• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • annak82

Min mamma - då har jag inte råd att köpa ny bil.

• Fenixx
    lecaroline skrev 2009-01-14 12:33:29 följande:
    vad sägs om min arbetskamrat: - Jag längtar nog mer till ert bröllop än du.Jo, jag började garva. Hur kan någon göra det??
    kanske inte mer, men jag ska på en väns bröllop nästa år och jag längtar jättemycket.
  • Svanboet

Vanliga reaktioner:
    "Men det var ju ändå på tiden!" - M2b's mormor
    "Det var ju inte oväntat med husköp och allt" - Pappa
    "Har ni en riktig förlovning eller en sån där låtsas som innebär att ni kanske gifter er någon gång?" - Kollega (manlig)
    "När kom ni på det?" - Kompis
    "Ja, det är ju bäst att hålla det inom släkten" - Mormors nya karl

• Esonda

Nu har jag läst hela tråden och både sett dumma omentarer och urroliga komentarer... planerar inget bröllop än men har ändå fått höra "är det inte dax snart" och "är du gravid" mm... och jag varken planerar barn eller bröllop än.. Vad jag vet iaf så låter jag inte min mamma komma i närheten av planeringen... eftersom vi ska ha ett gothiskt bröllop när vi känner att ekonomin funkar så lär jag få hemska komentarer från min väldigt mycket kristna släkt.. Men som sagt det återstår och se...

• Stardusty

Fick också höra liknande, vi gifte oss i oktober och en av gästerna ojade sig över att hon skulle frysa i bara klänning (som att jackor är förbjudna på kyrkbacken?) och sen sa min mamma att eftersom vi har så stor tomt (6000 m2) borde vi haft ett sommarbröllop i trädgården med sommarbuffe dukat på långbord i partytält. Jo det hade varit fint om vi hade velat gifta oss på sommaren...

chokladflingan skrev 2009-01-14 13:00:32 följande:
    Ofta fick man höra "men i november ska ni inte hae ett sommarbröllop?" eller "va mitt i höstmörkret, varför då?"
  • RebeckaEhlin

Min svärmor sade till min M2B att jag inte kan plantera blommor så vi kan inte gifta oss..

Min M2B sade att bara för att hon inte planterar som du behöver det inte vara så att hon inte kan..:!

Då jag har fruktansvärt mycket blommor :P

• Anciii

Just ja kom på en till:
    - Men vad ska du göra med klänningen om det inte blir något bröllop..

Kul att de tror på att det ska bli ett bröllop

• RebeckaEhlin

Har man bokat det mesta blir det ju bröllop..
    Det är ju ingen hollywoodfilm

• Svanboet

Vilken tur jag har att både jag och min m2b verkar accepterade i bådas familjer. Jag hade nog gråtit och sprungit hem om min svärmor hade sagt så elaka saker på bröllopsdagen och allt!

• Pingst09

Alla har varit glada över vårt beslut att gifta oss, men min kära mor har lätt för att slänga ur sig lite kommentarer ibland. Inte så hemskt men ganska irriterande när man måste säga emot/förklara för henne hela tiden.
    Tex har jag hittat den ring jag vill ha och hon ville se den. Är 15 små stenar i den och hon tyckte direkt att den bredvis med bara 3 stenar i var minst lika fin om inte finare. Åsså var den ju 700 kr billigare!!
    Och ang vårat band som vi ska ha på festen som ta 6000:- för en hel kväll (5 peroner) Meeen, vad dyrt!!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?