Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
kan säga att jag var ganska blåögd med våran första budgetuträkning.
men hela kalaset kommer gå på 50 000kr och vi kommer spara ihop till allt själv. därför vi redan förra året började spara.(bygger på huset med) och gifter oss nästa år.
våra släkter kan inte bidra med något och det räknar vi inte med heller. däremot kommer vi önska pengar till bröllopsresan.
vi får hjälp av föräldrarna med ca 60% 20% tar vi från sparpengar o 20% betalar vi med lönepengarna under tiden vi planerar.
Vi betalar för allt själva har sparat ordentligt sen i sommras och har bara en liten del kvar att spara på dessa 4 månader, men kommer få en hel del från föräldrarna dessa pengar ska bli resekassa och en resa efter bröllopsresan till bosnien i sommar...
Nu ligger budgeten på 130 000:- inklusive resa, men kommer förmodligen inte att kunna hållas..
Vårt bröllop kommer nog kosta runt 100 000 kr, vi sparar själva. Har fått lite pengar i julklapp och får kanske någonting till, men det mesta kommer vi ändå betala själva och vi har råd att betala allt så gåvorna är bara bonus.
Vi betalar med lönen, gifter oss i maj och tar lite pö om pö.
Vår bugdet ligger på 72000 kronor. Det var det vi kunde spara ihop på de 18 månader från att han friade till att vi gifter oss. Vi betalar med andra ord allting själva och rättar munnen efter matsäcken. Skulle aldrig får för mig att ta lån eller låta det kosta mer än det vi har råd med.
Vårt bröllop kommer kosta runt 100 000 räknar vi med. Betalar en stor del med sparade pengar, sen har vi köpt ganska mycket saker allteftersom. Kommer troligtvis få lite hjälp av åtminstone den enas föräldrar, men vi räknar inte med det i budgeten, det får bli som en extrabonus
Vi kommer att betala allt själva, sparar så mycket det går varje månad sen i höstas (vi lever på bara en lön). Som budgeten ser ut just nu ligger den på ca 80 000kr som ska fram till i augusti..men det går om man drar ner på annat.
Vi kommer ha ett litet bröllop med våra familjer, ca 25 personer så vi har prioriterat lokal, mat, ring och klänning istället för mycket folk.
vårt kommer att nog landa på ca 70000:- vi har fått lite hjälp från föräldrarna (15000-20000 men sparar resterande helt själva.
Vi har en budget på 45000. Jag säger som Fenixx att jag var väldigt naiv när vi började planera. Vi har sparat ihop pengarna själva och skulle inte ta lån för att gifta oss.