• Qetesh

Hjälp mej...

Har precis förlovat mig och vill gärna gifta mig inom ett år eller två. Så nu sitter jag och små spanar lite. Men nåt som skrämmer mej är att dem flesta lägger minst 40 000 kr ända upp till 200 000... Finns det ingen sida som kan visa hur man kan göra ett billigt bröllop ??

Tack

• Svar på tråden Hjälp mej...
  • Qetesh

Nja alltså runt 10 - 15 000 kanske
    känner att jag vill ha det på vårt landstället med och har party tält.. Maten tänkte jag nog ha som en buffe och jag får nog hjälp av släkten för det ... Men vad kostar tårta ? Vill nog bli både sminkad och få håret fixat.. Och klänningen vill jag köpa men jag har hittat fina för runt 4 000 och vi ska inte ha supar fest endast alkohol tll maten... vill inte ha en massa fulla drägg på mitt bröllop...

• Qetesh

när börjar man planera på riktigt då ? haha alltså, jag skulle vilja gifta mig i skokloster och jag har hört att man kan få göra det i ruinerna.. hur tar man reda på sånt ?

• Qetesh

haha stör mig lite på att jag skriver mig hela tiden VI VI VI vi är ju två =)

• Qetesh

oki tack snälla ni för er hjälp =)

haha fattar inte att jag ska gifta mig =)

• Qetesh

gaah just d =/ en sak till... vill ju har brudtärnor.. är det fult att be dem betala dem själva??

• Qetesh

Klöver dam, tack =) men jag tror vi kommer klara oss... jag har bara inte fattat vad det är som kostat upp emot 40000 ? ELler mer, vad är det som är så sjukt dyrt ??

• Qetesh

åh jag har nu pratat med min förste tärna om hon ville vara tärna vilket hon gärna ville =) så nu kolla vi lite klänningar på "skoj"

• Qetesh

tack alla för alla fina svar och tips =)

• Qetesh

Åh ville inte att detta skulle bli en sorts rätt eller fel tråd.. hade jag haft pengar hade jag nog lagt mer men nu har jag inte det men jag kommer ändå bli jätte nöjd med ett litet mysigt sommar bröllop... jag tycker inte att det finns något rätt eller fel i ett bröllop utan alla måte ju göra som dem själv känner är rätt. Det jag ville var att få lite tips om hur jag får mina drömmars dag utan en massa pengar =)

• Qetesh

Ähm ja som det verkar är det maten och lokalhyran som e dyr för dem flesta. Jag kommer nog ha festen på vår tomt eller i bygdegården o vad jag förstår kostar den 1000 kr maten ska vi göra själva men vad gör man med tårtorna? kommer ha ca 50 gäster o då barn inräknat

Svar på tråden Hjälp mej...