• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • 090208

4000 stammer. Och joda, han kommer fran Pakistan. Hans pappa fick salja ett av sina hus...
    Men visst ar det helt jakla vardelost... Hans pappa har varit revisor hogt uppe sa han har ju en jakla massa fint folk som ska ha dit fruar, barn och sjalvklart, foraldrarna.
    3 soner som ska ha dit sina bastisar och deras familjer.
    Och sa har ju min svartskalle-man ca 26 kusiner...

• 090208

4000 stammer. Och joda, han kommer fran Pakistan. Hans pappa fick salja ett av sina hus...
    Men visst ar det helt jakla vardelost... Hans pappa har varit revisor hogt uppe sa han har ju en jakla massa fint folk som ska ha dit fruar, barn och sjalvklart, foraldrarna.
    3 soner som ska ha dit sina bastisar och deras familjer.
    Och sa har ju min svartskalle-man ca 26 kusiner...

• Birana

"Och sa har ju min svartskalle-man ca 26 kusiner..."
    Smaklös formullering, tycker jag. Förutom att du förolämpar en medlem i din egen familj, förolämpar du också många andra som kan ta illa upp. Du är väl inte helt ovetande om att det ligger värderingar i ord? ¨

• lillabruden

att ha 4000gäster....OJ! men tanken slår mig, hur i ** organiserar man ett sånt bröllop?! Behövs ju nästan 4 bröllopskoordinatorer!! Och vad gör man av alla presenter....!

Nu har jag inte varit i denna tråden på ett bra tag, men för att nämna korkade kommenterarer, så ville jag redan i januari skicka iväg inbjudningar till våra utländska släktingar så dem skulle kunna komma....Svärföräldrarna säger 'NÄÄÄ det är alldeles för tidigt' och jag blir liksom ställd o tänker ok, dem känner ju släktingarna osv. NU säger dem att det är alldeles för sent och att vi måste ringa runt etc! Jag blir arg!!!
    Behövde bara avreagera mig lite.......

• Malin och Joel

Det blev en lite intressant ordväxling när jag berättade för min syster...

jag: "Jag och J tänkte förlova oss till sommaren"
    syster: "VA!? Men när man förlovar sig så måste man ju gifta sig inom ett år!"
    jag: "Det 'måste' man inte alls, men ja, vaddå då?"
    syster: "Men... du kan ju inte gifta dig före mig! Jag och F har ju varit tillsammans längre och dessutom är jag äldst."
    jag: "jamen då får du väl fria då. höhö."
    syster: "Men jag vill inte gifta mig!"

Öh, så då skulle jag aldrig få gifta mig om inte hon gjorde det? Nåja, hon verkade rätt glad iaf, men lite förorättad över det där

• Tillde

Men vad är det för fel på folk?????? Jag fattar inte om det är ens vänner, behöver man då verkligen ovänner??

källerudd skrev 2009-02-20 18:36:37 följande:
    Det håller jag med om...
    Jag förväntar mig inget...de två jag trodde va mina närmaste vänner har fortfarande inte gratulerat till förlovningen, han friade den 28 juli förra året...
  • Ateam

en av mina alsta vanner (som jag nu nastan inte har nagon kontakt med och som jag tankte att vi bjuder dem for gamla tider..) skickde ett sms nar jag skickat inbjudningarna.. dar det stod:

Anna, gifta sig? Vi blev chockade! men grattis i alla fall.

hahahahaha, I ALLA FALL??????? vilka fall....

• TinkerBelle

Hehehe! Kan garantera att hon gör det.
    På en nära släktings bröllop för ett par år sedan gillade min blivande svärmor inte menyn. Så hon kilade ner till den lokala fish'n chips shopen och tog med sig sin beställning tillbaka till bröllopet...

Blivande svärmor är extremt kinkig med maten, t.ex. gillar hon inte grädde eller riktigt smör.
    Ser fram emot vår bröllops middag. :o) Vi ska på restaurang där det garanterat inte används margarin vid matlagningen. Sen äter hon inte griskött (för smakens skull) och inte heller fisk som inte är djupfriterad.

soffi73 skrev 2009-03-01 20:27:20 följande:
    Nej hon sa inget om datumet, vi var inte heller fixerat pa ett visst datum utan bara det blev under sommaren var huvudsaken för oss. Men däremot var kommentaren när vi talade om var vi skulle ha festen: " va? och aldrig i livet att jag äter maten pa det där stället. Jag hade matförgiftning där en gang ( för 10 AR SEN ja!!!). Ska ni ha det där sa tar jag i alla fall med mig mina egna smörgasar! ( hon sa verkligen sa!).Jaha tänkte jag, gör det du!!
  • källerudd

Hmm jag förstår nog inte riktigt din formulering...
    Men när jag kan ju säga att jag överväger kraftig om jag ska bjuda dessa tjejer på mitt bröllop...
    Väger för och nackdelar fram o tillbaka..ska ha 25 års fest snart det får bli lite av ett prov

Tillde skrev 2009-03-02 13:58:47 följande:
    Men vad är det för fel på folk?????? Jag fattar inte om det är ens vänner, behöver man då verkligen ovänner??
  • Ida o Mille

Jag och min m2b var till mina farföräldrar för att berätta att vi skulle gifta oss, svaret vi fick av min farfar var;
    - Vad f*n har ni ställt till med nu?!
    Sen satte han på sig hörlurarna till tvn och sade inge mer.
    De var väldigt trevligt..not.. Han tyckte vi var för unga och att vi inte varit ihop så länge.
    Jag kommer att vara 23 när vi gifter oss och min m2b är 26,
    så ung är vi väl ändå inte?
    Och vi har varit ilag i över 2 år.
    OCH hur var de inte förr?!
    Ja vad säger man gammelfolket kan dom! =( =P

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?