• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Pearldrop
    Svanboet skrev 2009-03-17 08:39:48 följande:
    Nu är det ett tag sen vi förlovade oss och vi gjorde ju klart från början att vi skulle ta tid på oss innan det blev bröllop men folk har börjat pika redan nu."Då kanske t.o.m. vi hinner före"Vad är det för sätt?!
    Nja, sådär skulle jag nog kunna säga skämtsamt faktiskt..
    men det beror ju på och det sägs ifall man tar illa upp..

Jag tycker den här tråden är rolig, men egentligen är det mycket tragiskt med så mkt negativ kritik ang. ens livs viktigaste och roligaste dag/händelse/beslut!
  • Saggezza

Jag undrar varför vissa vänner hela tiden utbrister "men ni är så unga, förstör inte er liv med att binda er..." Vi är alltså 24 år och fyller 25 de två nästföljande månaderna efter bröllopet, unga?! Nja vi är ju inte 16 längre... Vi har då också varit ett par i 6 ½ år. Allt är ju relativt för människor vad som förstör ens liv... 

• Pearldrop

Jag förstår inte hur ett bröllop skulle kunna förstöra ens liv!

• Saggezza
    Pearldrop skrev 2009-03-17 13:27:34 följande:
    Jag förstår inte hur ett bröllop skulle kunna förstöra ens liv!
    Precis min åsikt... Jag tror att de har en något snevriden syn på livet om de tycker att ett äktenskap förstör livet...
  • Snufflan

Tror nog att det mest handlar om avunsjuka, dom vill nog oxå gifta sig o ha ett fint bröllop.

Saggezza skrev 2009-03-17 13:38:58 följande:
    Precis min åsikt... Jag tror att de har en något snevriden syn på livet om de tycker att ett äktenskap förstör livet...
  • TinkerBelle

1) Varför ska ni flytta till Sverige bara för att ni gifter? Finns det en anledning...

2) Hur vet ni att hon frågar icke inbjudna släktingar om dem fått inbjudningarna?

08 08 09 skrev 2009-03-17 11:25:03 följande:

Det har ar inte riktigt "oj ska du gifta dej" kommentarer, men passar nog har anda:M2b mamma till m2b: "Jaha, och nar ni har gift er ska du flytta hem och hon (alltsa jag) flytta till Sverige?" - eeeh? halla!! om man gifter sig sa betyder val anda det att man ska bo tillsammans... eller? suck! (Vi bor i England och har bott tillsammans i 5 ar redan)Hon har aven fragat slaktingar som vi inte bjudit om dom har fatt sina inbjudningar annu... som om hon vill forstora for oss!
  • Pearldrop

Allmänt negativa människor, människor med dåliga erfarenheter osv kan jag förstå.. men ändå.. vad tråkigt att bli så bitter...

• Saggezza

Jag tror att det dels handlar om avundsjuka och dels att de helt enkelt inte vet bättre både vad gäller hyfs men också i kunskap. Äktenskapet för mig och min sambo betyder trygghet vi vill börja planera en familj och vill helt enkelt vara gifta innan. Vi vill ha det juridiska som kommer med. Jag tror inte att de har sådana tankegångar.

• 08 08 09
    TinkerBelle skrev 2009-03-17 13:49:11 följande:
    1) Varför ska ni flytta till Sverige bara för att ni gifter? Finns det en anledning...2) Hur vet ni att hon frågar icke inbjudna släktingar om dem fått inbjudningarna?08 08 09 skrev 2009-03-17 11:25:03 följande:
    1) Exakt! forstar inte riktigt hennes tanke dar...

2) For att hon sa till min m2b igar att hon hade gjort det...

Jag laser nog for mycket in i hennes kommentarer (men vem skulle inte gora det!)

Hon fragade aven om vi skulle stalla in brollopet nar min m2b blev av med jobbet... Borjar kanna att hon kanske har nagot emot det hela! (Han har nu nytt jobb sa allt ar OK)

Men men, sant ar livet! Man far bara le at allt som man hor!
  • TinkerBelle

Ja du svärmödrar!
    Hoppas din m2b lite fint förklarade för henne att hon kanske skulle kolla med er innan hon slängde ur sig frågor om inbjudningar. Kan bli väldigt pinsamt för henne annars.

08 08 09 skrev 2009-03-17 15:54:04 följande:

1) Exakt! forstar inte riktigt hennes tanke dar... 2) For att hon sa till min m2b igar att hon hade gjort det...Jag laser nog for mycket in i hennes kommentarer (men vem skulle inte gora det!)Hon fragade aven om vi skulle stalla in brollopet nar min m2b blev av med jobbet... Borjar kanna att hon kanske har nagot emot det hela! (Han har nu nytt jobb sa allt ar OK)Men men, sant ar livet! Man far bara le at allt som man hor!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?