• F A M E

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Min mamma kläckte ur som första ord att " ja men vi kommer inte att ge mer än si & så mycket i present för de fick *****. Dvs min bror när han gifte sig. Nja jag/ vi blir bara glada om ni vill komma på denna dag vad present & dyligt får kosta struntar jag i fullkomligt.

• F A M E

Precis min inställning *suck* sen så klagade hon på våran tanke om ev festen där hon då inte kommer att vara bjuden. Hon ville ju också dricka och ha lite trevligt. Mamma sa jag de räcker för oss att stå i centrum på dagen, kvällen är för oss ungdomar en chans för mig och sambon att bara ha kul med våra närmaste kompisar osv. Ohh vad hon suckade då och himlade med ögonen, ska de vara så nödvändigt de då. *suck* mammor.

Loowwe skrev 2009-01-13 22:36:13 följande:
    F A M E skrev 2009-01-13 22:33:01 följande:Som om man gifter sig bara för att få pengar/presenter. Synd att några har glömt att giftemål symboliserar kärleken!
  • F A M E

Ahhaaa denna har man ju hört ett par gånger. *suck* att folk inte slutar att förvåna en.

stinch skrev 2009-01-13 22:37:43 följande:
    Sen finns ju klassikern "Har ni inte bra som ni har det?", kommentaren som ofta kommit från hans killkompisar. Fast dessa killar är väl bara avundsjuka för att det inte var de själva som fångade mig...hehehehe...
  • F A M E

Ungefär så där sa min mamma till mig när hon förstog att dem inte är bjudna till festen efteråt.

Men inte att hon inte skulle komma, men hon ogillade starkt hur vi hade tänkt oss våran dag.

Lennarts Fru skrev 2009-01-16 22:59:03 följande:

ett samtal mellan min man och min mans halvbror- ska ni ha fest med alkohol efteråt?- nej- varför inte?- för att de kommer finnas mcyket barn där och för att vi inte vill ha alkohol fest, vi vill bjuda på fika och sådant för att sedan ta in helt nyktra på hotell och mysa och där dricka lite champanje. vi vill minnas dagen som våran inte som en fest som vi fick städa stjortan av oss för efteråt.- VA! ska ni inte ens ha fest så kommer då inte jag. man går ju på bröllop för alkoholen.korkat va?
  • F A M E
    Lovecats skrev 2009-01-21 12:46:02 följande:
    "Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.
    När vi får en fest inbjudan, dom brukar ju i regel komma en bra tid innan, om de är en stor grej. Varför man inte kan fiska reda på barnvakt redan när inbjudan kommer. Fråga flera på engång så att man inte sitter på pottan när dagen sedan kommer. Går de inte, får man gilla läget och stanna hemma istället.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?