Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Vi kommer inte att ta något lån men jag vet inte ännu vad vårat kommer att kosta, dock har vi sagt att så fort våra planer börjar se klara ut så ska vi ta lite pö om pö
vår budget ligger på 40'000kr ungefär, vi har sparat/sparar ihop, tror inte att vi får hjälp och förväntar oss säkerligen inte ekonomisk hjälp heller
Men vi har vissa saker lite mer förspänt än andra när det gäller mat osv så det känns helt klart som en relistisk budget för oss.
Faast detta är exkl resa, vi ska dels åka på en sista minuten direkt efter bröllopet och sedan till USA 3 veckor i Mars 2010. Ska vi räkna med de pengarna så drar det ju iväg haha.
Men själva bröllopet= 40'000kr
Jag vet inte vad allt går på, men vi betalar inte för festen utan "bara" för allt annat. Eller, allt och allt... det blir säkert en del betalat förutom festen också. Modern menar t ex att jag absolut måste gå till frisören så de kommer att betala det också om jag annars väljer bort det. Och blir klänningen för dyr så gäller samma sak där. Låter hemskt bortskämt, men vi är väldigt ödmjukt tacksamma för det. Så vi räknar med att själva lägga ungefär 20-30 000. Å andra sidan, så åker vi inte på någon bröllopsresa. Eller, kanske vi åker en vecka någonstans i Sverige, men det är inget vi räknar med.
Vi hamnar kanske på 80.000-85.000 kr, men då är nästan hälften av det våra ringar. Vi får ca 15.000-17.000 kr av mina föräldrar vilket motsvarar halva middagen.
Vi har hela summan idag men vi sparar även till vår nybygge som startar under våren. Så runt 10.000 kr/mån läggs undan.
Någon bröllopsresa blir det inte utan alla semesterdagar ska läggas på huset.
Vårt går på ca 150.000 kr exklusive bröllopresa. I går var det exakt fyra veckor kvar till bröllopet!!
Vi har sparat egna pengar från lite olika håll, sålt aktier, fonder, samt olika års bonusar från min sambos jobb!
Bröllopsresan sparade vi ihop till varje månad i ett halvår.
Vi betalar allt själva...
Vårt bröllop kostade ca 65000kr och vi betalade allt själv utom min systers tärnklänning som mina föräldrar stod för. Vi sparade allt vi bara kunde i 8 månader, inte helt lätt då vi renoverar vårt hus samtidigt men vi lyckades och känner oss väldigt nöjda med det, tänk vad mycket vi kunde dra in på och ändå vara lyckliga!
Vår budget ligger på runt 35000. Betalar själva, sparar och köper pö om pö. Ingen bröllopsresa dock. Största delen kommer dock betalas med pengar sambon får för en gitarr han säljer Annars hade det blivit svårt, inte så lätt att spara när man har småbarn.
vår budget ligger på 55000kr. 4 månader kvar...
vi sparar och betalar allt själva. inte så lätt med två småbarn i familjen. plus att jag studerar och m2b inte har något högavlönat arbete. men det går om man vill och vi vill!!
har köpt saker lite då och då..
Kommer att kosta ca 50.000:-
Får en del i present och resten betalar vi själva.. Köper mycket pö om pö.