Inlägg från: Emmet99 |Visa alla inlägg
  • Emmet99

Pappa som ger bort?

Aleta skrev 2009-01-13 21:11:41 följande:
    För att man kanske har gjort dem jätteglada. Skippa brorsan, han bryr sig nog inte, men många berättar ju hur deras far blivit rörd och fått en tår i ögat när de frågat. Då är chansen ganska stor att man känner en känslomässig press att genomföra det även om man har fått upp ögonen för vad det betyder.Man ställs mellan valet att göra pappa besviken eller ta avstånd från en symbolik som man inte ens hade tänkt på innan. Då är det väldigt nära till hands att ta till argumentet att ens eget lilla bröllop inte påverkar andra och att det inte spelar någon roll i det stora hela. Man är ju ändå sig själv närmast och vill gärna känna att man gör rätt.
    jamen det är det jag undrar, varför skulle ens pappa bli glad för att göra något ifall det är så fruktansvärt mot en? Borde inte ens pappa vilja ens bästa? Tycker det verkar väldigt motstridiga argument, även om jag förstår vad du menar. Men nu skall jag sova brudar, är helt slut! Gnatt
  • Emmet99
    DanKat skrev 2009-01-13 21:56:23 följande:
    Pappan har nog knappast tänkt på den betydelsen om han blev rörd av frågan.
    och hon som frågar lär inte ha tänkt på det, men om hon ändrar sig får man ju anta att hon talar om varför=)
  • Emmet99
    Aleta skrev 2009-01-13 22:28:50 följande:
    Men detta är inte mina argument. Detta är mitt försök att tolka situationen och försöka sätta mig in i den. Jag försöker verkligen se den andra sidan och det här är resultatet.
    ja det var det jag menade med att jag förstår vad du menar. Och det gör mig väldigt glad, för du är nog den första som försöker sätta sig in i det, och det är uppskattat!!! Även om jag personligen inte tror det är så det funkar
  • Emmet99
    Troll1 skrev 2009-01-14 18:29:52 följande:
    Väck den inte, låt den soooova...
    *vänder sig och somnar om*
  • Emmet99

jo det är en jättebra liknelse. Fast det förutsätter att man undviker att "göra hål" för att isen inte ska försvagas. Det förutsätter att man gör hål till att börja med. Och det tycker inte jag man gör. Eftersom vi har helt åsikter :D Och allt på repeat igen, ingen glass till mig =(( Hade jag tyckt att det var håltillverkning hade jag naturligvis inte gjort hål =)

• Emmet99
    Aleta skrev 2009-01-15 11:15:21 följande:
    Fast poängen var att fiskaren inte tycker att han försvagar isen heller, och det gör han/hon ju inte...ensam.
    nä fast han vet ju att han gör hål, och han vet också at om alla hade gjort likadant skulle isen försvagas. Men de är ju bara han så då är det lugnt. Men det förutsätts ändå att man gör hål.

Metaforer ftw! haha
  • Emmet99
    MV85 skrev 2009-01-15 14:25:29 följande:
    Trevligt med någon som tar sig tid att fråga, istället för att döma - det uppskattas.I vardagen märks det inte särskilt mycket för den som inte är medveten om det eller extremt uppmärksam.Det handlar om små saker.. Som att jag i regel går ett halvt steg bakom honom (min hand i hans, men bakifrån, så min axel ligger mot hans med min framsida mot hans baksida),att jag alltid tillfrågar honom om det är något beslut som ska tas, han har alltid sista ordet - där med inte sagt att vi inte kan bråka om hur det ska vara för det, ber han mig göra något försöker jag se till att göra det så snabbt som möjligt och vet att det egentligen inte är en förfrågan, utan ett artigt sätt för honom att tala om för mig att jag ska göra det.
    Jag vill mest säga att jag absolut inte tycker du är sjuk eller pervers eller någonting. Jag förstår och respekterar er totalt. De är ju av fri vilja och inte tvång att ni väljer att leva så, och så länge ni mår bra och är lyckliga och ingen tar skada.
  • Emmet99
    MV85 skrev 2009-01-15 14:39:03 följande:
    Lyckligtvis blir din reaktion vanligare och vanligare, men än är den tyvärr mer ett undantag än regel - även om det till stor del är en generationsfråga...Saken är den att detta tillhör bdsm-världen.. en del av den... Och andra delar av den världen har fram till årsskiftet faktiskt här i Sverige varit klassat som psykiska sjukdomar.. Helt sanslöst, men så är det! Tack och lov för lagändringar!
    va? Är det sant?? Att det varit klassat som psykisk sjukdom alltså? Det är ju helt vansinnigt! bdsm är ju inte direkt ovanligt heller. Jag tycker mest det är cred att man står för och lever ut det man gillar =)
  • Emmet99
    Troll1 skrev 2009-01-16 22:34:31 följande:
    Ur Arios länk: ..."Ett annat exempel är Korachs uppror mot Mose och Aron. Korach accepterade inte det faktum att Gud faktiskt utvald Mose och Aron till Hans särskilda tjänare, Mose som sitt språkrör och Aron som sin präst. Korach ville själv bära fram rökelseoffret, något som enbart Aron och hans söner fick göra. Det slutade med att Korach och hans familj, samt alla som tillsammans med Korach som inte var giltiga präster men i alla fall offrat rökelse, dog: ?Och eld sköt ut från Herren och förbrände de 250 män som hade offrat rökelse? (4 Moseboken 16:35). Här är ett annat exempel på att ingen kan ta sig prästämbetet som en rättighet eller kräva fram det, prästämbetet är en gudomlig nåd Gud ger till dem Han har bestämt: ?Jag ger er (Arons släkt) prästämbetet som ett privilegium. Varje obehörig som befattar sig med det skall dödas? (4 Mosebok 18:7)." Låter som om alla kvinnliga präster skulle få det hett om öronen. Nu är man inne i Moseböckerna igen, har liksom varit temat för dagen... Där förgörs folk till höger och vänster av (en kärleksfull) Gud?!
    Jag tror Gud led av ständig pms under hela första testamentet
  • Emmet99

En till präst skrev 2009-01-16 22:39:22 följande:

Äsch! Har de skribenter som pratar om "präster uppstigna ur första Mosebok" eller "Gud led av ständig pms under hela första testamentet" LÄST första Mosebok eller "första testamentet" (Gissar att skribenten avser Gamla Testamentet)?Detta är en nyfiken fråga, inte elak eller "hård" utan bara vetgirig....
    Jag har läst hela gamla testamentet. I biblen alltså.

=) Sedan läste jag en bok av Alf Henriksson (tror jag) som är en sammanfattning av hela bibeln inklusive apokryferna (där författaren har skrivit alla händelser men hoppat över "den och den hade en son som hette blabla som blev si och så gammal, denne son fick en son...osv 2 sidor)

Så ja, jag har läst. =)
  • Emmet99

hoppla, här har ni flippat ut ser jag

• Emmet99

En till präst skrev 2009-01-20 19:01:05 följande:

Okunnig, oseriös och olämplig.... jaaadå!!!
    Va jag? Eller menar du påhoppet på dig från Molson?
  • Emmet99
    passionsblomman skrev 2009-01-20 22:08:43 följande:
    Hon lär INTE mena dig...
    Ah =) Då är jag inte det minsta förvånad över flippigheten=)

Oh! Jag måste bara tala om att vi äntligen har bestämt oss för hur vi ska göra med överlämningens vara eller icke vara :)

Vi skall gå in tillsammans. Jag kände att , nää, det är faktiskt min älsklings hand jag vill hålla och ingen annans. Och tycker pappa kan få sitta och slappa i bänken Så nu vet ni hur det blev för mig. Eller blir, rättare saht
Svar på tråden Pappa som ger bort?