• Esonda

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Nu har jag läst hela tråden och både sett dumma omentarer och urroliga komentarer... planerar inget bröllop än men har ändå fått höra "är det inte dax snart" och "är du gravid" mm... och jag varken planerar barn eller bröllop än.. Vad jag vet iaf så låter jag inte min mamma komma i närheten av planeringen... eftersom vi ska ha ett gothiskt bröllop när vi känner att ekonomin funkar så lär jag få hemska komentarer från min väldigt mycket kristna släkt.. Men som sagt det återstår och se...

• Esonda

Men guud vilken skön komentar.. Det är ju så gulligt och roligt att ett barn säger så :)

soffi73 skrev 2009-01-15 12:12:16 följande:
    den härligaste kommentaren vi fick var fran min killes dotter fran ett tidigare förhallande( hon är 9 ar): " aaaaah, betyder det att jag snart kan fa en lillasyster eller lillebror da?" .hon har tjatat i flera ar om att hon vill ha ett syskon och vi har alltid sagt att vi vill gifta oss först, sen kommer bebis, sa hon tog väl det som klartecknet sa att säga att nu far hon snart det där efterlängtade syskonet
  • Esonda

När det pratas om att vi ska gifta oss så brukar det bli en timmes diskussioner om det. det brukar oftast börja såhär:

Svärmor: När ska ni gifta er då? Det är ju dax snart och jag vill ha barnbarn.

Gubben: Vi gifter oss när vi har råd med det.

Svärmor: Ja men så dyrt behöver det inte vara, det räcker ju med ett litet bröllop.

Gubben: Ska jag gifta mig så ska det gå till ordentligt, det kommer kosta runt en 150 000 kr och vi vill spara ihop till det och just nu passar det inte.

Svärmor: (svär på grekiska) Är ni inte riktigt kloka, så mycket pengar!

Gubben: Ja, bröllopsresan ingår.

osv...

Personligen har jag drömt om ett stort fint bröllop och alla mina släktingar kommer vara där förutom barnen, vi är runt 60 st. Plus att vi ska på bröllopsresa efteråt och 150 000 är max avgiften. så hon får vänta tills det har ryckt upp sig med jobb och så :P

• Esonda

Soffi73: Ja verkligen, visst jag hade mer än gärna gift mig imorgon men sen å andra sidan så ska det vara våran största stund i vårat liv och då ska det planeras. Jag längtar jätte mycket. Det gör jag verkligen. Men det passar inte våran ekonomi nu. Det har vissa lite svårt att förstå. :P

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?