Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
Ja som överskriften.
Vad har ni för budget på erat bröllop och hur har ni råd?
Sparar ni, betalar nån annan, tar ni lån?
ca 150-180 tkr exkl bröllopsresa. Spännvidden beror på vad ringen kommer att kosta.
Våra föräldrar betalar festen dvs mottagning + fest för inbjudna och allt det som rör det ca 90-100 kr. Resten betalar vi själva av "sparade" pengar.
Att låna till bröllop känns främmande för mig.
man gör vad man måste, eller vad man vill, jag lånade och det känns riktigt bra för då händer det någon gång inom närmaste framtid, annars för oss att spara ihop så skulle det ta flera år.
Vi hoppas vi kommer kunna spar en del, får en del av mina föräldrar ca 15 000 samt klänningen.Hela kalaset kommer nog gå på ca 70 000:- (Vi ska använda en ärvd vigselring)
Men det blir mycket pengar ändå och svårt att spara då jag är mammaledig just nu med tredje barnet. Så resten får bli ett banklån! Men jag kände som du "sandraochmikael" Vi har varit tillsammans i åtta år och förlovade i 5år! Har tre gemensamma barn! Man vill ju inte vara lastgammal och skrynklig när man ska stå brud ;)
nej just precis =)=)
sen har ju inte alla lyxen med en bra inkomst och föräldrar som pröjsar delar, så då är nästan ett lån ett måste =)
för som du sa så fint, man vill ju inte vara lastgammal, räcker med hängtuttarna efter graviditeterna =)=)=)
jo om man vill ha ett fint bröllop och inte ångra sig efter, då kostar det pengar, och har man inte en bra inkomst är dom svåra att spara ihop, och att låna är inget fel eftersom att man betalar ju tillbaka, typ omvänt sparande enligt min åsikt.
jag ångrar inte ett uns detta lån.
jo dom där tuttarna är ju inte det finaste med bristningar o allt, så medans man har hyn kavr ska man passa på tycker jag =)=) och man ska slå på stort, för det är en dag att fira =)=)
så får man lån ta det med gått samvete, som jag sa innan omvänt sparande..
ja men om du har råd med detta så måste ju du ha haft det eller har rätt bra ställt, för så mycket pengar kastar inte jag upp på en mille sekund iaf.
och det jag mena mest var att alla har inte bra inkomst, alla har inte föräldrar som är villiga att skjuta till, och då blir ett lån ett måste.. om man inte vill vänta i typ 20, vilket det skulle ta för mig och min inkomst.