Inlägg från: MrsCoverdale |Visa alla inlägg
  • MrsCoverdale

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Jag har lyckats fila ner budgeten till 50-60 000kr.
    Ca 100 gäster och 20 000kr från mina föräldrar utöver. (Så totalen blir väl ca 80" då)
    Jag skulle vilja säga att våra kostnader ligger på ungefär medel. (tex runt 5000 för klänning och detsamma för ring)

Catering - buffé - och dessutom kuvertavgift. Jag vet att många är ruggigt emot kuvertavgiften men utan den måste jag kapa gästlistan på hälften ungefär och då blir det ju de som inte blir bjudna alls istället. (+ att det är helt ok i min bekantskapskrets, uppskattat till och med så börja nu inte klanka!!) =)

En flygbiljett från USA är inräknad , 10 000kr (M2B har familjen där så vi ska hjälpa till att få över dem alla!)

Jag skippar tårtan eller efterrätten (har inte bestämt än) annars tycker jag att det blir.. kaka på kaka =)

Skippar också transport från kyrkan, min pappa har en jätteful liten bil som vi ska piffa till den och göra det till en kul grej istället. (hade annars funderat på att låna en pack-moppe!)

Kommer nog att beställa klänning + accessoarer från USA. Det är ett HETT tips, mycket mera att välja på och billigare priser.

Har försökt räkna in ALLA kostnader i budgeten. Det är mycket som lätt glöms bort men som fortfarande kostar. Så som porto till alla kort (ca 2000kr!!) manikyr/nagelförlänging osv.

Förlåt mitt långa inlägg med iaf jag tycker att det är bra att få idéer från andra så jag tänkte dela med mig av så mycket jag kan =)

Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?