• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Svanboet

Visst tycker man kanske inte om att vara i storlek x redan innan men nu är det liksom mer naturligt eller påtagligt att man "måste" ta tag i sin situation, "vanligt" liv kanske inte tillåter det. Sen ordar jag naturligtvis endast för viktminskning för dem som behöver och inget annat.

• MissieA

En väldigt dum kommentar från en av de som hyr ut vår lokal.

Han: vilket datum blir bröllopet?
    M2b: 9 maj
    Han: mm, då hinner du kanske ångra dig tills dess haha.
    M2b: varför skulle jag ångra mig?!!

Han trodde tydligen att han var roligt. Och så bad vi om en annan kontakperson. Men jag blev så chockad och fick inte fram ett ord men som tur är gav min m2b honom en utskällning.

• Soon and very soon
    090208 skrev 2009-03-03 16:14:37 följande:
    Giftemal ar val ingenting om man jamfor med att skaffa barn! En make blir man latt av med genom att skriva pa nagra papper, men ens barn pappa far man ju sta ut med hela livet. Vare sig man vill eller inte...Varfor tycker folk att det ar helt normalt att skaffa barn efter 1 manad tillsammans (stor risk att bli ensamstaende...) men helt galet att man vill gifta sig efter 10 ar??
    klokt!
  • Red Scarlet

Det där med att man måste gå ner i vikt för att komma i en brudklänning tycker jag verkar rätt dumt och onödigt. Däremot kan man ju ta bröllopet som en extra motivering om man väl bestämt sig för att leva sundare och bli hälsosammare.

Jag var lite klantig själv i min iver att köpa klänning fort, jag köpte klänningen i slutet av förra sommaren och efter jul hade jag lyckats gå upp runt 5kg. Så nu försöker jag 'deffa' lite till i juni så att den sitter som den SKULLE. Onödigt men vad gör man inte ;)

• 090208

passionsblomman & Soon and very soon: Tack!

• passionsblomman

Tack själv! Det är för mycket komplex runt hur vi ser ut! allt som motverkar det är bra!

090208 skrev 2009-03-04 17:32:40 följande:
    passionsblomman & Soon and very soon: Tack!
  • Soon and very soon

fast jag skulle faktiskt villja ha snyggare bröst för att vara helt ärlig

• 090208

Ja, det ar urlojligt ibland. Dom som bryr sig mest om hur vi ser ut ar ju- vi sjalva. Think about it...

Sa lange man inte ar farligt tjock sa tycker jag man oroar sig i onodan. Fine att man kanske vill slimma till sig anda, men da tycker jag man kan dra pa sig joggingskorna istallet for att kaka pulver!!

• Pearldrop

Den allra första personen vi träffar efter att ha förlovat oss är min m2b bästa kompis (en av tre) och när vi berättade det så sa han bara "jaha, jaja, vart ska ni nu då?" för vi var i bilen å hade stannat till vid trottoaren när vi mötte honom...

lagom kul!

sen var vi till min m2b mormor och hon tyckte att vi behövde absolut inte ha bråttom med att gifta oss, då vi inte känt varandra så länge. vi hade varit tillsammans i 1½ år och känt varann i 5 år ca. Det tar flera år att lära känna en person sa hon..

Joo.. men... jaja, vi firade 4år nu i februari och är inte gifta än så vem vet när det blir.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?