• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • 090208

Det forra brollopet?? Har jag missat nat nu...

Nar min mans syster gifte sig var det 4000 gaster dar. Min man bjuder sina kompisar, som bjuder sina foraldrar plus syskon, alla jakla grannar och deras jakla foraldrar osv osv... Helt sjukt!!! Var ju en jakla massa folk dar hon aldrig traffat forut. Men sa hade hon 3 dagar pa sig att halsa pa alla...

• Nancy Drew
    090208 skrev 2009-03-01 14:18:01 följande:
    Det forra brollopet?? Har jag missat nat nu...Nar min mans syster gifte sig var det 4000 gaster dar. Min man bjuder sina kompisar, som bjuder sina foraldrar plus syskon, alla jakla grannar och deras jakla foraldrar osv osv... Helt sjukt!!! Var ju en jakla massa folk dar hon aldrig traffat forut. Men sa hade hon 3 dagar pa sig att halsa pa alla...
    4000?!
    Skojar du?
  • lolca

Allvarligt talat, var hade man bröllopsfesten om det var 4000 gäster?

• Nancy Drew

Jag gissar, inte i Svergie, men 4000 låter galet, till och med för att vara ett gigantiskt Mellanöstern-style-bröllop.

• J D

lolca skrev 2009-03-01 17:13:55 följande:
    Allvarligt talat, var hade man bröllopsfesten om det var 4000 gäster?

Har för mig att hennes man är från Pakistan, stämmer det 090208? Har en kompis därifrån så jag är inte så förvånad . Hans syster gifte sig i somras och jag tror att de var iaf 1000...

• lolca

J D skrev 2009-03-01 19:03:37 följande:

Har för mig att hennes man är från Pakistan, stämmer det 090208? Har en kompis därifrån så jag är inte så förvånad . Hans syster gifte sig i somras och jag tror att de var iaf 1000...
    Det är helt sjukt! Jag tycker att vi har många gäster och vi har 47! Snacka om att man har olika perspektiv. = - )
  • J D

lolca skrev 2009-03-01 20:20:05 följande:
    J D skrev 2009-03-01 19:03:37 följande: Det är helt sjukt! Jag tycker att vi har många gäster och vi har 47! Snacka om att man har olika perspektiv. = - )

Ja, och de gör dessutom oftast maten själva (med hjälp av släkt). Men det är säkert en helt grym fest!

• Flisa80
    090208 skrev 2009-03-01 14:18:01 följande:
    Det forra brollopet?? Har jag missat nat nu...Nar min mans syster gifte sig var det 4000 gaster dar. Min man bjuder sina kompisar, som bjuder sina foraldrar plus syskon, alla jakla grannar och deras jakla foraldrar osv osv... Helt sjukt!!! Var ju en jakla massa folk dar hon aldrig traffat forut. Men sa hade hon 3 dagar pa sig att halsa pa alla...
    Kanske råkade det bli en nolla för mycket? 4000 låter vansinnigt, 400 bara galet...
  • älskarlivet

Jag var på ett bröllop i Betlehem för 1,5 år sen och där var det 700 gäster..

• soffi73

Nej hon sa inget om datumet, vi var inte heller fixerat pa ett visst datum utan bara det blev under sommaren var huvudsaken för oss. Men däremot var kommentaren när vi talade om var vi skulle ha festen: " va? och aldrig i livet att jag äter maten pa det där stället. Jag hade matförgiftning där en gang ( för 10 AR SEN ja!!!). Ska ni ha det där sa tar jag i alla fall med mig mina egna smörgasar! ( hon sa verkligen sa!).Jaha tänkte jag, gör det du!!

TinkerBelle skrev 2009-03-01 11:13:06 följande:
    soffi73: Du har rätt vi sitter i samma båt! Min m2b systers bröllop hade mer än 190 gäster! Många av dem visste hon själv inte vilka dem var - sorgligt...Kan hålla med om att låta blivande svärmor betala för "hennes" gäster är en bra lösning. Tyvärr inte ett alternativ för oss då det förra bröllopet gjort att m2b föräldrar är skuldsatta över öronen. Det är så illa att min m2b har gått in och tagit ett lån för henne för ca ett år sedan för att hålla fogden borta. Detta är också ett av skälen till varför hon inte riktigt förstår varför vi är så oroade över att skuldsätta oss för resten av livet...(nu tog jag i, men ändå).Måste också fråga har din blivande svärmor tjata om datum oxå? eller visste ni redan från dag ett när ni förlovat er när ni ville gifta er?
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?