• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Munchkin

Tja min mors första kommentar var: "jaha då var semestern förstörd då". tack för den liksom

• stinch

Jag fick frågan "Är du gravid?" tre gånger på en vecka. Inte så dumt kanske men det sved lite, kan man inte få gifta sig av kärlek liksom?

• Comfortably numb

mm, massa som frågade om jag var med barn också, en tom kände på magen.... uppmuntrande

• F A M E

Min mamma kläckte ur som första ord att " ja men vi kommer inte att ge mer än si & så mycket i present för de fick *****. Dvs min bror när han gifte sig. Nja jag/ vi blir bara glada om ni vill komma på denna dag vad present & dyligt får kosta struntar jag i fullkomligt.

• Loowwe
    stinch skrev 2009-01-13 22:31:21 följande:
    Jag fick frågan "Är du gravid?" tre gånger på en vecka. Inte så dumt kanske men det sved lite, kan man inte få gifta sig av kärlek liksom?
    Ja det där korkade kommentarer har jag också fått. Måste man ha barn eller vara gravid för att få gifta sig?
  • Fenixx
    Munchkin skrev 2009-01-13 22:28:21 följande:
    Tja min mors första kommentar var: "jaha då var semestern förstörd då". tack för den liksom
    men shit vilken kommentar... :-O
  • Loowwe

Comfortably numb skrev 2009-01-13 22:32:36 följande:

mm, massa som frågade om jag var med barn också, en tom kände på magen.... uppmuntrande
    Oj, kände på magen! Vilken fräck människa! Bara så där! Suckar!
  • Loowwe
    Fenixx skrev 2009-01-13 22:34:00 följande:
    men shit vilken kommentar... :-O
    Håller med! Inte det roligaste att höra liksom...
  • Loowwe

F A M E skrev 2009-01-13 22:33:01 följande:

Min mamma kläckte ur som första ord att " ja men vi kommer inte att ge mer än si & så mycket i present för de fick *****. Dvs min bror när han gifte sig. Nja jag/ vi blir bara glada om ni vill komma på denna dag vad present & dyligt får kosta struntar jag i fullkomligt.
    Som om man gifter sig bara för att få pengar/presenter. Synd att några har glömt att giftemål symboliserar kärleken!
  • Saltakatten

Fick också frågan om jag var gravid. "Ja, herregud, varför skulle vi annars gifta oss?!!!" Kände för att svara så men det gjorde jag inte...

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?