Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Vi räknar med att det kommer gå på runt 100 000 och vi räknar med att betala allt själva. Har sparat ett tag och satt undan pengar till detta. Nu sparar vi till bröllopsresa som förhoppningsvis kan gå lååååång bort
OT: Så studier är inte OK att låna till? Det är väl ändå en investering med tanke vilken avkastning det ger om man väljer en lönsam utbildning... Väldigt svårt att klara en femårig heltidsutbildning på egen hand utan lån.
Har inte gjort någon budget än men den skönt rejält när jag hittade min drömklänning med slöja för 1700 kr och sambons svåger ska köra oss i en gammal bil gratis...
Ca 100 000. Vi har pengarna på sparkontot
håller med dig!
J D skrev 2009-02-06 08:22:24 följande:
mitt kostar eller kommer kosta 50000 om jag följer budgeten så att säga =)
och jag har faktiskt tagit banklån, hehe kanske inte det bästa.
men jag vaknade en dag och kände, nu har vi varit förlovade i 3 år och ihop i 5 år och har två barn, nu är det fasiken dags kände jag, ringde kyrkan samma dag =)=)
fröst tänkte jag att det fick bli som det blev med eller utan pengar, men så tro det eller ej så beviljade banken lånet, höll på att ramla baklänges =)
J D skrev 2009-02-06 08:22:24 följande:
Vår budget är satt till runt 130.000 kr (exkl bröllopsresa). Vi vill ha ett stort lite mer lyxigt bröllop och har sparat ca 60.000 kr hittills.
Kommer att kunna spara runt 80.000 kr till det blir dags i september. Skulle något oförutsätt hända innan dess så ställer vi oss inte frågande till att låna pengarna istället.
Vi vill inte göra avkall på något som vi vill ha eller har drömt om (och tro mig det är min m2b som står för de storartade drömmarna i vårt förhållande).
Bröllopsbudgeten är 65' och det sparar vi ihop till själva. (bröllopsresan inte inräknad)