Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Usch!
Hon tycker säkert att hon är rolig och skulle mycket väl kunna hålla ett pinsamt tal som hon tycker är fyndigt.
Jag har varit med om en del mindre lämpliga tal och telegram...
londongirl skrev 2009-02-20 10:37:53 följande:
En tjej som var min bästa vän i många år innan jag flyttade utomlands och hon inte orkade bry sig lika mycket, ringde häromdagen. Avsikten var väl att gratulera till förlovningen, men det hon slapp ur sig var: "Jaha, tänk det trodde jag väl aldrig att du skulle gå och gifta dig... du har ju alltid varit så ombytlig med karlar!!"Jag svarade iskallt att i 90% av fallen var det karlarna som var ombytliga, inte jag... Bara för att hon varit sambo med samma karl i typ 14 år och jag varit singel ganska länge, ger det henne inte rätt att få mig att känna mig billig. Förut om åren har hon och sambon alltid gett mig syrliga kommentarer i stil med "jaha... vad hette den här nye nu då? Det är ju så svårt all hålla reda på alla dina karlar..." när jag har berättat om nån jag börjat dejta efter kanske ett helt år som singel. Tvi. Man kunde ju tycka att om hon är min vän borde hon vara uppriktigt glad för min skull istället - att jag äntligen träffat en man som allt känns rätt med, och att jag är lycklig med honom sedan två år tillbaka!Nu har jag nästan tappat lusten att bjuda henne på bröllopet... vill inte att hon kläcker ur sig nåt liknande på festen...