• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • soffi73

Svanboet: naja, det tror jag nog inte att hon känner sig "utelämnad", kanske känner hon bara att jag tar hennes enda son ifran henne...han är nämligen lite " mammas pojke" sa att säga. Hon har bara mer eller mindre bestämt sig fran början att hon helt enkelt inte VILL gilla mig ens en gang...hon har o andra sidan aldrig gillat nagon av min killes ex - jag har o andra sidan alltid kommit jättebra överens med alla mina Ex svärmödrar , sa för mig säger det mer om min nuvarande svärmor än om mig tycker jag.

• Svanboet

Asså ett ensambarn

Jag tror att du har rätt, helt klart. Ingen duger åt honom oavsett så jag skulle nog itne fästa för stor vikt på vad hon säger men det är ju inte kul när folk motarbetar ett bröllop.

• litetbröllop09

..varför ska det vara så med svärmödrar?? tycker man hör det sååå ofta??

jag ska bli den bästa!! svärmorn till mina barns respektive i framtiden

• Hoffsennanen Tottoplex

alla kristna är dock inte såna...det är tyvärr dessa få som gör att alla tror kristna är lite ja..knäppa?
    men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S
    men visst kan man ha en pampig fest!

maj2010 skrev 2009-01-14 11:22:57 följande:
    Ja, den dialogen har jag också fått föra, med kompisar som är kristna. Ofta med tillägget: men då får du väl inte ha en riktig brudklänning?Vi gör som vi vill!
  • Hoffsennanen Tottoplex

oh...allt det här gör en ju bara nervös...ska man verkligen våga berätta det den dagen de väl händer...?:S

• soffi73

den härligaste kommentaren vi fick var fran min killes dotter fran ett tidigare förhallande( hon är 9 ar): " aaaaah, betyder det att jag snart kan fa en lillasyster eller lillebror da?" .hon har tjatat i flera ar om att hon vill ha ett syskon och vi har alltid sagt att vi vill gifta oss först, sen kommer bebis, sa hon tog väl det som klartecknet sa att säga att nu far hon snart det där efterlängtade syskonet

• Svanboet

Även en brgelig vigsel kan vara stor och pampig. Men kanske inte har tillgång till en stor kyrkorgel men cermonin kan utformas till det man vill och kan då liknade en kyrklig vigsel.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:

alla kristna är dock inte såna...det är tyvärr dessa få som gör att alla tror kristna är lite ja..knäppa?men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S men visst kan man ha en pampig fest!
  • Twixiee

Jag tycker att det känns lite surt att min (så kallade) bästa kompis inte har sagt ett enda ord om att jag ska gifta mig.
    Samma kväll som jag berättade detta för henne fick hon veta att killen hon dejtar, även dejtar en annan tjej.. Detta är det enda hon pratar om.. "Jag, Jag, Jag.." hela tiden
    Det var på juldagen jag berättade, och sen dess inte ett ord..

Ja ja, hon har kanske glömt bort att jag sa något..

• Svanboet

Hon var nog för upprörd över sitt. Det har en tendens att hända. Dessutom tror jag att vi blivande brudar har en benägenhet att ta åt oss lite mycket för vi tycker ju alla att det borde vara något som bästisen i alla fall ska uppmärksamma.

• Hoffsennanen Tottoplex

aha!
    har aldrig varit inne på att ha en så vet ej så mycket om den:) å kyrkorgel..usch.
    .haha!:)

Svanboet skrev 2009-01-15 12:58:49 följande:
    Även en brgelig vigsel kan vara stor och pampig. Men kanske inte har tillgång till en stor kyrkorgel men cermonin kan utformas till det man vill och kan då liknade en kyrklig vigsel.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?