• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • MissieA

En väldigt dum kommentar från min m2bs kusin: "Ja, nu tar ju ditt liv slut". Jag blev så arg!!

• Svanboet

Ibland kan man ju undra om folk som fäller taskiga kommentarer försöker vara roliga?

• Susanna och Fredrik

Vad tråkigt att läsa allas upplevelser i den här tråden. Så tråkigt att folk inte bara kan reagera med att vara glada! Missunnsamhet...det är så tråkigt...jag fick en trist kommentar själv av min syster....jag var arg på henne i månader! Det har gått över nu dock...

• Tindre

Jag hade bara kommit till sidan 25 när jag kom på en egen korkad kommentar från min kära mamms. När vi berättade att vi skulle gifta oss vände hon sig glädjestrålande till min m2b och utbrister; "va undebart att det blev just du!" (har varit tillsammans i över 7 år vid det tillfället och har både villa och vovve tillsammans) *fnissar*
    - Vem skulle det vara annars? Hon menade dock bara väl.

• TinkerBelle

Saken är biff!
    Fri bar för alla utom din blivande svåger - eftersom ni inte vill slänga pengar på otacksamma och nedlåtande människor.

skål skrev 2009-04-14 11:36:39 följande:
    Min m2b:s bror är alltid lika bra på att fälla komentarer och han sparade inte på dem när vi berättade om våra planer. Jag citerar: ja,folk väljer ju vad de vill slänga pengar påMen det ska bli gott med fest! Det blir väl gratis sprit då eller?Sen säger han ofta till min m2b att : tänk vad skönt det var när du bodde själv va, hahaha!De ville inte ens se förlovningsringarna.Men alla andra i fam. är glada!!!!!Sedan den dagen har han eller hans familj visat noll intresse över vårt bröllop.
  • TinkerBelle

Tro du har en poäng. Dem blir osäkra och hoppas väl att dem ska lätta upp stämningen med något lustigt.
    Men tyvärr är det nog som du skrev mycket bitterhet med i spelet också.

Svanboet skrev 2009-04-14 13:22:26 följande:
    Ibland kan man ju undra om folk som fäller taskiga kommentarer försöker vara roliga?
  • TinkerBelle

Är din blivande svåger gift eller bara sambo?

skål skrev 2009-04-14 12:40:38 följande:
    Vill tillägga en kommentar som jag nyss fick höra om. ( läs gärna först mitt tidigare inlägg så ni förstår)Min bästa kompis man frågade min m2b:s bror ang svensexan. Han ville helt enkelt erbjuda sin hjälp och visa sitt intresse. Till svar fick han: Bra, då kan ju du hålla i det.Jag blir sååå ledsen. Varför gör man såhär???????
  • Bison77

Det tråkigaste kommentarerna vi fick när våra släktingar fått inbjudningarna, var de kommentarer vi INTE fick. Vi sa inget till någon, utan skickade bara ut inbjudningarna. Samtliga släktingar och vänner på min sida hörde av sig direkt och gratulerade. En del kom givetvis med de vanliga kommentarerna som vi hört tidigare här i tråden, om jag var gravid osv. Min pojkväns syskon reagerade inte alls. När vi inte hört av dem på en hel vecka, ringde min pojkvän och undrade om inbjudningarna hade kommit fram. Han fick svaret att jo visst hade de det. Men absolut ingen annan reaktion. Det hade nästan känts bättre om de hade sagt rakt ut att de inte tyckte om det. Nu går man bara och undrar vad de egentligen menar.

• Svanboet

Hon var ju iaf sprudlande glad att det han! = Omtyckt!

Tindre skrev 2009-04-14 13:55:02 följande:
    Jag hade bara kommit till sidan 25 när jag kom på en egen korkad kommentar från min kära mamms. När vi berättade att vi skulle gifta oss vände hon sig glädjestrålande till min m2b och utbrister; "va undebart att det blev just du!" (har varit tillsammans i över 7 år vid det tillfället och har både villa och vovve tillsammans) *fnissar* - Vem skulle det vara annars? Hon menade dock bara väl.
  • skål

Nu gråter jag snart. Tack för att denna tråden finns. Kände att jag ville kolla upp det där med svensexan. Frågade hans bror om han kommer att ta tag i det. Till lade oxå att det ju är hans uppgift som bror. Sa det på ett lite skämtsamt sätt med glimten i ögat.
    TJI!!! fick jag. Som svar blev det:
    Hur många år är det kvar till ni gifter er?
    Behöver han en svensexa?
    Sen var det typ hej då!

• Bettertogether

Jag kom precis på att jag fick en dum, eller snarare löjlig kommentar när vi förlovat oss. Jag har en 40-årig ungkarl på min klass (en skola med vuxenutbildning) som jag träffade på morgonen när vår förlovningsannons varit i tidningen, och då sa han "Jaha, då va du förlorad också". Men, då har han haft en liten crush på alla kvinnor i klassen (eller hela skolan för den delen). För min del var det bara skrattretande. :P

• TinkerBelle

Allvarligt glöm honom!

Försök inte ens få din blivande svåger intresserad för det kommer bara ge er mera huvudvärk.

Ska ni ha en bestman(snälla säg inte att det är brodern) det brukar vara bestman som leder och organisera eller en nära vän.
    Kanske din bästa väns man med lite hjälp?

Klart det blir en svensexa, men för guds skulle se till å ha den när brodern inte kan så att han inte förstör den dagen med giftiga kommentarer!

skål skrev 2009-04-14 14:51:36 följande:
    Nu gråter jag snart. Tack för att denna tråden finns. Kände att jag ville kolla upp det där med svensexan. Frågade hans bror om han kommer att ta tag i det. Till lade oxå att det ju är hans uppgift som bror. Sa det på ett lite skämtsamt sätt med glimten i ögat.TJI!!! fick jag. Som svar blev det:Hur många år är det kvar till ni gifter er?Behöver han en svensexa?Sen var det typ hej då!
  • skål

Inte nog med att min blivandes bror verkar njuta av att visa sitt ointresse inför vårt bröllop, nu har även jag och min blivande börjat bråka över detta. Förstår verligen inte varför folk beter sig så och verkligen inte heller när det handlar om ens bror. Hur har ni hanterat alla "dumma" kommentarer?
    Själv står jag nu helt handfallen. Brodern vet att han "kommer åt" mig och jag vet inte hur jag ska hantera det. Han förstör allt för oss nu....

• Svanboet

Bry dig inte om brodern, undvik att bråka med din blivande och tänk på alla underbara människor som gladeligen kommer på erat bröllop. Missunsamma människor har ingen plats i bröllopsplanerna.

skål skrev 2009-04-15 08:06:15 följande:
    Inte nog med att min blivandes bror verkar njuta av att visa sitt ointresse inför vårt bröllop, nu har även jag och min blivande börjat bråka över detta. Förstår verligen inte varför folk beter sig så och verkligen inte heller när det handlar om ens bror. Hur har ni hanterat alla "dumma" kommentarer?Själv står jag nu helt handfallen. Brodern vet att han "kommer åt" mig och jag vet inte hur jag ska hantera det. Han förstör allt för oss nu....
  • skål

tack för dina ord... jag vet att vi gör bäst i att strunta i honom. Men jag undrar verkligen hur en människa kan bete sig så. Avundsjuka?????

• Svanboet

Älta inte detta mer nu! Låt det vara och försök koncentrera dig på positiva saker istället. Vissa personer kan vara inte vara glada för andras lycka - låt det vara så med den saken och gå vidare. DU är ju lycklig med din blivande!

skål skrev 2009-04-15 08:39:34 följande:
    tack för dina ord... jag vet att vi gör bäst i att strunta i honom. Men jag undrar verkligen hur en människa kan bete sig så. Avundsjuka?????
  • jojoånick09

jag hör dumma kommentarer rätt ofta om det mesta men just nu har det varit lungt... folk frågar i allmänhet "när var det du skulle gifta dig" o när jag berättar så går det in där och ut där..
    jag menar när man sagt det kanske mer än 100ggr så orkar man till slut inte säga något mer...

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?