• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • ÖBRUD

Min mamma blev glad när jag berättade att vi skulle gifta oss men visste inte riktigt vad hon skulle säga så det blev såhär: Blir det ett annorlunda bröllop då??? Annorlunda? Det beror på vad man jämför med. Ja, om du jämför med din och pappas hemliga, borgeliga vigsel där borgmästaren frågade om det var de som skulle skiljas, Ja då hoppas jag att det blir annorlunda. (Vi skall gifta oss kyrkligt.)

• elsi

Sååå lurade skrev 2009-03-17 21:59:08 följande:

Fast det är vanligt att om de vuxnas namn står på inbjudans så innebär det att endast de är bjudna och inga barn... ingen konstig fråga i mina ögon, sorry...
    ok se det som borttagen från denna tråd ..
  • Plummis83

Min mammas kommentar när jag frågade om hon kunde fråga hennes sambo om han kunde filma (känner ingen annan som har filmkamera å som dessutom kan ordna filmen på dvd sen) Men då missar han ju hela bröllopet!

I mina ögon är det: SO WHAT! Jag har bott här nere i Skåne i lite mer än 3 år (kommer ifrån Dalarna) och hon träffade sin gubbe första sommaren jag bodde här nere så jag har ingen speciell relation till honom!
    Men det sa jag inte utan att hon kunde ju fråga iaf...

• Svanboet

Jag tycker du ska upplysa din mor om att de flesta som filmar upplever lika mycket som resten av gästerna fast de har en kamera emellan sig och brudparet.

Fråga kanske om ni kan låna kameran och ställ den på en lämplig plats i kyrken/lokalen. - Ni vill kanske ha lite filmat från festen också!?!

Plummis83 skrev 2009-03-18 08:40:59 följande:
    Min mammas kommentar när jag frågade om hon kunde fråga hennes sambo om han kunde filma (känner ingen annan som har filmkamera å som dessutom kan ordna filmen på dvd sen) Men då missar han ju hela bröllopet!I mina ögon är det: SO WHAT! Jag har bott här nere i Skåne i lite mer än 3 år (kommer ifrån Dalarna) och hon träffade sin gubbe första sommaren jag bodde här nere så jag har ingen speciell relation till honom! Men det sa jag inte utan att hon kunde ju fråga iaf...
  • jojoånick09

jag har väl direkt inte fått någon kommentar de flesta var mest chockade på jobbet när de fick höra att jag skulle gifta mig... men man tänker själv ju att det är ju en jättevanlig grej att folk gifter sig eller?
    har har haft mitt på det torra i 5år och nu är det dags för bröllop är det konstigt?

• Floff

"Vi ska gifta oss"
    "Är du gravid?!"

Vi gifter oss faktiskt för att vi älskar varandra. Att vi sedan OCKSÅ väntar barn (vilket vi inte berättat för så många) är faktiskt inte enda anledningen till att vi gifter oss.

• Svanboet

Fäljande ordväxling hade varit rolig...

"Vi ska gifta oss"
    "Är du gravid?"
    "Jag sa att vi ska gifta oss!"

Ibland fattar folk trögt bara

Floff skrev 2009-03-18 08:56:20 följande:
    "Vi ska gifta oss""Är du gravid?!"Vi gifter oss faktiskt för att vi älskar varandra. Att vi sedan OCKSÅ väntar barn (vilket vi inte berättat för så många) är faktiskt inte enda anledningen till att vi gifter oss.
  • djurö 09

"Ja, vad kuuuul att ni skall gifta er! Men i.... Kiiiiiruna. Åh typiskt. Ja, skitsamma, jag ringer upp dig!"

Sagt på telefon av en vän som sedan inte hört av sig (vi brukar prata iaf varje vecka!), för tre veckor sedan. Så skumt.
    Hon har sagt nån gång förut att "bara ni inte gifter er i kiruna" antar att hon menar att de inte har råd att komma. Men ärligt talat, det skiter väl vi i, det är ju inte för deras skull vi gifter oss. Jah har stor släkt uppe i Kiruna, och det känns kul att gifta sig i sin hemstad och de flesta häifrån sthlm tycker det ska bli skitkul och lite exotiskt. Hon verkar ha blivit sur på allvar. Helt bisarrt!

Kram på er! :)

• lajnd

Min killes syrra sa att vi inte skulle förvänta oss att festen blir så himla rolig, att folk kommer dansa och så. Att gästerna inte bryr sig så mycket som man själv gör om bröllopet och festen.

Hon tycker att det är bortkastade pengar att ordna en fest med släkt och vänner, pga det.

Först tog jag illa upp av det där att gästerna inte bryr sig som man tror, men sen sa jag:"Då är det väl himla tråkiga gäster/kompisar man har om det skulle vara så!?"

När vi har fixat andra stora fester har det blivit jättekul med dans och grejer, så jag tror inte att våra kompisar och släkten skulle bete sig tråkigare för att det är vårt bröllop - snarare borde det väl bli ännu festligare? Beror väl på vilka gäster man har helt enkelt.

• Svanboet

Skulle tro att hon har varit på en och annan tråkig fest!

Risken finns ju alltid att man måste inse att alla gäser inte har lika roligt alla gånger. Jag tror inte att gästerna bryr sig lika mkt i festen som brudparet men de bryr sig ju om budparet så varför skulle de "bryta mönster".

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?