• Eran

2011-brudar

Har en liten fråga.... utgångsmusik. Vi skulle vilja ha "vår" låt, men vet inte om det riktigt passar sig. Lips of an Angel med Hinder. Vad tror ni. Vad skönt det är att ha några att diskutera och rådfråga.

• Eran

Ödessymfonin är ju väldigt fin men kanske inte så passande den heller

• Eran
    Bettertogether skrev 2009-03-19 15:39:08 följande:
    Hmm... texten kanske inte passar så himla bra in i bilden... men om man tar den instrumentalt är den ju underbar!Dethär var den bästa versionen jag kunde hitta, närmast instrumental... Så Ni får "tänka bort" backupsingers :Pwww.youtube.com/watch
    Tack, min m2b lyssnade och tycket det lät jättebra. Så vi kör på den. En sak till att pricka av, vi kanske hinner bli klara i tid iaf
  • Eran

Bettertogether skrev 2009-03-19 17:38:56 följande:
    Nämen oj, så mycket ni redan har klart!! (efter att ha kollat din presentation). Vi som inte har nånting klart än, (förutom bröllopsresans destination), och då gifter vi oss ändå nästan precis ett år före er :P

Jag är ett planeringsfreak. Sen har jag ju gjort det en gång innan så jag vet ju vad som ska göras{#lang_emotions_cool} Fast de blir helt olika varandra. Första gången va litet (30st), borgerligt,  hemma i vår trädgård och jag bytte aldrig efternamn. Den här gången blir det större (120st), kyrkan och jag byter efternamn.

Min m2b älskar oxå planering och vill ha allting klart så fort som möjligt.

Ska på bröllop i sommar i Gävle. Min kusin gifter sig. Ska bli jätte kul. Jag hade inte tänka att ta med mina barn. Först är det en 4 timmars bilresa, sitta still i kyrkan och sen på festen, det klarar inte mina barn (3 & 4). Så jag hade tänkt att de får va hos sin pappa då. Nu säger pappan att ska min nya med så får inte barnen följa med. JAG BLIR TOKIG!! Så nu har jag spytt ur mig om det oxå.{#lang_emotions_yell}

Erik, Sessan & Manne
  • Eran

Svanboet skrev 2009-03-20 11:17:18 följande:
    Eran: Om jag fattar det hela rätt så är pappan till barnen inte mannen du gifter dig med och han vill inte passa barnen om du och din nya ska gå på din syster bröllop i Gävle... Vem ska annars passa dem och vad har han med det att göra?! - alltså vem du delar ditt liv med och inte vem som passar barnen

Det stämmer nästan. Han kan passa dem men han tillåter inte att vi tar med dem på bröllopet. Han vet att han inte kan bestämma men det betyder inta att han inte försöker. Men det är lugnt, jag klarar av honom, levde ända ihop med honom i 10 år så jag vet hur han fungerar. Som tur är tar min m2b allt ganska lugnt.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Svanboet skrev 2009-03-20 11:21:56 följande:
    Jag fick mig en fundering här på morgonen...Vi har inte bestämt lokal men eftersom vi viger oss borgeligt kommer vi nog att vigas i eller i närheten av festlokalen. Jag vill inte träffa min blivande innan vigseln så vi måste fotas efteråt och jag funderar nu om det kan vara ok att vigas i lokalen, lämna gästerna under ledning av festmästaren och åka för att fotograferas på ett annat ställe för att sedan återvända med "transporten" till lokalen efter fotograferingen?

Tycker båda alternativen låter bra. Jag hade nog valt nr 2. Vi ska inte heller ses innan vigseln så vi tar fotograferingen efter. Har redan bestämt vart bilderna ska tas. Det är inte så långt från kyrkan, tar 10 minuter med bil. Ligger vid en sjö. Sen tar det bara 5 minuter hem till mina föräldrar där vi ska ha middagen och festen.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Bettertogether skrev 2009-03-22 18:27:46 följande:
    Är det någon av er tjejer som vet vilken AMELIA brud jag prata om när jag vill ha dendär smarta bröllopsplaneringsshemat som fanns i den. Där det var typ 3 månader före, och vad man ska göra då för att hinna.. och sen slutligen står det "Dagen före: ta ett varmt bad, gå och lägg dej tidigt!"... Jag satt och tittade i den tidningen en gång vid frisören, och tror den var typ från 2007 el liknande. Och skulle VÄLDIGT gärna ha detdär planeringsshemat! :D

Tror det finns i varje tidning.....mitt tips, köp en ny. Jag köper så fort det kommer ut något nytt.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Va kul att det börjar ta lite fart. Vi bestämde tärnklänningar igår!!!!! De blir tvådelade, svart underdel och vit överdel. Svarta pärlor i håret på en av dem då hon är blond och vita på de andra två som är svarthåriga. De får hel lila buketter. Ska försöka hitta en bild på klänningarna och lägga upp så ni får se.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Pratade nyss med sömmerskan. Hon ska även sy upp en kjol åt mig som jag ska ha på de bröllop vi ska på i sommar. Hon tyckte det skulle bli jättekul att sy min och mina tärnors klänningar. Hon är en gammal arbetskamrat till mig. Känns som om vi är på väg isf, fast det är en stund kvar.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Nu har jag fixat svarta, lila & vita diamater för att ha på borden och lila små hjätan som ska sättas fast på placeringskorten.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Mitt på borden ska det vara ett blomarrangemang med bla murgröna som vandrar ut på bordet. Sedan rosenblad med diamanter som "vattendroppar". Vi ska ha olika färg på dukarna svarta, vita & lila. På de svarta borden finns vita & lila blad och vita & lila diamanter osv. Vi har bestämt utgångsmusik. "Lips of an angel" instrumentalt.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Nästan samma sak här Svanboet. Jag har bestämt att komma i en storlek 36 igen när jag gifter mig. Och då behöver man lite tid på sig. Har stl 42 nu. Jag vill ha ett snyggt bröllopskort som jag kan vara stolt över och låta hänga över soffan i vardagsrummet där ALLA kan se det.

Erik 2011-07-30
  • Eran

Vi valde datum efter att min kompis hade drömt att hon fått en inbjudan som det sttod 30 juli på. därför blev det så. Och det passar ju bra, det är en lördag.

Erik 2011-07-30
Svar på tråden 2011-brudar