• Elin87a

Vet inte om ja vågar berätta!

Ja vart ska man börja, kanske ska ta lite kort om hur jag och min kille träffades.

De är via nätet, vi pratade i 7 år innan vi träffades första gången och de var inget planerat att vi skulle träffas, han bodde i malmö då. Men sen flyttade han hitt och jag och en kompis träffade honom. Men det var mer som kompisar sen några veckor senare så träffades vi igen och ja gick lite snabbt men tre dagar senare vart vi tillsammans. Sen efter ca ett halvår så flyttade vi ihop och nu på nyårsafton friade han till mej. Så klart så svarade jag JA :) (det var några dagar efter vår ett årsdag)

Jtror redan att jag var lite små förälskad i honom när vi pratade. Jag vet man kan inte vara kär i någon man inte känner, men jag blev förälskade i hur han var som person kan man säga och när vi träffades första gången så han va precis som jag hade föreställt mej, plus 100 gånger bättre.
    När vi prata på nätet kunnde jag prata om allt med honom och skämdes inte över att säga hur jag mådde och han ställde alltid upp och "lyssnade" och jag gjorde likadant för honom.
    När jag är med honom så känner jag mej trygg eller vad man ska säga, har svårt att beskriva med ord för ja har aldri kännt så är tidigare.

Men nu till problemet, jag vet inte om ja vågar berättade för vissa av mina kompisar för dom har redan tyckt från början att vi har "stressat" fram och har hört att några sa från början att de aldrig skulle hålla mer än två månader mellan oss.

E d rätt att jag ska behöva gå och ha dåligt samvete över att jag älskar honom? Känns som att några vill att ja ska göra d :(

• Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!
  • RTBW

Kärlek och känslor har inga regler.
    Det är bara du som vet hur det känns.

Problemet är att man ALLTID fast att man inte vill,
    funderar på hur alla andra tänker och tycker.

Jag skulle kunna tänka mig att ni har byggt en djup relation,
    via ert "datasnack" och du blev säkert som du själv skrivit förälskad i honom redan då. Många blir först kära i sin partner utifrån utseendet och sedan växer det fram starkare känslor utifrån insidan. Men ni har börjat från ett annat håll, vilket
    är jättefint.

Är kärlek kan vara och är minst lika "riktig" allvarlig" "långvarig" som vilken anna kärlek som helst.

Berätta för ALLA, hur kär och lycklig du är, dina vänner borde väl se på dig hur du känner. =)

Lycka till!

• passionsblomman

Har ni känt varandra i 7 år har ni väl rimligtvis hunnit prata om en del och vet vilka ni är?
    Varför skulle någon anna ha med det att göra?
    Grattis att du hittat någon att älska som vill dela sitt liv med dig! Lycka till!

• Tessthemess

Klart du inte skall ha dåligt samvete! Man rår inte över sina känslor och att älska någon är den allra finaste känslan man kan ha! :) Varför skulle dom tycka att ni stressar in i något när ni har skrivit i 7 år? Eller det vet dom kanske inte om? Oavsett vad så skall du inte ha dåligt samvete! Förstår inte riktigt varför du "borde" ha det! : ) Kram

• DanKat

Att fria efter ett år är väl inget konstigt?? Ni hade ju dessutom känt varandra i SJU år innan ni ens träffades! Jag tycker verkligen inte att det låter som att ni stressar!

• fromheretoeternity

Jag tycker att du ska berätta för ALLA att ni är förlovade, gör det med ett stort leende på läpparna och håll näsan högt! Om folk reagerar negativt så är det bara för att de är avundsjuka!!!

Jag hade samma problem som du i början av mitt och min sambos förhållande. Ingen trodde att min sambo skulle klara av att ha en fast flickvän. Men det kunde han och vi har det bästa förhållande man kan tänka sig!

Ingen mer än du och din sambo vet vad ni har tillsammans och vad som är rätt för er! Att förlova sig efter ett år tycker inte jag alls är tidigt, min sambo friade på vår ettårsdag!

• sokkerstruten

Ja hur kan det vara att stressa fram något! Ni har ju känt varrandra i 7 år!!!

Jag och min blivande man pratade i tre veckor, träffades blev i hop efter andra dejten, JAG friade efter ett år, vi gifter oss när vi varit tillsammans i 2 år och 9 månader!

• Vi2iJuli

Att snacka via nätet/MSN är väl OM NÅTT ett av dom bästa sätten att lära känna den andra!
    Ni har förmodligen stött å blött ämnen under 7 år som vissa par behövt 14 år på sig att göra. :)
    Jag å min h2b träffades också via nätet, nu 5 år senare har vi en liten kille och ska gifta oss till sommaren.
    Hade inte vi pratat så mkt som vi gjort, 4-5 timmar på telefon och många timmar på nätet, så hade vi kanske inte varit där vi var idag!
    Jag förstår om du inte vågar berätta.
    Jag var också nervös hur omgivningen skulle reagera.. men, jag tänkte som så att folk kan tycka å tänka precis som dom vill.
    Men det är bara JAG som kan känna och det är bara JAG som kan veta hur starka min känslor är för gubben min.
    Så länge JAG vet att det kommer vara vi tills döden skiljer oss åt så skiter jag i vad "alla andra" säger.
    Tycker du ska göra likadant!
    Det kommer gå bra TS! Gå på magkänslan, den brukar sällan ha fel.

• Vi2iJuli

Ska tilläggas att man absolut kan bli kär i den andra utan att ha träffats först.. alltså att falla för den andras personlighet.

• Elin87a

Tack så jätte mycket alla ihopa :)

• J D

Min fästman friade efter fem månader och vi gifter oss exakt ett år efter det. Jag är bara två år äldre än du så jag kan känna igen det där från kompisarna om att det tycker att de går för fort. Vi kände inte ens varandra innnan . Jag struntar ärligt talat i dem, de kan väl gå där och vänta i 10 år på att gifta sig om de vill men vi vill nu (jag skulle aldrig ha mage att fråga varför de väntar)!

De flesta nykärsillusionerna tycker jag är borta efter ett år så jag förstår inte varför folk prompt måste tycka att det är fort. Äsch på dem, lycka till!

Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!