• Elin87a

Vet inte om ja vågar berätta!

Ja vart ska man börja, kanske ska ta lite kort om hur jag och min kille träffades.

De är via nätet, vi pratade i 7 år innan vi träffades första gången och de var inget planerat att vi skulle träffas, han bodde i malmö då. Men sen flyttade han hitt och jag och en kompis träffade honom. Men det var mer som kompisar sen några veckor senare så träffades vi igen och ja gick lite snabbt men tre dagar senare vart vi tillsammans. Sen efter ca ett halvår så flyttade vi ihop och nu på nyårsafton friade han till mej. Så klart så svarade jag JA :) (det var några dagar efter vår ett årsdag)

Jtror redan att jag var lite små förälskad i honom när vi pratade. Jag vet man kan inte vara kär i någon man inte känner, men jag blev förälskade i hur han var som person kan man säga och när vi träffades första gången så han va precis som jag hade föreställt mej, plus 100 gånger bättre.
    När vi prata på nätet kunnde jag prata om allt med honom och skämdes inte över att säga hur jag mådde och han ställde alltid upp och "lyssnade" och jag gjorde likadant för honom.
    När jag är med honom så känner jag mej trygg eller vad man ska säga, har svårt att beskriva med ord för ja har aldri kännt så är tidigare.

Men nu till problemet, jag vet inte om ja vågar berättade för vissa av mina kompisar för dom har redan tyckt från början att vi har "stressat" fram och har hört att några sa från början att de aldrig skulle hålla mer än två månader mellan oss.

E d rätt att jag ska behöva gå och ha dåligt samvete över att jag älskar honom? Känns som att några vill att ja ska göra d :(

• Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!
  • milliP

Vilka trevliga "kompisar" som har åsikter om sånt! De har kanske inte varit kära på riktigt själv, och är avundsjuka? Jag tycker det låter som om du verkligen har träffat rätt kille för dig, så det är bara att gratulera!

• Mörk Ängel

Grattis! Strunta i dina kompisar. Det är ju helt underbart att du funnit kärleken så snabbt! (ska man säga snabbt om ni pratat många år?)
    Njut och var lycklig!

• Fru Rothman

jag o min man träffades oxå via nätet, o hande han inte "tjatat" lite på mig för att få träffa mig, så hade vi aldrig suttit här idag.
    Vi har varit tilsammans i snart 6 år, har en dotter tillsammans, o har varit gifta i 1,5 år.
    En del trodde inte det skulle hålla mellan oss, men alla har vi med o motgångar som vi skall gå igenom.

Vi har det bra idag, o vi är lyckliga. så vännen...
    lycka till i framtiden o grattis

• MulleNuh

Om någon har en åsikt så är dom avundsjuka! Svårare än så är det inte..

Grattis!

• lecaroline

Vi skulle inte hålla mer än en månad för vi var så "olika"...
    Vi har varit tillsammans i 8 år nu. Bry dig inte. Och om de inte är glada för din skulle kanske de inte ska dela ER dag...

• lillalyckan

vi flyttade ihop efter 2 månader, fick oxp höra "det kommer aldrig att hålla" nu har vi vart tillsammans i två år å nu har vi börjat planera bröllop! Så ja tänker bara "in your face" till alla negativa! hihihi Om han gör dig lycklig så är han rätt för dig! Strunt i alla andra, det är ju inte dom som ska leva med er eller hur ;)

• Tokstolla

Jag och min m2b träffades via nätet. (Han bodde hos en av mina bästa vänner) Och när jag åkte ner för att göra en 1timmesblixtvisit till min vän som jag inte träffat på många år förstod jag att den där förälskelsen jag (och min m2b) hade fått via 2 veckors internetpratande var mer än så. Jag åkte hem igen och vi pratade i stort sett varje dag med varandra. 3 månader efter så berättade min m2b att han älskade mig. Inte jag tycker om dig, jag tycker du är fin, jag är förtjust eller förälskad nej, det var allt på en och samma gång och allt hade som sagt hänt via internet och telefon. Han flyttade 30 mil för att komma till mig och vi flyttade ihop efter typ en vecka.(Då hade vi känt varandra i ett halvår) Förlovade oss efter ca 8 månader och nu snart 3 år efter tjatar fortfarande folk på oss att vi ser ut som om vi nyss blev ihop. Äkta kärlek kan gå väldigt snabbt. Lita på era känslor

• shakynose

Nänänä, inte låta något gammalt förstöra lyckan för dig nu! Tänk inte mer på det utan berätta för ALLA. Att de inte trodde på det från början spelar väl ingen roll nu? Nä, glöm det bara!
    Förhoppningsvis har de numera insett vilket toppenpar ni är och blir bara glada för er skull! Grattis!

• sokkerstruten

Håller med alla andra! Det är ju du som är lycklig passa på och njut av det, det är inte många som får uppleva det ni har tillsammans!

Jag hade/har en kompis som alltid har åsikter om folks förhållanden! Visste precsis hur hon skulle reagera till och med när jag blev ihop med min kille! Hon var väldigt nedåtlåtande och kritisk till till vem som var ihop med vem, "va ska hon ha barn, nej det är för tidigt hur kan hon behålla det" , "har dom redan förlovat sig, det är för tidigt" det var ju väldigt bra då att det inte är hon som ska vara ihop med killarna som jag och andra kompisar väljer att vara med! Eller hur!? :) Kan dock grunda sig i att hon själv inte har hade något bra förhållande med sin kille.

Var stolt över det ni har och att du har honom! Och njut av att ni passar så bra ihop! Finns inget skönare när man hör om folks problem om andras förhållande hit och dit och veta att man inte har det så...

• Gizz

Lite taskigt av din kompis att ifrågasätta ert förhållande.
    Du vet ju bäst själv hur du känner.
    Och bland måste man våga lite också :)

Stort grattis & lycka till!!

Svar på tråden Vet inte om ja vågar berätta!