• Troll1

Trött på mig själv

Du har så mkt obearbetat... Har du ngn du kan prata ut om detta med? (Förutom oss då, ibland behöver man mer hjälp än så) Bara aborten och hur du mådde efteråt skulle behöva "redas ut".
    Jag känner igen det där med avbrutna skolgångar, dålig ekonomi, och dåligt självförtroende. Vet hur det känns. Fick mitt första barn när jag var 19 år (Har tre nu, är 41 år  ) och stannade liksom upp i karriären. Hade svårt att komma igång igen.
    Förutom allt som finns i ditt bagage och som "förföljer dig", så har du goda chanser/möjligheter att gå ett ngt år i skolan och läsa in ämnen. Det stärker så mkt!

Mina tips är att ringa närmaste mvc och eller vårdcentral och fråga vad du kan få hjälp med. Jag fick själv stödsamtal mellan mina barn pga olika saker som hänt. Det var viktigt för mig.
    Kolla upp vilka utbildningar som verkar intressanta. Det finns mer än man tror. Kanske en yrkesutbildning? Du kan säkert få hjälp eftersom du nu är arbetslös.
    Hoppas det ordnar upp sig för er båda!
    Du får gärna inboxa mig om du vill.
    KRAM! {#lang_emotions_flower}

• Troll1

Ja för sjutton, luttrade tanter är vi hualigen!

Didis: Bra jobbat, jag är inte där på låååånga vägar. Men det är aldrig försent...

Påminner mig om att är det ngt jag skjuter upp så är det tandläkarbesök.

Minimia: Du har ett svar till i inboxen. (Kanske du märkt?! )

• Troll1

Frezem skrev 2009-01-12 21:06:35 följande:
    Jag har inte sagt ett ord om att förstöra för oss andra. Jag tycker bara inte att vi ska dalta med vuxna människor som "ber om hjälp" men inte talar om vad problemet är utan bara gnäller. Stackars mig, jag drar en 34 men jag kan bara tänka på hur jag ser ut... Stackars mig, kärleken står i vägen för min dröm men det var jag som valde det... Stackars mig, som måste höra av andra att jag äter för lite när de bara säger sanningen och är omtänksamma... Stackars mig som har fått göra en abort fast...jag valde ju det med...Favorit i repris... GNÄLLMycket prat och liten verkstad

Jag häpnar över din inställning.

• Troll1

minimia skrev 2009-01-12 23:04:34 följande:
    Jag hade två val; antingen behöll jag barnet som inte skulle få en bra uppväxt eftersom jag inte mådde bra i övrigt. Och alternativ två; göra abort. Det hade varit synd om barnet, inte mig. Jag hade mått dåligt vilket som. Anledningen till att jag skrev här var för att jag ville ha någon att prata med och se om där kanske är någon som har haft eller fortfarande har samma problem. Och jag har sökt en jävla massa hjälp men får inte det jag behöver. Blir skickad hit och dit men kommer inte rätt. Det är inte så jävla lätt som du verkar tro. Jag skrev inte detta för att du eller någon annan ska tycka synd om mig heller. Du får tycka vad du vill och skriva vad du vill, men jag bad inte om detta. Det är kanske dig det är synd om i själv verket?

Bra skrivet Minimia!

• Troll1

minimia skrev 2009-01-12 23:29:06 följande:
    Mm, precis. Och jag är så lättirriterad, speciellt när det är folk som tror de vet allt om en eller är så frukansvärt sarkastiska. *Å, nu tycker jag sååå himla synd om mig själv eftersom jag är sååå lättirriterad* så nu slipper människan skriva det också! ;)

Strunta i det nu. Ta hand om dig själv istället Vi finns här än så länge med någorlunda vett (o etikett) i behåll.

Svar på tråden Trött på mig själv