Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Vi har riktigt tajt budget själva. min mamma o pappa har gett oss 10000:- till bröllopet annars hade vi nog inte haft råd på bra länge. Jag köpte min klänning på tradera för 630:- inkl frakt,lånar slöja o tiara, tärnklänningarna köptes på rean för 150:- st och näbbklänningarna 170:-, kolla i hyllorna nu, finns massor med fina nyårsklänningar som säljs ut...vi har temat silver/grå/vinrött så för oss passade det perfekt. vi ska ha buffe som vi lagar själv, självkostnadsbar, tårta från ica maxi kostar ca 11:-/bit eftersom jag vill ha helt vita enkla tårtor som sen strös med rosenblad. pysslar mycket själv också, inbjudningskort, placering, kyrkprogram, festprogram, satsar på mycket värmeljus på borden å utströdda rosenblad där med. vänninor till mamma har tillfrågats om de kan vara serveringspersonal, bokade vanlig bystuga 4 dygn till en kostnad av 800:-!!! Man kan få hur fint bröllop som helst utan att behöva låna pengar eller ruinera sig själv. Alla gör givetvis som dom vill o hade vi 150000:- att spendera så skulle jag helt klart göra det.

Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?