• Elin87a

Vet inte om ja vågar berätta!

Ja vart ska man börja, kanske ska ta lite kort om hur jag och min kille träffades.

De är via nätet, vi pratade i 7 år innan vi träffades första gången och de var inget planerat att vi skulle träffas, han bodde i malmö då. Men sen flyttade han hitt och jag och en kompis träffade honom. Men det var mer som kompisar sen några veckor senare så träffades vi igen och ja gick lite snabbt men tre dagar senare vart vi tillsammans. Sen efter ca ett halvår så flyttade vi ihop och nu på nyårsafton friade han till mej. Så klart så svarade jag JA :) (det var några dagar efter vår ett årsdag)

Jtror redan att jag var lite små förälskad i honom när vi pratade. Jag vet man kan inte vara kär i någon man inte känner, men jag blev förälskade i hur han var som person kan man säga och när vi träffades första gången så han va precis som jag hade föreställt mej, plus 100 gånger bättre.
    När vi prata på nätet kunnde jag prata om allt med honom och skämdes inte över att säga hur jag mådde och han ställde alltid upp och "lyssnade" och jag gjorde likadant för honom.
    När jag är med honom så känner jag mej trygg eller vad man ska säga, har svårt att beskriva med ord för ja har aldri kännt så är tidigare.

Men nu till problemet, jag vet inte om ja vågar berättade för vissa av mina kompisar för dom har redan tyckt från början att vi har "stressat" fram och har hört att några sa från början att de aldrig skulle hålla mer än två månader mellan oss.

E d rätt att jag ska behöva gå och ha dåligt samvete över att jag älskar honom? Känns som att några vill att ja ska göra d :(

• Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!
  • sokkerstruten

Personligen så fattar jag inte det här med att andra lägger sig i vem som ska vaa ihop med vem...och säger saker som "det kommer inte hålla" (om det inte är ett förhållande där någon blir misshandlad m.m)

Va fan, folk ska skita i det.. varför kan man inte vara glad för andra och unna folk deras kärlekar! Det är ju som sagt inte den personen som är negartiv som ska vara ihop med den som de pratar negativt om!

Även detta med hur folk tjatar m.m "inga bebisar på g?" Guud nu börjar dom bli gamla ska dom ha barn så får dom nog sätta igång snart!" Vissa kanske föröker skaffa barn, men inte kan...

Låt folk leva sina liv som dom vill!

hehe jaja ni märker att jag blir trött på alla negativa männikor! :)

• Jasmina E

Jag fattar inte. Ni har känt varann via nätet i 7 år då är det väl knappast så att du stressar in i något!
    Grattis till att ha funnit kärleken, och sök bättre vänner om de inte kan glädjas för din skull.

• rocketqueen

Jösses, det är väl inte fort alls? Skit i vad kompisarna tycker rent ut sagt, stå för den du är och det du vill! Kan de inte ta det är det inte dig det är "fel" på.

• MissDoe

Håller med ovanstående talare (allihopa!) Det finns alltid folk som tycker och tänker en massa om saker som dom egentligen inte vet så mycket om.

Personligen tycker jag snarare att ni är lite långsamma.. Jag menar, HERREGUD! Ni har ju kännt varandra i drygt 8 år om jag fattat saken rätt. Det kan man väl ändå inte kalla snabbt?!

Näe, du skulle behöva en dos av min släkt! När vi förlovade oss (efter att ha varit tillsammans i 2 år) sa min faster: Ja, men ni kan väl gifta er liiiiiite snabbare än dina förälrar? (dom förlovade sig efter 10 mån men gifte sig inte förrän 5 år senare) Kan tilläggas att min faster själv var gift inom ett år från det hon träffade sin man.. och min farfar gifte sig 6 mån efter han träffade min låtsasfarmor. Och allas förhållanden är i toppenskick!

.. det är bara vi som är lite långsamma av oss..

• Saggezza

Jag har gått igenom liknande. Träffade min h2b på MSN genom hans klasskompis som jag också kände. Vi var väldigt blygga båda två men en vänskap utvecklades och övergick i kärlek och efter 6 månader så träffades vi. Första gången han sa att han älskade mig satt min då bästa vän brevid i soffan (vi pratade på telefonen för första gången) jag var överlycklig och hennes kommentar var att "så kan man inte bara säga, klart han inte älskar dig!" När vi förlovade oss efter ett år så fanns där åsikter om att man minsann inte behövde förlova sig för att vara tillsammans... Idag är det ingen som tänker så om oss längre. Vi kommer att ha varit tillsammans i sex år nu i sommar då vi gifter oss!

Låt ingen berätta för dig vad som är rätt eller fel för det vet du alltid bäst själv! {#lang_emotions_wink}

• Jasmina E

(Här gifte man sig efter knappa 2 månader första omgången, hihi, så jag ska nog inte snacka så mycket om vilken tid som är lämplig egentligen!)

Men skynda långsamt är väl bra 7 år är dock inte att skynda långsamt, det är bara långsamt!

• passionsblomman
    sokkerstruten skrev 2009-01-12 18:49:47 följande:
    Personligen så fattar jag inte det här med att andra lägger sig i vem som ska vaa ihop med vem...och säger saker som "det kommer inte hålla" (om det inte är ett förhållande där någon blir misshandlad m.m)Va fan, folk ska skita i det.. varför kan man inte vara glad för andra och unna folk deras kärlekar! Det är ju som sagt inte den personen som är negartiv som ska vara ihop med den som de pratar negativt om! Även detta med hur folk tjatar m.m "inga bebisar på g?" Guud nu börjar dom bli gamla ska dom ha barn så får dom nog sätta igång snart!" Vissa kanske föröker skaffa barn, men inte kan...Låt folk leva sina liv som dom vill! hehe jaja ni märker att jag blir trött på alla negativa männikor! :)
    Å vad jag håller med om hela detta inlägg!!! HELA!!
  • sokkerstruten

Hehe.. jamen man blir ju sååå trött, även om det inte handlar om en sjäv, för mig räcker det att behöva lyssna på någon som har ett otroligt intresse om varför någon inte har skaffat barn än eller inte.

Har varit tvungen att säga till den personen att hon inte vet något om situationen och ska inte uttala sig om det heller! Och att hon ska koncentrera sig på sitt eget kärleksliv i stället!

• passionsblomman

Har hon ens ngt sån´t då? annars kunde man ju misstänka att det liksom var felet.

sokkerstruten skrev 2009-01-12 23:57:42 följande:
    Hehe.. jamen man blir ju sååå trött, även om det inte handlar om en sjäv, för mig räcker det att behöva lyssna på någon som har ett otroligt intresse om varför någon inte har skaffat barn än eller inte. Har varit tvungen att säga till den personen att hon inte vet något om situationen och ska inte uttala sig om det heller! Och att hon ska koncentrera sig på sitt eget kärleksliv i stället!
  • Holmbride

ts, lyssna INTE på dina kompisar!!
    ni har skyndat långsamt tycker jag!:D

jag o min sambo/fästman.. träffades oxå via nätet.. MEN.. vi pratade i 2½v sen sågs vi irl, 10 dar senare så sa vi att vi var ihop.. 1v efter det så blev jag kvar hemma hos honom.. :P
    Sedan dess har vi varit oskiljaktiga.. *ler*
    Vi förlovade oss på vår 2årsdag och väntar vårat första barn nu i april!:)
    Planerar att gifta oss samtidigt som vi döper vårat mirakel i augusti sen!:D
    Livet kunde inte vara bättre!=)

Så.. lyssna inte på dem!!! Gör det som känns rätt för dig!
    Kram&Lycka Till!

• bride 2be

Jag och sambon flyttade ihop efter ca 2 månader av olika anledningar min familj (som då boddde 80 mil bort) hade inte träffat honom. Så det var klart de reagerade men det var bara fram till att de mött honom och nu snart 2 ½ år senare älskar de honom och anser att vi är gjorda för varandra. Vi gifter oss i aug har då varit ett par i 3 år och förlovade i ett år och åtta månader. Så alla har blivit övertygade om att det är rätt, och så länge som ni varit ett par så låter det mest som negativa anhöriga. Bry dig inte om det lyssna på ditt hjärta!

• MrsWindh

Berätta du..
    Låt dom tycka vad dom vill. Dom kanske blir superglada!
    Mina föräldrar gifte sig och skaffade barn efter att ha kännt varandra i ett år. Dom var då bara 18, och är lika kära idag.

Lycka till!

• connys hjärta

JAg träffade min förste man en onsdag på lösdag flyttade vi ihop och blev gravida! Höll i 15 år och 4 barn.Skit i vad andra tycker följ ditt hjärta det visar rätta vägen;_) FAst vi skildes dock som vännner

• bongen80

Det spelar ingen roll hur man gör för det är alltid nån som har åsikter. Är dom verkligen dina kompisar så ska dom vara glada för din skull, så länge killen är sjysst mot dig så har de ingen anledning att gå bakom ryggen på dig o prata om ert förhållande.

Jag o min m2b föll pladask för varann o planerade att gifta oss ca 1 år efter vi träffades. Fick höra att flera i bekantskapskretsen då tänkte bojkotta bröllopet för de tyckte det var för tidigt. Kan tillägga at det är inga vi umgås med längre. Nu är vi inne på vårt 5:e år och har fått en underbar son tillsammans, vi gifter oss i juli.

Om en del i närmaste kretsen fick som dom ville så skulle de hellre se att jag inte gifte mig med honom, men allvarligt så SKITER

• bongen80

jag fullständigt i det. jag ska leva med honom inte dom. O han har allt jag någonsin letat efter

Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!