hand.

Skulle snarare känna mig som en ko ifall han inte frågade om min hand.

Du ser, vi tolkar saker på olika sätt

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:39:05 följande:
    Ja, en ko. Min pappa hade blivit förolämpad om min käre hade frågat honom om han fick gifta sig med mig. Han hade också tyckt att han fullständigt misslyckats i sin uppfostran av mig om jag kände ett behov av att bli inledd som en ko.
  • ario

okey, jag ber om ursäkt, att nämna kor är fel. I indien är dem faktit heliga...

• ario

exakt som du tänker..

men jag tar tillbax det jag skrev, jag vill inte jämföra någon med en ko., kränkade faktist.

MolsonCanadian skrev 2009-01-12 22:53:47 följande:
    Hur tänker du då?
Svar på tråden Pappa som ger bort?