• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • J D

bridesilly skrev 2009-01-20 13:46:07 följande:
    Något vi ofta fick höra under vår bröllopsplanering var också-jag skulle aaaaldrig lägga massa pengar på det. Nej men alla är vi olika och prioriterar olika saker här i livet och jag skulle inte klanka på den som hellre lägger pengar på en bil eller hemmet.

Ja, det verkar vara väldigt känsligt för folk att man lägger ned tid och pengar på att planera bröllopet. Förstår verkligen inte varför alla känner så starkt för den frågan.

• Svanboet

Jag har också stött på frågande ögon rörande folk som vill ha små bröllop och som mer eller mindre gör det i smyg. Det verkar liksom som om folk förväntar sig att alla delar deras uppfattning om vad pengar och tid ska användas till, vare det är små eller stora bröllop, bilen eller hemmet. Nej det vore bätter om folk kunde glädjas med varandra men det heter ju att skadeglädje är den enda sanna glädjen...

• bridesilly

Nej jag förstår inte heller att man bryr sig så mycket om vad alla andra lägger sina pengar på. En del vill ha stort andra vill ha smått. Som sagt alla är vi olika.
    J D skrev 2009-01-20 16:10:12 följande:

Ja, det verkar vara väldigt känsligt för folk att man lägger ned tid och pengar på att planera bröllopet. Förstår verkligen inte varför alla känner så starkt för den frågan.
  • Lovecats

"Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."

Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.

• bridesilly

huh? skulle ni ändra era planer för att dom inte hittar barnvakt

Ja det finns många krav från omgivningen på hur ens bröllop ska se ut det är helt klart!

Lovecats skrev 2009-01-21 12:46:02 följande:
    "Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.
  • Saggezza

"Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.

Jo men som det skulle hända.... Alla har vi vårt val att göra och i det här fallet så kanske de artigt skulle ha tackat nej till inbjudan istället...

• F A M E
    När vi får en fest inbjudan, dom brukar ju i regel komma en bra tid innan, om de är en stor grej. Varför man inte kan fiska reda på barnvakt redan när inbjudan kommer. Fråga flera på engång så att man inte sitter på pottan när dagen sedan kommer. Går de inte, får man gilla läget och stanna hemma istället.
  • Fru Rothman

detta är väl inte direkt under korkad kommentar, snarare rolig kommentar.
    när jag frågade min pappa om han ville lämna över mig (en stor tradition i våran släkt, o en ära) så lutande han sig mot min man o bad om 4 kameler *asg*

vi skrämde min pappa, med att kamelerna var försenade, då dom stod fast i tullen...*hihi*

• 090208

Så skojade min man och min pappa oxå. Eftersom min man är typ arab.

• Bröllloppan
    bridesilly skrev 2009-01-20 13:46:07 följande:
    Något vi ofta fick höra under vår bröllopsplanering var också-jag skulle aaaaldrig lägga massa pengar på det.
    Den kommentaren kommer baaaara från folk som inte själva är gifta. För fem år sen skulle jag aaaaldrig ha tänkt tanken att lägga hundra pappa på en fest, och jag har säkert sagtdet till folk när ämnet diskuterats. Men nu när jag har min underbara fästman som har friat till mej så känns det självklart att vi ska ha en stor klassisk bröllopsfest!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?