Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

vad tycker ni? är jag knäpp??

vi önskar oss pengar till en resa istället för presenter av våra gäster.
    vi vill så gärna boka en resa nu så man själv får bestämma vart man hamnar (till skillnad från sista minuten).
    problemet är att vi itne har pengar till det utan måste vänta på pengarna våra gäster förhoppningsvis vill ge oss...så vad ska vi göra??

jag kom på en ide som jag vill höra era synpunkter på.

vi kan köpa en resa på avbetalning (räntefritt) och de pengar vi får i present slänger vi in och betalar av det på en gång. skulle det vara så att resan kostar mer än vad vi får så kan vi ju betala av det senare..

tänker jag fel? är jag knäpp???

• Svar på tråden vad tycker ni? är jag knäpp??
  • anja1661

asså om vi tar den på avbetalning så är den räntefri i 6 eller 12 månader.
    vi vet att alla kasnke inte lägger pengar utan hellre köper en sak. vet oxå att alla lägger olika mycket och att det är omöjligt att veta i förväg.
    men om vi tar resan på avbetalning (12000kr) så kan vi ju betala det själva om det nu skulle vara så att vi inte får några pengar.
    det blir ju bara 1000kr/mån iså fall.

att vi kommer stå UTAN pengar kommer inte hända.
    visst e det tråkigt att ha avbetalningar men vi tycker det vore tråkigare att inte kunna få åka på resan vi länge längtat efter.

fler??

• anja1661

vi vet att vi kommer få "en slant" av mina föräldrar - vet inte hur mycket bara.
    vet att vi kommer få pengar av de kompisar vi bjudit och av mina syskon och av min mormor...

tror de flesta kommer ge pengar faktiskt men ni har rätt...det är ju en önskelista och vi VET ju inte med säkerhet ännu.

det kommer nog som mest bli 3000kr som vi får stå för själva...det e jag nästan hundra på, nästan...

är det verkligen så fel att ta på avbetalning när man kommer betala tillbaka allt inom kort tid??

• anja1661

klart vi har råd...efter bröllopet behöver vi ju inte spara de pengarna vi sparar varje månad nu...så vi har absolut en tusing i månaden över till det om det nu skulle behövas...inga problem!

• anja1661

vad skönt att ni tycker det verkar vara en ok ide! alltid skönt att få andras tankar om det man funderar på...få lite distans lixom.

vi har bestämt oss för att ansöka om semesterkonto som de kallar det för och sen boka en resa!!
    får vi ihop alla pengar sen så betalar vi ju in allt på en gång och eftersom det inte e någon ränta så blir det ju inget strul med det heller!
    och får vi inte ihop allt så pröjsar vi av det så fort vi kan efteråt, på avbetalning.

vi skulle inte heller göra så här för en vanlig semesterresa men nu gäller det bröllopsresan och iom min skola och barnvakt och sånt så kan vi inte resa när som helst.

• anja1661
    Ullis79 skrev 2009-01-28 18:16:14 följande:
    Jag hade gjort så =)
    åhh vad skönt att höra!!
    nu har vi hittat en resa som vi vill ha och kommer att boka den om nån vecka!!! har fått klartecken för delbetalningen oxå!!

vi åker en vecka till sunny beach i bulgarien!
    vi vill inte vara borta längre då vi har två barn som kommer stanna hemma.
    men det kommer bli underbart!!!! vi bara älskar sunny beach!!
    vårt hotell ligger PÅ stranden!!! wwwiiiiiee!
Svar på tråden vad tycker ni? är jag knäpp??