Hjälp mej...
Bara vår mat lär kosta 40 000 eller mer!
Bara vår mat lär kosta 40 000 eller mer!
Min tärna kommer betala sina kläder och tillbehör själva..
Jag reagerar precis som de andra på ditt inlägg.. Vi kommer lägga nästan 100 000 på vårt bröllop inkl resa och då har vi inte fläskat på, (min klänning kostar t.ex. 4300 för att vi inte vill lägga mer på den)....
Men vi vill inte bjuda på smörgåstårta, för det är inte bröllopsmat anser vi, tårtan skulle vi aldrig få för oss att göra själv. Vi vill bjuda våra gäster på all dricka, för vi anser oss hedrade för att de vill komma och fira vår dag. Vi kommer bjuda runt 85 gäster. Bara maten lär gå på 50 000 om inte mer, beroende på hur många som kommer..
Jasmina E skrev 2009-01-12 20:18:59 följande:
Varför vi inte gör så? Det är inte den sortens bröllop vi vill ha... Vi (jag och min blivande man alltså) kommer bara gifta oss en gång och då vill vi inte välja ut 7 vänner, när vi båda är tajta med våra familjer och har många vänner.
Dessutom, visst många klänningar kostar hur mycket som helst, min kostar 4300 och är fantastisk!
600 kr/pers för all mat och dricka tycker inte jag är farligt. I Malmö kan man knappast få det billigare om man inte vill ha catering och det ville inte vi, för vi vill inte hålla på med dukning och så.. Vi vill komma till dukat bord och låta någon annan diska...
Jasmina E skrev 2009-01-13 13:56:40 följande:
Fast vilken trädgård skulle vi vara i? Alla har inte någon trädgård att tillgå. Hela min familj bor i lägenhet, min ena syster bor i hus och min m2b:s föräldrar bor i hus, men ingen trädgård som rymmer 80 pers.. Och vi vill inte hålla på med dekorering och dukning och disk..
Du svarade på mitt inlägg och då trodde jag du riktade det till mig, varför citera mig annars?
ni kan inte göra tårtorna själva? Eller någon bekant kanske kan? Vet inte om det blir billigare dock, vi har hittat tårta för 30 kr/bit, men det är mycket möjligt att det blir billigare om man gör själv. Man behöver ju inte ha tårta i flera våningar och så.