Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Det jag störde mig mest på var när jag pratade om bröllopet, mest för att någon frågade något så fick jag nästan spydiga kommentarer om att dom skulle då aaaaldrig orka hålla på som jag gör. Vaddå hålla på? Jag planerade ett bröllop vilket tar tid och har mycket detaljer. Vill ni inget veta så fråga inte då

Sen fick jag ofta kommentaren
    - vad ska du göra sen då när du är gift?

hmm tja leva mitt liv ihop med min nyblivna man kanske, vad annars? hoppa av ett tåg för att jag inte har bröllop att planera

• bridesilly

En sak till när jag berättade för en att vi skulle gifta oss så försökte hon övertyga mig om att det var dumt det är bättre att vänta med att gifta sig tills man ska ha barndop. Kanske en bra lösning för de som har planerat det så men inte för oss som inte planerar barn inom de närmsta. Hon försökte övertyga mig en bra stund haha ja kära nån

• bridesilly

haha ja det klart det ska jag nog lägga mig i sen när mina systrar ska gifta sig

Svanboet skrev 2009-01-16 13:19:25 följande:
    Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.
    [/citat]

Sååå lurade skrev 2009-01-16 13:26:09 följande:
    [citat]
    Ja det låter ju verkligen som en kul kombination. Nej jag har barn och vi fick frågan om det skulle bli bröllop när vi bjöd på dop. Trots att vi sa nej så trodde en del inte på mig. Til sist sa jag till dem att jag skulle aldrig slå ihop dessa tillfällen för jag vill ha ett riktig bröllop och ingen snikvariant på min sons dag. DÅ fattade äntligen...
    Nu har vi ju inga barn men jag skulle inte vilja slå ihop dessa två saker ändå om vi hade haft. Bröllopet var bara min och min mans dag och ingen annans
  • bridesilly

haha ja det klart det ska jag nog lägga mig i sen när mina systrar ska gifta sig

Svanboet skrev 2009-01-16 13:19:25 följande:
    Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.
  • bridesilly

fy jag förstår inte sådana kommentarer, man gifter sig väl för att man VET att man vill vara tillsammans eller?

after8 skrev 2009-01-19 12:30:26 följande:
    läste denna tråd förra veckan och tänkte glatt att jag inte fått några konstiga kommentarer... tills i helgen då svärmor var på besök...Under diskussion om varför vi bokar ställe redan nu (?)(bröllop aug...) så säger hon: "Det är ju dumt, tänk om ni inte är tillsammans då?" Tilläggas ska att vi har barn på 1,5 år! Och inga problem mellan oss! Och varit ett par i snart 4 år... Nästa dag kom nästa groda vid visning av den redan köpta vigselringen: "Oh, vad fin! Vad ska du göra med den om det inte blir av?"Man allvarligt! Vet inte ens om hon försökte skämta men det blev helt fel iaf... Jag bara tittade på henne...
  • bridesilly

det är lite fräckt är det inte? att bjuda in sig själv sådär
    man kan ju inte anta att man är bjuden. Jag hade svarat direkt att ja till kyrkan (eller vart ni nu gifter er) är alla välkomna men till festen kan vi bara bjudna de närmsta eller nåt i den stilen.

sasso skrev 2009-01-19 21:12:54 följande:
    Från en barndomsvän som jag inte umgåtts med på ca 10 år:- Vad kul det ska bli att komma på Ert bröllopp!!!(Ok..jag har ju inte tänkt att bjuda henne...)
  • bridesilly

? det är väl inte så väldans ungt
    Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:10:30 följande:

En jobbarkompis frågaden mig om vi är väldigt religösa eftersom (enligt henne) vi skulle gifta oss så unga. Jag kommer att vara 24 år och min blivande man 27 årnär vi gifter oss, det tycker inte jag är sååå himla ungt...
  • bridesilly

Något vi ofta fick höra under vår bröllopsplanering var också

-jag skulle aaaaldrig lägga massa pengar på det.

Nej men alla är vi olika och prioriterar olika saker här i livet och jag skulle inte klanka på den som hellre lägger pengar på en bil eller hemmet.

• bridesilly

Nej jag förstår inte heller att man bryr sig så mycket om vad alla andra lägger sina pengar på. En del vill ha stort andra vill ha smått. Som sagt alla är vi olika.
    J D skrev 2009-01-20 16:10:12 följande:

Ja, det verkar vara väldigt känsligt för folk att man lägger ned tid och pengar på att planera bröllopet. Förstår verkligen inte varför alla känner så starkt för den frågan.
  • bridesilly

huh? skulle ni ändra era planer för att dom inte hittar barnvakt

Ja det finns många krav från omgivningen på hur ens bröllop ska se ut det är helt klart!

Lovecats skrev 2009-01-21 12:46:02 följande:
    "Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.
  • bridesilly

haha kanske sant, men det blir nog annorlunda för många när dom själva ska planera bröllopet sen

Bröllloppan skrev 2009-01-23 17:47:31 följande:
    Den kommentaren kommer baaaara från folk som inte själva är gifta. För fem år sen skulle jag aaaaldrig ha tänkt tanken att lägga hundra pappa på en fest, och jag har säkert sagtdet till folk när ämnet diskuterats. Men nu när jag har min underbara fästman som har friat till mej så känns det självklart att vi ska ha en stor klassisk bröllopsfest!
  • bridesilly

meeeeh skojar du BINGOLOTTO?? helt sanslöst

Humlan66 skrev 2009-01-30 13:28:44 följande:
    Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det enhelg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?