• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • 090208

Men Emmy, du nämnde väl det? "Oj då, trodde du sååå gärna ville förlova dig??" Jag hade älskat att se minen!!

• londongirl

En tjej som var min bästa vän i många år innan jag flyttade utomlands och hon inte orkade bry sig lika mycket, ringde häromdagen. Avsikten var väl att gratulera till förlovningen, men det hon slapp ur sig var:

"Jaha, tänk det trodde jag väl aldrig att du skulle gå och gifta dig... du har ju alltid varit så ombytlig med karlar!!"

Jag svarade iskallt att i 90% av fallen var det karlarna som var ombytliga, inte jag...

Bara för att hon varit sambo med samma karl i typ 14 år och jag varit singel ganska länge, ger det henne inte rätt att få mig att känna mig billig. Förut om åren har hon och sambon alltid gett mig syrliga kommentarer i stil med "jaha... vad hette den här nye nu då? Det är ju så svårt all hålla reda på alla dina karlar..." när jag har berättat om nån jag börjat dejta efter kanske ett helt år som singel. Tvi.

Man kunde ju tycka att om hon är min vän borde hon vara uppriktigt glad för min skull istället - att jag äntligen träffat en man som allt känns rätt med, och att jag är lycklig med honom sedan två år tillbaka!

Nu har jag nästan tappat lusten att bjuda henne på bröllopet... vill inte att hon kläcker ur sig nåt liknande på festen...

• Aleta

Usch!
    Hon tycker säkert att hon är rolig och skulle mycket väl kunna hålla ett pinsamt tal som hon tycker är fyndigt.
    Jag har varit med om en del mindre lämpliga tal och telegram...

londongirl skrev 2009-02-20 10:37:53 följande:
    En tjej som var min bästa vän i många år innan jag flyttade utomlands och hon inte orkade bry sig lika mycket, ringde häromdagen. Avsikten var väl att gratulera till förlovningen, men det hon slapp ur sig var: "Jaha, tänk det trodde jag väl aldrig att du skulle gå och gifta dig... du har ju alltid varit så ombytlig med karlar!!"Jag svarade iskallt att i 90% av fallen var det karlarna som var ombytliga, inte jag... Bara för att hon varit sambo med samma karl i typ 14 år och jag varit singel ganska länge, ger det henne inte rätt att få mig att känna mig billig. Förut om åren har hon och sambon alltid gett mig syrliga kommentarer i stil med "jaha... vad hette den här nye nu då? Det är ju så svårt all hålla reda på alla dina karlar..." när jag har berättat om nån jag börjat dejta efter kanske ett helt år som singel. Tvi. Man kunde ju tycka att om hon är min vän borde hon vara uppriktigt glad för min skull istället - att jag äntligen träffat en man som allt känns rätt med, och att jag är lycklig med honom sedan två år tillbaka!Nu har jag nästan tappat lusten att bjuda henne på bröllopet... vill inte att hon kläcker ur sig nåt liknande på festen...
  • Svanboet

Om hon ändå inte bryr sig så mycket längre - varför skulle du bjuda henne? bjud de som gör att du/ni känner er galada åt alla och en var av era gäster och utelämna alla andra.

londongirl skrev 2009-02-20 10:37:53 följande:
    En tjej som var min bästa vän i många år innan jag flyttade utomlands och hon inte orkade bry sig lika mycket, ringde häromdagen. Avsikten var väl att gratulera till förlovningen, men det hon slapp ur sig var: "Jaha, tänk det trodde jag väl aldrig att du skulle gå och gifta dig... du har ju alltid varit så ombytlig med karlar!!"Jag svarade iskallt att i 90% av fallen var det karlarna som var ombytliga, inte jag... Bara för att hon varit sambo med samma karl i typ 14 år och jag varit singel ganska länge, ger det henne inte rätt att få mig att känna mig billig. Förut om åren har hon och sambon alltid gett mig syrliga kommentarer i stil med "jaha... vad hette den här nye nu då? Det är ju så svårt all hålla reda på alla dina karlar..." när jag har berättat om nån jag börjat dejta efter kanske ett helt år som singel. Tvi. Man kunde ju tycka att om hon är min vän borde hon vara uppriktigt glad för min skull istället - att jag äntligen träffat en man som allt känns rätt med, och att jag är lycklig med honom sedan två år tillbaka!Nu har jag nästan tappat lusten att bjuda henne på bröllopet... vill inte att hon kläcker ur sig nåt liknande på festen...
  • londongirl

Mmmm jag har lutat åt det hållet, att inte bjuda dom menar jag... men det skulle nog orsaka irreparabel skada mellan oss!

Ett alternativ vore väl att säga ifrån på skarpen innan, typ "jag vill gärna ha med dig på bröllopet, men jag undanber mig dumma kommentarer!"

Jag tror inte hon är medveten om hur mycket hon sårar mig när hon slänger ur sig sina kommentarer, hon försöker nog bara vara rolig, precis som du sa Aleta.

Tur att sambon är engelsman och inte kan så mycket svenska!

• Lady Fire

Inflikar ang förlovningar...

Min bästa barndomsvän har sedan några år bott i annan stad och vi har inte hörts särskilt mycket. Dock var hon en av de första jag ville meddela när vi förlovat oss, och jag ringde upp. Upptaget några gånger så jag skickade ett sms där jag glatt skrev att vi hade FÖRLOVAT oss!! När hon sedan ringer upp får jag ett
    "Vad fan har du gjort?!"
    i örat. Ehh... Jag blev helt ställd, trodde min närmsta vän skulle bli glad? Nu tror jag att det bottnar i avundsjuka eftersom hon och hennes kille varit ihop en hel del längre än oss, men kan man inte hålla sånt för sig själv en stund då?

• Oneesan

Hände för många år sedan men ändå. Hade varit tillsammans med min blivande make några månader och vi hade flyttat ihop. Får skjuts av en tjej jag trodde var min vän,
    -Du ska få lite pengar säger hon.
    -jaha vad då? säger jag
    -Jo K, T, R och jag har slagit vad om hur länge du och J skulle vara tillsammans. Men nu har det gått så lång tid att ingen kan vinna. Men jag satsade längst, K satsade bara på tre veckor haha. Så vi antar att det borde vara rättvist om du får potten.

När hon sa det hade vi varit tillsammans i tre månader, tog inte emot några pengar, hör inte av mig och de kommer heller inte att bli bjuden på bröllopet.

• lolca

Det där var bara elakt!

Oneesan skrev 2009-02-20 16:22:16 följande:
    Hände för många år sedan men ändå. Hade varit tillsammans med min blivande make några månader och vi hade flyttat ihop. Får skjuts av en tjej jag trodde var min vän, -Du ska få lite pengar säger hon. -jaha vad då? säger jag -Jo K, T, R och jag har slagit vad om hur länge du och J skulle vara tillsammans. Men nu har det gått så lång tid att ingen kan vinna. Men jag satsade längst, K satsade bara på tre veckor haha. Så vi antar att det borde vara rättvist om du får potten.När hon sa det hade vi varit tillsammans i tre månader, tog inte emot några pengar, hör inte av mig och de kommer heller inte att bli bjuden på bröllopet.
  • Yllo

Jag fick en hel del knäppa kommentarer när jag berättade att vi skulle gifta oss.

* "Jaha, jag ska alltså sy din brudklänning och klä dig? Du vet att jag är gift och kan inte var hederstärna utan ska tituleras Maitrin of honor (eller hur 17 det nu skrivs)". Detta sagt av en väninna som trodde att hon var självskriven till dessa roller.

* "Du, jag tål inte liljekonvaljer och ska ha en bröstbukett då jag ska vara med i bröllopsföljet. Sagt av samma väninna när jag var och beställde brudbuketten (hon körde mig)". Jag informerade henne om att hon inte skulle vara med i bröllopsföljet eftersom jag och min man enats om att bara hans barn skulle delta.

* "Du har inte råd med den där klänningen! Här är de billiga klänningarna som passar din ekonomi". Sagt av en försäljare i en bröllopsbutik.

* "Den där klänningen kan du inte ha.. du är för fet för den". Sagt av en annan försäljare.

* "Men snälla.. Du fattar väl att du måste ha nya underkläder och inte sånt där gammalt skit under en brudklänning". Ytterligare en försäljare när jag var och provade brudklänningar.

* "Måste du välja HENNE till toastmadame? Hon är ju helgalen!" Sagt av min faster.. och med facit i hand måste jag ge henne rätt *suck*

* "Min dotter kommer att bli perfekt som brudnäbb" Sagt av samma väninna som trodde att hon skulle få vara mer delaktig i bröllopet och detta efter att vi informerat henne om att bara min mans barn skulle delta.

* "Men, nog är väl min dotter bjuden" Sagt av en annan väninnan. Ehhh.. nej, vi har valt att bara bjuda in min mans barn och våra brorsbarn, inga andra.. och det hade vi gått ut med tidigt.

* "Vet inte om vi kommer.. det är ju så besvärligt att ta båten och dom går ju så tokigt" Sagt av min ena svåger. Detta trots att vi lämnat turlistor, hotellinfo och priser till alla och hade planerat in vigseln så att den passade med färjorna.

* "Men va f*n ska ni ha en sådan där Hollywood tårta" Sagt av samma dumma väninna som längst upp när hon insåg att jag skulle ha en våningstårta och inte en princesstårta.

Dock är det ingen som frågat om jag är gravid *S*

• jojanna

tror jag kommer högt upp på prispallen.
    Min svärmor valde att inte delta på bröllopet. orsak. gud vet..
    när jag kollar min telefon några timmar senare, hade jag fått ett medelande av henne där det stod. "min avsikt var inte att förstöra er dag, men jag fick veta kl.9.50 idag att bröllopetär kl.10, så jag hann inte med."
    jojo... suck. vad skall man göra med dessa svärmödrar?

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?