• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Red Scarlet

Hahah förlåt Ida o Mille men det var en rolig beskrivning. Vi fick höra något liknande av min fästmans släktingar, de trodde att vi fått en bulle i ugnen eller något som hade så bråttom, vi är också ganska unga.

Den dummaste kommentaren jag (smyg)hört var en bekant till min fästman som sa till honom: "Va? Men va fan tänk på alla fräscha brudar du missar nu...TÄNK.. att du ALDRIG mer kommer att få göra sånt som jag gör.. hur känns det?"

...Ja du varför ska man jämföra sig med en singelkille när man är superlycklig och kär och vill gifta sig? Vissa är bara så dumma.

• Ida o Mille

Hehe vad bra att du tyckte de=P
    Ja, har hört de också att de är något lurt för att vi är så unga hehe.

De är ungefär vad MINA bröder säger till min m2b haha.
    Och jag jag inte ska plåga honom med alla bröllopsbestyr=P

Sen är de lite roligt för många säger att dom tycker de är jätte coolt att vi ska gifta oss, sticker ut ur mängden, för i min vännerkrets så är de barn först sen giftemål.
    Men de var något nytt att höra att de är coolt att gifta sig!=)

• Svanboet

Ibland är det roligt hur gam-folket reagerar.

För oss har det varit idogt "Det var på tiden"-reaktioner från nästan alla i vår släkt. Vissa har inte reagerat alls, andra tycker det inte riktigt räknas för vi har ju inte satt datum än medan andra hävdar att det inte är en dag för sent och i alla fall ett steg i rätt riktning.

• Red Scarlet
    Svanboet skrev 2009-03-03 08:53:53 följande:
    Ibland är det roligt hur gam-folket reagerar.För oss har det varit idogt "Det var på tiden"-reaktioner från nästan alla i vår släkt. Vissa har inte reagerat alls, andra tycker det inte riktigt räknas för vi har ju inte satt datum än medan andra hävdar att det inte är en dag för sent och i alla fall ett steg i rätt riktning.
    Det känns som att hur man än gör blir det fel och vad vissa än säger blir det bara pannkaka. Vissa kan inte uttrycka sig på ett trevligt sätt, gamar som du säger. Haha vadå "iallafall ett steg i rätt riktning"? Har de en utstakad plan för hur du ska leva ditt liv... människor alltså..
  • 090208

Jag kan visserligen forsta barn- och visum-kommentarerna. Hade bara varit i Sverige 1 gang med min man och varit ihop 1 ar nar vi ringde och meddelade att vi fatt hem hindersprovningen och nu skulle boka. Folk vart saklart helt chockade. Och undrade varfor... Fast inga dumma kommentarer riktigt, dom blev ju glada forstas.

Men! Nar man HAR BARN ihop, och folk tycker det ar konstigt att man gifter sig... Giftemal ar val ingenting om man jamfor med att skaffa barn! En make blir man latt av med genom att skriva pa nagra papper, men ens barn pappa far man ju sta ut med hela livet. Vare sig man vill eller inte...

Varfor tycker folk att det ar helt normalt att skaffa barn efter 1 manad tillsammans (stor risk att bli ensamstaende...) men helt galet att man vill gifta sig efter 10 ar??

• Svanboet
    090208 skrev 2009-03-03 16:14:37 följande:
    Varfor tycker folk att det ar helt normalt att skaffa barn efter 1 manad tillsammans (stor risk att bli ensamstaende...) men helt galet att man vill gifta sig efter 10 ar??
    Detta har jag också funderat över för jag hade då ingen tanke på att skaffa barn innan jag gift mig. Inte för att man "inte ska" utan för att är man så pass säker på att man vill leva ihop att man gifter sig lär det väl vara större chans för barnet att få växa upp med båda sina föräldrar.
  • Villemoa

Inte säkert. Det finns ju dem som aldrig gift sig men har barn och håller ihop ändå.

Svanboet skrev 2009-03-03 17:51:19 följande:
    Detta har jag också funderat över för jag hade då ingen tanke på att skaffa barn innan jag gift mig. Inte för att man "inte ska" utan för att är man så pass säker på att man vill leva ihop att man gifter sig lär det väl vara större chans för barnet att få växa upp med båda sina föräldrar.
  • GbgHelena

Kommentarer från arbetskamrater när jag berättade att vi gifter oss i sommar:

Han: Vilken kyrka gifter ni er i?
    Jag: Vi ska nog ha en borgerlig ceremoni.
    Han: Hur kul är det då?!?!?

En annan kommentar:
    Hon: Vad kul! Då får du börja med GI-metoden nu då. Så att du kommer i klänningen.

(Jag tycker faktiskt inte att jag är överviktig. Dessutom kan jag ju köpa en klänning i rätt storlek och inte en som är för liten. Men det kom jag aldrig på att säga.)

• 090208

Varfor maste man banta infor brollopet??? Fattar jag inte. Forstar dock att man vill vara fin. Men trana kan man val gora alltid for halsans skull? Jag menar, om man inte tycker man ar fin i storlek x, varfor har man inte gatt ner innan? Om man inte trivs som man ar?
    Och nu tar ju folk for givet att man ska ga ner i vikt. Larvigt. Man kan vara jattefin anda.

• passionsblomman

Bland det bästa du nånsin skrivit kompis!!!

090208 skrev 2009-03-03 19:46:56 följande:
    Varfor maste man banta infor brollopet??? Fattar jag inte. Forstar dock att man vill vara fin. Men trana kan man val gora alltid for halsans skull? Jag menar, om man inte tycker man ar fin i storlek x, varfor har man inte gatt ner innan? Om man inte trivs som man ar?Och nu tar ju folk for givet att man ska ga ner i vikt. Larvigt. Man kan vara jattefin anda.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?