• MilosMamma

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Ja som överskriften.

Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
    Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?

• Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
  • MV85
    sandraochmichael skrev 2009-02-07 19:39:06 följande:
    ja men om du har råd med detta så måste ju du ha haft det eller har rätt bra ställt, för så mycket pengar kastar inte jag upp på en mille sekund iaf.och det jag mena mest var att alla har inte bra inkomst, alla har inte föräldrar som är villiga att skjuta till, och då blir ett lån ett måste.. om man inte vill vänta i typ 20, vilket det skulle ta för mig och min inkomst.
    Jag får ca 8000:-/månad som sjukskriven... skulle inte kalla det särskilt bra ställt?
    Min far har jag ingen aning om vad han tjänar i sågen, och min mor är behandlingsassistent på ett boende för narkomaner... Så var jag skulle fått det gott ställt ifrån vet jag inte...
    Min m2b är vanlig arbetare...
  • sandraochmichael

ja men om du har 150000 så måste du ju ha fått dom från nån stans, eller har jag fel...

MV85 skrev 2009-02-07 19:42:17 följande:
    Jag får ca 8000:-/månad som sjukskriven... skulle inte kalla det särskilt bra ställt? Min far har jag ingen aning om vad han tjänar i sågen, och min mor är behandlingsassistent på ett boende för narkomaner... Så var jag skulle fått det gott ställt ifrån vet jag inte...Min m2b är vanlig arbetare...
  • MV85
    sandraochmichael skrev 2009-02-07 19:43:21 följande:
    ja men om du har 150000 så måste du ju ha fått dom från nån stans, eller har jag fel...
    JAG har inte 150'000 någonstans.
    Jag sa att bröllopet kommer landa på det...
    Någonstans får man lägga prioriteringar.. Vi bor t.ex på 28 kvm.. för att ha så låg hyra som möjligt och kunna lägga undan så mycket som möjligt.
  • sandraochmichael

ja, men då kommer det ju ta några år, eller har jag fel?
    för mig handlar det om att få det gjort nån gång snart, det börjar bli på tiden, och man tar lån är väl ens egen ensak och ingen annans.. och igen det är inget fel alls på det, då är det lika fel att låna till bostäder.

MV85 skrev 2009-02-07 19:46:21 följande:
    JAG har inte 150'000 någonstans.Jag sa att bröllopet kommer landa på det...Någonstans får man lägga prioriteringar.. Vi bor t.ex på 28 kvm.. för att ha så låg hyra som möjligt och kunna lägga undan så mycket som möjligt.
  • MV85
    sandraochmichael skrev 2009-02-07 19:52:02 följande:
    ja, men då kommer det ju ta några år, eller har jag fel?för mig handlar det om att få det gjort nån gång snart, det börjar bli på tiden, och man tar lån är väl ens egen ensak och ingen annans.. och igen det är inget fel alls på det, då är det lika fel att låna till bostäder.
    Jag har tidigare skrivit i den här tråden att MIN åsikt är att man inte ska ta lån, men att det är upp till var och en. Jag har aldrig skrivit att jag tycker att man är dum om man tar sådana lån, eller något annat nedsättande mot någon som väljer att göra det.
    Det enda jag reagerade på var ditt sätt att skriva nedsättande och fördomsfullt mot alla som inte gör det och ändå bekostar dyra bröllop utan att vänta i 20 år på det.
  • sandraochmichael

vadå fördomsfullt?
    skrev bara att jag inte hade den lyxen (vilket jag vill ha) inget fördomsfullt över det

MV85 skrev 2009-02-07 19:56:07 följande:
    Jag har tidigare skrivit i den här tråden att MIN åsikt är att man inte ska ta lån, men att det är upp till var och en. Jag har aldrig skrivit att jag tycker att man är dum om man tar sådana lån, eller något annat nedsättande mot någon som väljer att göra det.Det enda jag reagerade på var ditt sätt att skriva nedsättande och fördomsfullt mot alla som inte gör det och ändå bekostar dyra bröllop utan att vänta i 20 år på det.
  • MV85
    sandraochmichael skrev 2009-02-07 19:58:52 följande:
    vadå fördomsfullt?skrev bara att jag inte hade den lyxen (vilket jag vill ha) inget fördomsfullt över det
    Du drog parallellen betalande föräldrar och välbetalda jobb.... DET är fördomsfullt... DET var det jag från början kommenterade... Att inte alla har dessa två saker, och ändå har möjlighet att betala själva utan lån...
  • sandraochmichael

bara för att typ ALLA verkar ha de här som tycker lån är fel, förutom du då.
    och bara för att vi är oense på en annan tråd så måste du väl hålla med mig här iaf.

MV85 skrev 2009-02-07 20:03:13 följande:
    Du drog parallellen betalande föräldrar och välbetalda jobb.... DET är fördomsfullt... DET var det jag från början kommenterade... Att inte alla har dessa två saker, och ändå har möjlighet att betala själva utan lån...
  • Sesamy

Vill bara påpeka att ett fint bröllop inte heller behöver kosta skjortan. Vårt bröllop kommer kosta kanske 10 - 15 tusen och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer vara en ljuvlig, underbart minnesvärd dag!
    Det är ju vad man gör under dagen - dvs. vigseln - som gör dagen minnesvärd - inte att det kostar stora summor.

(Nu vill jag inte med det säga att det är fel att lägga ut mycket pengar - alla väljer själva. Men tycker det känns väldigt fel när diskussionen i princip blir att för att få ett "fint" bröllop så hamnar man genast på minst 60 000)

• MV85
    sandraochmichael skrev 2009-02-07 20:06:20 följande:
    bara för att typ ALLA verkar ha de här som tycker lån är fel, förutom du då.och bara för att vi är oense på en annan tråd så måste du väl hålla med mig här iaf.
    Jo, där kan jag till stor del hålla med dig

Nu ska jag se på melodifestivalen!
Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?