Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Ja som överskriften.

Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
    Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?

• Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
  • MilosMamma

Min vigselring ska snart beställas o kostar 650:- :D

• MilosMamma
    anja1661 skrev 2009-01-17 15:32:09 följande:
    kronor??vad e det för ring?? bild?
    Japp kr, bild finns i mitt galleri.
  • MilosMamma

Kan ju tillägga vårat egna.

Budget 40 000, mamma betalar 10 000 * en gåva* så¨vi har egentligen räknat på 30.

Då får vi för 80 pers, lokal, buffé, håruppsättning med prov, sminkning på make up store med prov, brudklänning, hans kläder, 2 ringar till mej, 1 till honom, fototgrafering, secret box, hotellnatt på bröllopsnatten o liveband. ja o sprit då o allt annat som behövs.

• MilosMamma

Blivande mrs walker skrev 2009-01-22 20:12:33 följande:

Vi har nog rekordet.Budget 10 000, det var förstås underdrivet men vi går inte över 20 000, ligger nog runt 15.Och det med 110 gäster!Det ni!Vi betalar själva, är unga och fattiga och kunde få bidrag av föräldrarna men tycker att det är bättre att be dem hjälpa till med praktiska saker, som att baka tårtor och sy om klänning.
    Well hello Budget =) HUR lyckas ni?
  • MilosMamma
    Skellington skrev 2009-02-05 15:26:05 följande:
    Varför är det så "fult" att låna pengar till ett bröllop? Vi har redan gemensamma lån på vårt hus, så för oss gör det ingen skillnad att ta ytterligare 100 000 för att finansiera vårt drömbröllop. Men alla är vi ju olika
    ´
    Jag skulle aldrig kunna låna 100 000 för ett bröllop, men jag tycker vi har på tok för mycket lån redan så det är nog därför.
Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?