• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Tidsmaskin

Ä, inte är du psyko-brud inte! Säg till brorsan att han går och köper sig en kostym. Antagligen bjuder ni honom på festen också så då kan väl även han bjuda till lite.

Soon and very soon skrev 2009-02-25 14:40:46 följande:

eller hur, tänkte oxå att dressman byxor el dyl funkar behöver ju inte vara "fancy" men liiite kanske man kan bjuda till.(lät jag som en "psyko" BT brud nu..???????)
  • Tidsmaskin

Min svärmor frågade vad brudklänningen jag beställt kostade. När jag svarade så sa hon: "För EN kväll?!!"
    Så himla trist! Själv kan hon slänga ut hur mycket pengar på nytt porslin, ny bil, allt nytt, nytt. När hon tröttnar säljer hon det och köper nytt. Men att man köper en vacker klänning det kan hon förstå!! Hade varit roligare om hon hade bett att få se en bild och sagt att den var vacker...

• Soon and very soon

tackar hörna! vore ju lite kul om han kom helt utan byxor.
    tidsmaskin: såååå trist, ljug om resten av kostnaderna ellr diskutera inte vidare om hon frågar.

• 090208

OT, och borja ingen diskussion for da far jag skulden...

Jag gillar inte tanken pa att Victorias brollop kommer kosta flera miljoner. Eftersom det ar skattepengar. Hon hjalpte ju knappast till att betala mitt...
    Na, tycker det hela ar ur-lojligt! Saaa jakla dyrt behover det faktiskt inte bli. Pinsamt.

MilaPila skrev 2009-02-25 12:43:15 följande:
    Njae, han blev igår otroligt exhalterad och lycklig över att kronprinsessan skulle gifta sig. Det var tydligen "det bästa som hänt på länge"??!
  • Aleta

Victorias bröllop beräknas dra in ca 200 miljoner mer än vad det kostar till Sverige, en ren vinst alltså!
    Om du vill gräma dig över skattepengar så tänk på hur mycket back vi går mot EU varje år istället.

090208 skrev 2009-02-25 19:06:54 följande:
    OT, och borja ingen diskussion for da far jag skulden... Jag gillar inte tanken pa att Victorias brollop kommer kosta flera miljoner. Eftersom det ar skattepengar. Hon hjalpte ju knappast till att betala mitt...Na, tycker det hela ar ur-lojligt! Saaa jakla dyrt behover det faktiskt inte bli. Pinsamt.
  • ario

tror knappast att dem hamnar rakt ner i din ficka...

otroligt löjligt att skattepengar ska gå till hennes bröllop!

Även om sverige beräknas dra in massa pengar, glöm inte hur mkt kungahuset kostar oss skattebetalarna!

Aleta skrev 2009-02-25 21:21:53 följande:
    Victorias bröllop beräknas dra in ca 200 miljoner mer än vad det kostar till Sverige, en ren vinst alltså!Om du vill gräma dig över skattepengar så tänk på hur mycket back vi går mot EU varje år istället.
  • Aleta

Ska vi starta en ny tråd?
    För jag tycker att du har helt fel, starta upp en och posta länken här så får den här tråden fortsätta att vara en kul tråd.

ario skrev 2009-02-25 21:37:49 följande:
    tror knappast att dem hamnar rakt ner i din ficka...otroligt löjligt att skattepengar ska gå till hennes bröllop!Även om sverige beräknas dra in massa pengar, glöm inte hur mkt kungahuset kostar oss skattebetalarna!
  • Petronella01

dum komentar från svärmor
    - de e väl lik väl onödit att ni ska ga a gifte er....

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?