• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Januari2009

Vilken härlig tråd!
    Jag berättade för en 7-årig tjej att jag ska gifta mej, hon trodde mej inte alls till en början och svarade sedan:

-Man måste vara gammal för att gifta sej!

Åh vad jag blev glad åt att höra det (är 30+).

• passionsblomman
    Januari2009 skrev 2009-01-17 22:20:34 följande:
    Vilken härlig tråd! Jag berättade för en 7-årig tjej att jag ska gifta mej, hon trodde mej inte alls till en början och svarade sedan:-Man måste vara gammal för att gifta sej!Åh vad jag blev glad åt att höra det (är 30+).
  • Dittvackrajag

hahah

Januari2009 skrev 2009-01-17 22:20:34 följande:
    Vilken härlig tråd! Jag berättade för en 7-årig tjej att jag ska gifta mej, hon trodde mej inte alls till en början och svarade sedan:-Man måste vara gammal för att gifta sej!Åh vad jag blev glad åt att höra det (är 30+).
  • Småland09

Jag fick en irriterande kommentar av en av min sambos kompisars tjejer. Hon har tävlat med oss hela tiden vi har känt henne, hon ska alltid jämföra och hon går mig på nerverna.
    Iaf hennes kommentar till att vi skulle gifta oss (hennes kille hade fått veta det oavsiktligt ngn vecka tidigare - jag hade inte sagt något då min sambo ville hålla det hemligt tills inbjudningskorten gick ut) var "där vann ni i alla fall".
    Jag blev riktigt paff och bara "ja för det är ju verkligen en tävling det här".. fattar inte varför en del måste tävla sig igenom livet..
    nu ska de ha barn i sommar och jag gratulerade henne till det, men faaan vad sugen jag var på att säga samma sak tillbaka haha..

• Linn74

Den enda riktigt "dumma" kommentaren fick jag faktiskt av min egen mamma.

Hon tyckte vi skulle bjuda hennes och pappas bekanta och deras äldsta dotter med familj - eftersom de bjöd mamma och pappa (och mig och mitt ex) på dotterns bröllop.

Med tanke på att vi inte träffats på 5 år och att de aldrig träffat min m2b så skulle det kännas heltokigt. Men min kära mor oroar sig över "hur det ska se ut" att vi inte "bjuder tillbaka"...

• På rosa moln
    Linn74 skrev 2009-01-18 18:56:29 följande:
    Med tanke på att vi inte träffats på 5 år och att de aldrig träffat min m2b så skulle det kännas heltokigt.
    Haha, ja. Det borde väl de själva också tycka. Har en vän som var på ett indiskt bröllop som i deras mått mätt var pyttelitet, enbart 350 gäster. För att få ihop så många så får man nog bjuda en hel del folk som man inte har någon relation till, kanske är ett sådant din mamma vill ha :)
  • Linn74

Haha.. Ja, vem vet..
    Nä, jag tror hon är mest orolig för att de ska bli sura. Vilket isåfall vore skitlöjligt, och inte bekommer mig det minsta.

På rosa moln skrev 2009-01-18 19:05:05 följande:

Haha, ja. Det borde väl de själva också tycka. Har en vän som var på ett indiskt bröllop som i deras mått mätt var pyttelitet, enbart 350 gäster. För att få ihop så många så får man nog bjuda en hel del folk som man inte har någon relation till, kanske är ett sådant din mamma vill ha :)
  • På rosa moln
    Linn74 skrev 2009-01-18 19:18:29 följande:
    Vilket isåfall vore skitlöjligt, och inte bekommer mig det minsta.
    Ja som om ni inte har nog att tänka på inför dagen utan att behöva bry er om vad era föräldrars bekanta ska tycka om det hela :)
  • bridesilly

haha ja det klart det ska jag nog lägga mig i sen när mina systrar ska gifta sig

Svanboet skrev 2009-01-16 13:19:25 följande:
    Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.
    [/citat]

Sååå lurade skrev 2009-01-16 13:26:09 följande:
    [citat]
    Ja det låter ju verkligen som en kul kombination. Nej jag har barn och vi fick frågan om det skulle bli bröllop när vi bjöd på dop. Trots att vi sa nej så trodde en del inte på mig. Til sist sa jag till dem att jag skulle aldrig slå ihop dessa tillfällen för jag vill ha ett riktig bröllop och ingen snikvariant på min sons dag. DÅ fattade äntligen...
    Nu har vi ju inga barn men jag skulle inte vilja slå ihop dessa två saker ändå om vi hade haft. Bröllopet var bara min och min mans dag och ingen annans
  • bridesilly

haha ja det klart det ska jag nog lägga mig i sen när mina systrar ska gifta sig

Svanboet skrev 2009-01-16 13:19:25 följande:
    Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?