• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • starlet2

En kompis skrev några dagar efter de fått inbjudan: Tog för givet att dagen ni ska gifta er är en röd dag, så vi jobbar den dagen, men dagen efter är en röd dag så vi får söka semester. Det kan bli svårt för min man.

Visste inte riktigt om jag skulle be om ursäkt för att vi bjudit dem eller för att vi valt fel dag att gifta oss på ;)

• Taha
    starlet2 skrev 2009-01-29 19:58:24 följande:
    En kompis skrev några dagar efter de fått inbjudan: Tog för givet att dagen ni ska gifta er är en röd dag, så vi jobbar den dagen, men dagen efter är en röd dag så vi får söka semester. Det kan bli svårt för min man.Visste inte riktigt om jag skulle be om ursäkt för att vi bjudit dem eller för att vi valt fel dag att gifta oss på ;)
    Haha...vad säger man?
    "Ska försöka flytta bröllopet så det inte krockar med din arbetschema"...haha
  • Lady78
    Saggezza skrev 2009-01-29 19:43:51 följande:

Yes han är en sån Ja vissa människor klämmer ur sig de konstigaste kommentarerna och bjuder gärna in sig själva också på bröllopet. Hur säger man egentligen nej till någon som står med rådjursögon och frågar om inte de också får komma på bröllopet?!
    På tal om oinbjudna gäster, mina blivande svärisar har bjudit flera av sina bekanta till kyrkan och till brudskålen. Hallå, är det inte vårt bröllop och deras son och jag som ska bestämma vilka som är bjudna? Ok att kyrkan är öppen för allmänheten och så, det vet jag, men de kunde kanske kommit på tanken att först fråga vad vi tycker?!
  • Anki82

Min pappa's första kommentar var jaha är du med barn...
    Vilket jag inte är, men verkar va svårt för honom att förstå att vi vill gifta oss för att vi älskar varandra inte för nån annan orsak...

• Humlan66

Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det en
    helg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET

skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga

• linarasmus

.... när ska ni skaffa barn?
    - är du gravid nu då?
    - eller nu?
    - Ja men nu får du väl ge din man ett barn, innan han blir för gammal, vad taskig du är.....
    - men ni planerar väl barn nu?

Vafan? lämna mig ifred!!! Jag skaffar snoriga små ungjävlar (nej, jag är inte redo!) när det passar oss. Inte när det passar alla andra.

• didis
    Humlan66 skrev 2009-01-30 13:28:44 följande:
    Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det enhelg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga
    Ja vad säger man? Det dummaste av allt var ju att de ens frågade!!
  • passionsblomman

Eh..."BINGO", snacka om att ha sina egna nummer!!!
    Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det enhelg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga
  • bridesilly

meeeeh skojar du BINGOLOTTO?? helt sanslöst

• 090208

Jag maste starta en trad om detta dumma beteende...

linarasmus skrev 2009-01-30 13:47:15 följande:
    .... när ska ni skaffa barn? - är du gravid nu då?- eller nu?- Ja men nu får du väl ge din man ett barn, innan han blir för gammal, vad taskig du är..... - men ni planerar väl barn nu?Vafan? lämna mig ifred!!! Jag skaffar snoriga små ungjävlar (nej, jag är inte redo!) när det passar oss. Inte när det passar alla andra.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?