Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Vår budget är på 20 000 kr. Våra föräldrar står för mat och dryck. Våra pengar går till kläder, lokal, liveband, hotellnatt, hår, kort,....... Vi blir 60 st. Ingen resa.
Jösses! Hur får man allt detta för 20000 kr?
vårt bröllop kommer delas upp mellan hans föräldrar, mina föräldrar och oss...Budgetten kommer inte överskrida 60.000
Vårt bröllop kostade 60 000 kr, sen gjorde vi två bröllopsresor, den första kostade 15 000 kr och den andra 50 000 kr. Vi hade redan sparat ihop pengarna innan vi bestämde oss för att gifta oss.
Måste säga att jag är imponerad över hur små summor många har klarat sig på..
Vårt bröllop inklusive resa och ring kommer gå på ca 180 000 med 85 gäster... Vi gjorde en bra vinst på en lägenhet så vi tar lite pengar därifrån och har även sparat en del
Jag måste säga att jag är fascinerad av att läsa denna tråd. Men alla gör ju givetvis som de vill efter de förutsättningar och prioriteringar som finns.
Kan ju tillägga vårat egna.
Budget 40 000, mamma betalar 10 000 * en gåva* så¨vi har egentligen räknat på 30.
Då får vi för 80 pers, lokal, buffé, håruppsättning med prov, sminkning på make up store med prov, brudklänning, hans kläder, 2 ringar till mej, 1 till honom, fototgrafering, secret box, hotellnatt på bröllopsnatten o liveband. ja o sprit då o allt annat som behövs.
Vi har nog rekordet.
Budget 10 000, det var förstås underdrivet men vi går inte över 20 000, ligger nog runt 15.
Och det med 110 gäster!
Det ni!
Vi betalar själva, är unga och fattiga och kunde få bidrag av föräldrarna men tycker att det är bättre att be dem hjälpa till med praktiska saker, som att baka tårtor och sy om klänning.
Blivande mrs walker skrev 2009-01-22 20:12:33 följande:
Jag häpnar!!! Wow! kan ni inte komma med lite tips, eller beror saker på om man bor i Stockholm eller på mindre orter?