Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Vi hade räknat med att det kanske skulle kosta 40 000 typ men nu är vi uppe i 60 men det är ingen större skillnad och då är det ändå inget "budget"bröllop
Vi sparar ihop och sen får vi små bidrag av våra päron
Tar från sparkontot som nu blivit en del av vårt bröllopskonto. Bröllopet på 100´ har vi redan, nu ska vi bara få ihop till resan oxå. Har 4 månader på oss :D
oo .. vi budgeterar på 30000:- det är räknat på bra mycket mer än vad vi egentligen tror går åt så.. Det ska nog täcka oförutsedda utgifter också..
Vi började spara i september, jag som är föräldraledig har sparat ihop 8000:- (mest på att sälja av gamla pysselsaker), vi har fått 10 lax av svärfar och sambon har 10 000 kvar att spara ihop nu fram till maj =) men han är ju den som arbetar och lär inte ha något problem att fixa det =)
så.. sparande sen förlovningen !
Tar pengar som e sparade (ca hälften av budgeten), lägger ringarna på räntefriavb o sparar resten. Budget utan ringar o utan resa; 30' med 45-60 st gäster.
Men visst pengarna skenar gärna iväg.
I värsta fall tar vi ett litet lån.
Ett bröllop - minne för livet är värt det tycker jag!
Så länge man har räd att betala av lånet såklart.
Skellington; Jag förstår inte att man tycker att det e fult att andra lånar pengar, det behöver man inte bry sig om. Om man nu tycker det e så om sig själv, då får man väl spara helt o hållet. Tycker ingen har att göra med vad man tar lån på. Faktiskt. Jo banken har det som uppgift.
vårat bröllop kommer att kosta ca 25000:- allt som allt! Men våra föräldrar kommer att stå för maten och min syster ville stå för alkoholen.
Vi köper varje gång vi fått lön. Men däremot så började vi köpa in saker redan förra året (sommaren -08 började vi, då vi satte datumet)
Får mycket gratis också: frisyren, sminket, fotografen och jänkar bilen som vi ska åka i efter vigselsermonin.
Ska kanske tillägga att vi ska ha ett litet bröllop (32st, 24vuxna och 8 barn). Men det har ni säkert redan förstått
Vi har inte räknat ut exakt men jag skulle gissa på att det landar på 100 000:- Men sen ska man ha bröllopsresa på det med, så säg 60 000:- till...
Tur att man har föräldrar som hjälper till, då sambon fortfarande pluggar. Hehe..