• MilosMamma

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Ja som överskriften.

Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
    Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?

• Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
  • J o M

Vi kommer att åka till paris och viga oss på svenska ambassaden, vår budget håller till beloppen men vi hade inte räknat med att euron skulle öka med 20%. Får hoppas den sjunker innan det är dax.

Fast jag antar att vi inte är ensamma om spräcka budgeten

50 000 kommer der att kosta och då har vi resa + alla tre ringar. Hoppas på en trevlig skatteåterbäring då räntan var lite högre än planerat.

Betala allt själv men om någon av våra föräldrar skulle få för sig att bidra så tror jag vi kan hitta på trevligheter i Paris för de pengarna.

• Önskebrunnen

Vi har en budget på 20.000 kr.Vi kommer att ha kuvertavgift för maten.Klänningen,slöja,tiara mm köpt på tradera.Vi kommer att vara ca 70 personer

• carolaj83

skönt att se att det är fler som har samma budget som vi har, känndes nästan ett tag som alla härinne låg på minst 40 000 till 200 000.

• MilosMamma

Min vigselring ska snart beställas o kostar 650:- :D

• anja1661
    MilosMamma skrev 2009-01-17 15:30:30 följande:
    Min vigselring ska snart beställas o kostar 650:- :D
    kronor??
    vad e det för ring?? bild?
  • MV85

Vi räknar med 75-100 gäster beroende på hur många som tackar ja, hur många som har respektive med sig osv...
    Vi har budgeterat HÖGT för att slippa ev. otrevliga överaskningar och räknar då med 1000:-/kuvert t.ex...
    Totala budgeten ligger på 200'000.
    Vi kommer betala allt själva, med sparade pengar.
    Skulle mina svärföräldrar (de kallar sig så sedan länge) eller någon av mina föräldrar vilja bidra är det så klart välkommet, men det är inget vi kommer fråga dem efter.

• MilosMamma
    anja1661 skrev 2009-01-17 15:32:09 följande:
    kronor??vad e det för ring?? bild?
    Japp kr, bild finns i mitt galleri.
  • Sweetiee

VI har en budget på ca 8000:-

Vi sparar själva!

• lönnsjö

MilosMamma skrev 2009-01-17 17:20:18 följande:
    Japp kr, bild finns i mitt galleri.

Vilken tjusig ring, jättefin. Vilket pris!!! Sen var brudbuketten mycket vacker *trånar*

• Pingst09

Skrev förut att mina föräldrar betalar musiken, idag fick jag veta att de ger oss 2000:- till! Underbara mamma och pappa!!

Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?