• Sesamy

Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?

Vår budget blir på typ 12000:-, räknat ganska högt.
    Vi kommer gå på restaurang där gästerna får betala själva. Sen kommer vi ha mottagning hemma där vi bjuder på enklare mat och dricka. Vet inte riktigt antalet gäster, en del kommer bjudas in till mottagningen, men inte middagen då vi vill ha den mer med familj och närmaste vänner. Räknar man in alla gäster så någonstans 40 - 60 kanske.
    Mamma och pappa ville betala min klänning - så det får dom gärna. =) Pengarna är annars våra egna och sparade.

• Sesamy

Vill bara påpeka att ett fint bröllop inte heller behöver kosta skjortan. Vårt bröllop kommer kosta kanske 10 - 15 tusen och jag är fullkomligt övertygad om att det kommer vara en ljuvlig, underbart minnesvärd dag!
    Det är ju vad man gör under dagen - dvs. vigseln - som gör dagen minnesvärd - inte att det kostar stora summor.

(Nu vill jag inte med det säga att det är fel att lägga ut mycket pengar - alla väljer själva. Men tycker det känns väldigt fel när diskussionen i princip blir att för att få ett "fint" bröllop så hamnar man genast på minst 60 000)

• Sesamy
    Kajsalisan skrev 2009-02-12 23:30:39 följande:
    Jag sitter och funderar på om man ska nämna bröllop alls fram igenom eller bara säga ; Nää 50årsfest eller "temafest; bröllop" Och se om man kommer undan. Börjar också bli rätt trött på att folk antar att bara för att man ska gifta sig så lägger man hur mycket pengar på vad som helst?! Och nog för att man känner sig lite insnöad med helt pantad är man ju inte.. blir bara så trött
    Tror absolut inte att det här gäller för allt eller alla situationer. Men ibland är det så uppenbart att det blir löjligt!

Bokade hotell för bröllopsnatten nyligen. Surfade runt på deras sida. Kollade priser... Det enda som fanns angivet för bröllop var ett paket med frukt, choklad, bubbel osv på rummet, frukost på rummet m.m. + att det var en svit.
    Ny tyckte vi en svit var lite onödigt - ändå en natt och vi kommer komma ganska sent till hotellet osv. Pris 3000 kronor.
    Men något annat alternativ för bröllop fanns inte!
    Inte ens på förfrågan till hotellet.
    Jag började kolla lite närmare på deras erbjudanden dock. Deras spapaket innebär att man får exakt samma sak - choklad m.m på rummet, frukost på rummet dagen efter osv.
    Pris för en svit 2400.
    Ett lyxigare dubbelrum 1700.

Helt galet. Inget skiljde de två paketen åt utom att det ena hette bröllop och det andra hette spa. Och så priset förstås.... =P
Svar på tråden Vad kostar erat bröllop och hur finansierar ni det?