• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • bongen80

Ja har förvarnat de närmsta släkten vilket datum vi gifter oss. skickade ut inbjudningarna för 2 veckor sen (gifter oss 4 juli) nån dag senare ringer en moster upp o beklagar att hon inte kan komma. Anledning??? De hade precis bokat thailandsresa på fm o inbjudn. hade de ju inte öppnat förrän efter jobbet. Ja men hallå??? Jag har ju lämnat "save the date". Gissa om man känner sig viktig för henne....eller inte

• TinkerBelle

Nu har jag läst tråden från början till slut.
    Känns så skönt att vara i gott sällskap! Hade börjat undra om det var jag som var överkänslig?

Har inte fått knäppa kommentarer om att vi ska gifta oss, men alla på min m2b sida anser sig ha rätt till åsikter om vårat bröllop.
    Det senaste utspelade sig i helgen när han var hemma hos sina föräldrar. Vi har äntligen efter mycket vånda satt budget och vad för sorts bröllop vi vill ha. Resultatet är att bara våra absolut närmaste familj är bjudna, dvs. inga fastrar, mostrar, morbröder eller dylikt. När min m2b meddelade detta säger min blivande svärmor ?Ja men morbror N.N och hans fru är själklart bjudna??.ehh nä vi måste dra gränsen någonstans och om vi bjuder honom så måste vi bjuda dem andra också och då är vi plötsligen uppe i 90 gäster (vi har båda stora familjer som vi umgås med lika mycket), och vi har inte råd. Kan ju tyckas att den förklaringen borde accepteras, men icke då undrar tanten? Om morbror N.N. och hans fru kommer ändå finns det plats för dem då?? VADÅ PLATS? Dem kommer inte att bjudas! Man kan ju inte bara dyka upp till ett bröllop man inte är bjuden till (suck)?Tilläggas bör att min m2b kommer från England så det kan ju knappast klassas som ett spontant infall om dem nu dyker upp?.

• 090208

Va, vad ar det dar for dialekt..?

Petronella01 skrev 2009-02-26 00:21:49 följande:
    dum komentar från svärmor- de e väl lik väl onödit att ni ska ga a gifte er....
  • Glimta

Tinkerbelle>> Men fy va oförskämt, menade hon att de skulle dyka upp och planka in på bröllopet eller??

Älskar den här tråden för övrigt, känns underbart att det finns fler som har det likandant!

• Comfortably numb

min tonårs-syster häromdan: "Jaha, bara två veckor kvar nu... känner du inte för en sista fling?"

eeeh, nä... älskar min m2b och har inget annat än bordsplaceringar o sånt i huvudet just nu....tur att hon är så ung, annars hade jag oroat mig för hennes pojkvän...

• TinkerBelle
    Glimta skrev 2009-02-26 19:44:54 följande:
    Tinkerbelle>> Men fy va oförskämt, menade hon att de skulle dyka upp och planka in på bröllopet eller?? Älskar den här tråden för övrigt, känns underbart att det finns fler som har det likandant!
    Japp! Och inte försökte hon smyga med det heller. Vi står för notan och har ingen lusta bli över örona skuldsatta. Som grädde på moset gjorde hon ett nytt försök dagen efter och ville lägga till flera på listan... Snart är det helg och jag bara väntar på en nästa dumma kommentar.
  • Svanboet

Vi också... med spänning

TinkerBelle skrev 2009-02-26 21:51:43 följande:
    Japp! Och inte försökte hon smyga med det heller. Vi står för notan och har ingen lusta bli över örona skuldsatta. Som grädde på moset gjorde hon ett nytt försök dagen efter och ville lägga till flera på listan... Snart är det helg och jag bara väntar på en nästa dumma kommentar.
  • soffi73

Tinkerbell - jag känner igen det till 100% Min m2b är ocksa engländare och hans mamma har fran första början haft asikter om vilka vi ska bjuda.Skickat oss email med paminnelse tom: " och glöm nu inte bjuda x y z ocksa...." Vi har sagt att vi bara vill ha vänner pa vart bröllop och sen den närmsta familjen - alltsa inga gamla " long lost" släktingar som man inte sett pa ar och dar och inte ens har kontakt med. Men hans mamma har skickat oss en hel lista med namn pa folk som vi
    "maste" bjuda för HON var bjuden pa deras barns bröllop, eller släktingar som är dom enda släktingarna HON har kontakt med men som inte haft kontakt med min m2B pa 20 ar och som vi tvivlar pa kommer fortsätta nan kontakt efter bröllopet.Vi har haft stora diskussioner om det hela och vi har nu löst det genom att vi later henne betala för dom gästerna som HON vill ha där och jag har inte ett dugg daligt samvete för det. Det är VART bröllop och inte nan jäkla tillställning för henne att sitta och ha nat party med sina vänner, vill hon absolut ha dom där sa far hon betala för dom ocksa. Vi betalar nog som det är för alltihop och vill inte ha personer där som vi inte ens känner.Det spelar ingen roll om det är släktingar eller nan av hans mammas närmsta vänner...VI känner dom inte!
    Jag har andra vänner som ocksa gift sig med engländare och alla säger samma sak att i England är seden annorlunda, föräldrarna har i stort sett alltid med sig " sina" vänner för att de blivt bjudna pa deras barns bröllop etc.
    Jag o andra sidan tycker det är helt knäppt!

• bongen80
    soffi73 skrev 2009-03-01 10:22:54 följande:
    Tinkerbell - jag känner igen det till 100% Min m2b är ocksa engländare och hans mamma har fran första början haft asikter om vilka vi ska bjuda.Skickat oss email med paminnelse tom: " och glöm nu inte bjuda x y z ocksa...." Vi har sagt att vi bara vill ha vänner pa vart bröllop och sen den närmsta familjen - alltsa inga gamla " long lost" släktingar som man inte sett pa ar och dar och inte ens har kontakt med. Men hans mamma har skickat oss en hel lista med namn pa folk som vi "maste" bjuda för HON var bjuden pa deras barns bröllop, eller släktingar som är dom enda släktingarna HON har kontakt med men som inte haft kontakt med min m2B pa 20 ar och som vi tvivlar pa kommer fortsätta nan kontakt efter bröllopet.Vi har haft stora diskussioner om det hela och vi har nu löst det genom att vi later henne betala för dom gästerna som HON vill ha där och jag har inte ett dugg daligt samvete för det. Det är VART bröllop och inte nan jäkla tillställning för henne att sitta och ha nat party med sina vänner, vill hon absolut ha dom där sa far hon betala för dom ocksa. Vi betalar nog som det är för alltihop och vill inte ha personer där som vi inte ens känner.Det spelar ingen roll om det är släktingar eller nan av hans mammas närmsta vänner...VI känner dom inte!Jag har andra vänner som ocksa gift sig med engländare och alla säger samma sak att i England är seden annorlunda, föräldrarna har i stort sett alltid med sig " sina" vänner för att de blivt bjudna pa deras barns bröllop etc.Jag o andra sidan tycker det är helt knäppt!
    jag tycker det var en otroligt bra lösning!
  • TinkerBelle

soffi73: Du har rätt vi sitter i samma båt! Min m2b systers bröllop hade mer än 190 gäster! Många av dem visste hon själv inte vilka dem var - sorgligt...

Kan hålla med om att låta blivande svärmor betala för "hennes" gäster är en bra lösning. Tyvärr inte ett alternativ för oss då det förra bröllopet gjort att m2b föräldrar är skuldsatta över öronen. Det är så illa att min m2b har gått in och tagit ett lån för henne för ca ett år sedan för att hålla fogden borta. Detta är också ett av skälen till varför hon inte riktigt förstår varför vi är så oroade över att skuldsätta oss för resten av livet...(nu tog jag i, men ändå).

Måste också fråga har din blivande svärmor tjata om datum oxå? eller visste ni redan från dag ett när ni förlovat er när ni ville gifta er?

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?