Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Maten betalar våra föräldrar och ring + kläder betalar vi själva. Vi kommer att ha en enkel vigsel+middag med endast familjerna just för att vi inte vill lägga pengar på en stor fest.
Vi kommer att laga det mesta av maten själva och sedan ha buffé, men köpa tårtan. Vi räknar med att de flesta blir jätteglada om de får gå på bröllop, får mat i magen och ett par glas vin. Det behöver inte vara oxfilé och löjrom.
Alternativt kan man faktiskt be om en kuvertavgift istället för bröllopspresenter. Det största minnet blir ju en oförglömlig dag, och prylar kan man köpa efterhand själva.
70000 har vi beräknat för hela bröllopet med 70 gäster, men då är vi hemma som sagt.
Ullis 78 skrev 2009-01-13 20:50:21 följande:
Vi sparar pengar! lägger undan ca 11.000 i månaden fram till i juni och då kommer vi att få ihop ca 55 tusen.. Varav 50.000 går till bröllop inkl. bröllopsresa för 20.000:-
Vi sparar/tar av sparpengar. Uppskattar att det kommer att kosta ca 45.000 för kläder, middag (familjebröllop med ca 10 pers), hår, fotograf, musik... Tillkommer ca 28.000 för min ring samt bröllopsresa ca 60.000.
Den ringen skulle jag vilja se som är så dyr... =) Den måste vara fin...
vi landar på 30000 för 50 personer me dkläder och allt max 30 000 vi får maten betald av mina föräldrar
Jag vet... den är lite för dyyyr, men jag är kääär i den ;)
Har tyvärr ingen bild.
15.000 har vi budgeterat.
Vill jag ha nåt utöver den pengen får jag tradera järnet!
Mamma har skänkt lite saker som vi kan sälja på blocket. Borde inbriga ett par tusenlappar kanske.
Vill inte lägga stora summor pengar på en enda dag i vårt liv. Lägger hellre de pengarna på resten av livet så att säga...
Vi sparar ihop pengarna till bröllopet.
Vårt bröllop kommer gå på ca 22 000:-. Vi betalar allt själva förutom brudbuketten som min svärmor insisterat på att få betala och göra. Pengarna får vi ihop genom att spara, samt så handlar vi lite pö om pö. Kan tillägga att någon bröllopsresa inte är inräknad i summan.