Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
ja men om du har 150000 så måste du ju ha fått dom från nån stans, eller har jag fel...
ja, men då kommer det ju ta några år, eller har jag fel?
för mig handlar det om att få det gjort nån gång snart, det börjar bli på tiden, och man tar lån är väl ens egen ensak och ingen annans.. och igen det är inget fel alls på det, då är det lika fel att låna till bostäder.
vadå fördomsfullt?
skrev bara att jag inte hade den lyxen (vilket jag vill ha) inget fördomsfullt över det
bara för att typ ALLA verkar ha de här som tycker lån är fel, förutom du då.
och bara för att vi är oense på en annan tråd så måste du väl hålla med mig här iaf.
Vill bara påpeka att ett fint bröllop inte heller behöver kosta skjortan. Vårt bröllop kommer kosta kanske 10 - 15 tusen och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer vara en ljuvlig, underbart minnesvärd dag!
Det är ju vad man gör under dagen - dvs. vigseln - som gör dagen minnesvärd - inte att det kostar stora summor.
(Nu vill jag inte med det säga att det är fel att lägga ut mycket pengar - alla väljer själva. Men tycker det känns väldigt fel när diskussionen i princip blir att för att få ett "fint" bröllop så hamnar man genast på minst 60 000)